حادثه هفتم تير در كلام ولایت

فاجعه شهادت هفتادوتن از شخصيتهاي برجسته و محبوب مردم در حادثه هفتم تير نشانه بي رحمي، كينه توزي و خباثت دشمنان انقلاب و جمهوري اسلامي ايران است. كينه توزاني كه نام معارض سياسي برخود نهاده بودند با هدف به دست گرفتن قدرت تا آنجا پيش رفتند كه حاضر شدند با خباثت تمام تروريسم را در خدمت نابود كردن شخصيت
سه‌شنبه، 14 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حادثه هفتم تير در كلام ولایت

حادثه هفتم تير در كلام ولایت
حادثه هفتم تير در كلام ولایت


 






 

برگزیده از سخنان مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي ستاد برگزاري مراسم هفتم تيردر تاريخ 29 / 3 /1369
 

فاجعه شهادت هفتادوتن از شخصيتهاي برجسته و محبوب مردم در حادثه هفتم تير نشانه بي رحمي، كينه توزي و خباثت دشمنان انقلاب و جمهوري اسلامي ايران است.
كينه توزاني كه نام معارض سياسي برخود نهاده بودند با هدف به دست گرفتن قدرت تا آنجا پيش رفتند كه حاضر شدند با خباثت تمام تروريسم را در خدمت نابود كردن شخصيت هاي برجسته اي همانند شهيد مظلوم آيت الله بهشتي به كار گيرند.
حادثه هفتم تير نه تنها به خاموش شدن شعله انقلاب نيانجاميد بلكه به واسطه آن انقلاب اوج گرفت و مردم مصمم تر و صفوف شان مستحكم تر شد.
دشمنان ما در آن روز تصميم داشتند تمامي چهره هاي مؤثر و معروف انقلاب را به شهادت برسانند. با شهادت استاد مطهري مشخص شد كه براي مسئولين انقلاب امنيت نيست و خطر بطور جدي آنان را تهديد مي كند اما مردم و مسئولين با اعتقاد به راه خود و با پشتيباني و حمايت يكديگر ايستادند و انقلاب را به پيش بردند و اين خود نشانه صداقت و حقانيت انقلاب است.
*******

حادثه هفتم تير در كلام ولایت

برگزیده از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي درديدار خانواده هاي شهداي هفتم تير، قضات و مسؤولين دستگاه قضايي و جمعي از مردم استان لرستان درتاريخ 7 /4 /1368
 

دراين ماجرا مدعيان طرفداري از مردم و خلق و نيز قدرتهاي جهاني مدعي حقوق بشر و ضديت با تروريسم افشاء شدند. اين فاجعه و حوادث نظير آن پرده غليظ ريا، دروغ وخدعه گروهك هاي مدعي حمايت از مردم و انقلاب را پاره كرد وملت ايران چهره منافقين و گروهك هاي ديگري كه با همه ارزشهاي انساني ضديت داشتند را شناختند واين از بركات خون شهداي هفتم تيراست كه خون پاك آنها دامان گروهك هاي وابسته را گرفت.
*******

برگزیده از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع بزرگ مردم يزد 12 /10 /1368
 

شهر شما و استان شما- برادران وخواهران عزيز يزدي!- مركز دانش، مركز هنر، مركز كار و تلاش و ابتكار، مركز ايمان ودين باوري است همواره مردم عزيز شهر يزد و استان يزد را به عنوان مردمي با استعداد،نجيب، سرشار از ايمان و باور ديني، سرشار از نيروي كارو ابتكار و تحرك و آماده درهمه ميدانهايي كه در طول تاريخ معاصرما از ملت ايران انتظار مي رفته است هم قبل از انقلاب به چشم ديديم؛ تجربه كرديم،هم بعد از پيروزي انقلاب، مردم يزد درخشيدند؛ در عرصه هاي دفاع مقدس،درعرصه دفاع از هويت انقلاب اسلامي و پس از پايان دفاع مقدس، تا امروز هم در عرصه دفاع از ارزشهايي كه مورد تهاجم سياسي و فرهنگي دشمنان قرار گرفته بود. درهمه اين ميدانها،مردم عزيز يزد را پا به ركاب،آماده به كار، كمر بسته و داراي عزم وتصميم مشاهده كرديم و آزموديم.
من فراموش نمي كنم آن روزهايي كه هنوز ملت ايران شهد پيروزي را نچشيده بود؛ مردم شهرهاي مختلف اين كشور هر كدام به قدر توانايي شان،به قدر همتشان براي به سرانجام رساندن اين حركت عظيم كاري مي كردند، براي من آمدم يزد. وضعيتي كه در شهر يزد من ديدم براي من شگفت آور بود آن روحيه ي پر تپش انقلابي در كنار نظم وانضباط و آرامش و متانت. در اين شهر من مرحوم آيت الله شهيد صدوقي را- در آن دوره به عنوان فقط يك روحاني برجسته دريك شهر بلكه به عنوان يك رهبر ديني وسياسي و فرهنگي، يك رهبر انقلابي تمام عيار در اين شهر يزد و درشهرهاي سرتا سر استان- مشاهده كردم و احساس كردم .چند روزي من در يزد بودم ،وضع شهر را ديدم. از تبعيد مي آمدم، شهرهاي ديگر را هم ديده بودم وبعد ديدم؛ اما وضع يزد بدون اغراق يك وضع استثنايي بود. درباره ي مناقب مردم عزيز يزد لازم است مثل مني آن چه را كه مي بيند و مي داند واحساس مي كند، مخلصانه با شما مردم يزد و با ملت ايران- آنچه لازم است- در ميان گذارد.
من همواره در همه ي شهرهاي اين كشور با مردم وقتي مواجه شدم بر روي اين مطلب تكيه كردم كه مردم ما اين مردم داراي ريشه هاي عميق تاريخي، علمي وفرهنگي و سياسي- بايد شناسنامه خودشان را، شهر خودشان را بدرستي و دقت بشناسند، قدر خودشان را بدانند. اگر از مناقب شهر يزد و استان يزد سخن مي گوييم، براي اين شهر يزد همانطوري كه اشاره كردم، شهر علم است. نام آوردن از علماي يزد در رشته هاي مختلف علوم، بخصوص علوم ديني،ساعت ها وقت مي برد كه انسان فقط اسم اينها را بياورد و ياد مختصري ازآنها بكند.
اين فقط مربوط به گذشته نيست زمان خود ما، در دوران تحصيلات ديني خود ما، در دوران فعاليتهاي اجتماعي خود ما، در همين استان، علماي برجسته، شخصيت هاي برجسته،چهره هاي درخشان بودند. امروز هم وقتي نگاه مي كنيم،مي بينيم استان يزد درطول چهارده سال پي در پي بيشترين نسبت قبولي دردانشگاهها را نسبت به شركت كنندگان در كنكور سراسري كشور ارائه دادند.اين چيز كمي نيست، اين نشان دهنده اين است كه استعداد علمي، استعداد دانشمند شدن،استعداد نخبه شدن، استعداد تبديل شدن به بازوان توانا ومغزهاي متفكري كه مي تواند اين ملت را تكان بدهد و به سوي آينده اي كه انقلاب اسلامي براي او ترسيم كرده است به پيش ببرد، در اين استان فراوان است.جوان يزدي، مرد و زن يزدي، روحاني يزدي، روشنفكر يزدي، استاد يزدي بايد قدراين استعداد را بداند وهمه بدانند كه شكر اين نعمت در شناختن آن، در به كار گرفتن آن، در راه اندازي آن است.
تجربه ي مردم يزد واستان يزد در دفاع مقدس هم تجربه موفقي بود. مردم يزد تو خانه ها ننشستند تا براي پيروزي رزمندگان فقط دعا كنند؛وارد ميدان جنگ شدند. من فراموش نمي كنم در جبهه ي نبرد، تيپ الغديرو پادگان الغديريزديها يكي از بهترين، قويترين، پرخطر پذيرترين و منضبط ترين مجموعه هاي نظامي اي بود كه ما در ميدان جنگ ديديم.شهداي برجسته شما،جانبازان شما، آزادگان سرافراز شما، خانواده هاي صبور آنها، همه شواهد صدقي هستند بر اين حضور شجاعانه مردم يزد در ميدان خطر، آن وقتي كه به آنها نياز هست.
منبع:ماهنامه شاهد یاران، شماره 46



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.