مامان، اسباب بازي مي خوام!

ذوق و شوقي که خانواده ها از به دنيا آمدن کودک شان دارند، چنان زياد است که همان بدو تولد والدين را وا مي دارد تا به اسباب فروشي ها رفته و براي نوزادشان اسباب بازي جالب و هيجان انگيز انتخاب کنند. اما به محض اين که پا در مغازه اي مي گذارند، تازه متوجه دشواي امر مي شوند. به راستي که انتخاب يک اسباب بازي مناسب براي
سه‌شنبه، 14 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مامان، اسباب بازي مي خوام!

مامان، اسباب بازي مي خوام!
مامان، اسباب بازي مي خوام!


 

ترجمه: سجاد فيروزي




 
اسباب بازي هاي مناسب
ذوق و شوقي که خانواده ها از به دنيا آمدن کودک شان دارند، چنان زياد است که همان بدو تولد والدين را وا مي دارد تا به اسباب فروشي ها رفته و براي نوزادشان اسباب بازي جالب و هيجان انگيز انتخاب کنند. اما به محض اين که پا در مغازه اي مي گذارند، تازه متوجه دشواي امر مي شوند. به راستي که انتخاب يک اسباب بازي مناسب براي بچه هاي زير يک سال کار دشواري است. اولين سؤالي که اين افراد از خود مي پرسند، اين است که چه اسباب بازي بگيرند تا به درد سن کودک شان بخورد؟ کدام يک او را بيشتر جذب مي کند و از همه مهمتر اين که کودک از کدام يک بيشتر خوشش مي آيد؟ اين سؤالات و شمار ديگري از اين قبيل، اغلب ذهن والدين را به خود مشغول مي کند. در زير سعي کرديم با ارائه چندين توصيه، شما را در يافتن مناسب ترين اسباب بازي براي کودکان زير يک سال تان کمک کنيم:

اسباب بازي براي کودک زير 6 ماهه
 

نکته حائز اهميت قبل از 6 ماهگي، انتخاب اسباب بازي هايي است که حواس پنجگانه کودک را افزايش مي دهد؛ حواسي مثل بينايي، شنوايي، لامسه و...
* از لحظه تولد تا 2 ماهگي: در اين بازه زماني کودک علاقه اي به اسباب بازي ندارد، اما نسبت به صورت شما و فضاي اطراف تان حساس است. سعي کنيد در اين برهه براي او يک موسيقي آرامش بخش گذاشته و اطراف او پارچه هاي نرم و لطيف قرار دهيد.
* از 2 تا 4 ماهگي: اين برهه زماني است که بايد بالاي تختخواب او آويزهاي متحرک با رنگ هاي شاد و متفاوت نصب کنيد. همچنين سعي کنيد زيرانداز کودک، ساختاري از رنگ هاي متفاوت و رنگ هاي متنوعي نيز داشته باشد.
* از 4 تا 6 ماهگي: در اين بازه زماني، زيرانداز او همچنان برايش جالب است به ويژه اگر از پارچه اي تهيه شده باشد که خش خش کند. در اين بازه زماني است که مي توانيد روبان ها و حاشيه هاي رنگارنگ و جذابي را روي زيرانداز او گذاشته تا کودک بتواند به آنها نگاه کند. در اين زمان او همچنين شروع به گرفتن اشيا مي کند. يک جغجغه سبک به او دهيد.
بنابراين چيزهايي که در اين 6 ماهه موجبات سرگرمي کودک را فراهم مي کند، از اين قبيل هستند:
* پارچه هاي مخملي (حداقل 30 سانتي متر)
* جغجغه هاي رنگي و صدادار
* دندان گير کودک
* زيرانداز با رنگ ها و اندازه هاي مختلف
* آويزهاي متحرک
* روبان هاي رنگي

اسباب بازي براي کودک 6 تا 12 ماهه
 

در اين بازه زماني کودک بيش از پيش خودمختار شده و شروع به گرفتن اشيا کرده و همچنين ژست هاي مختلفي از خود نشان مي دهد.
رفته رفته کودک سعي مي کند تا به طور همزمان چيزهاي زيادي را بگيرد. فراموش نکنيد در همين بازه است که او ياد مي گيرد چگونه بنشيند.
از 6 تا 8 ماهگي: در اين برهه کودک علاقه بيشتري به تکه پارچه هاي رنگارنگ و مخملي پيدا کرده و به تدريج يکي از بين آنها را به عنوان وسيله مورد علاقه اش انتخاب مي کند. اگر دندان هاي او شروع به درآمدن مي کنند، به کودک دندان گير دهيد تا آن را جويده و با آن بازي کند. موسيقي آرام براي او بگذاريد و برايش آواز بخوانيد.
از 8 تا 10 ماهگي: در اين برهه مي توانيد هنگام استحمام کودک، بهترين استفاده را براي بازي کردن با او بکنيد. اسباب بازي هايي مثل اردک، مرغابي، آسياب هاي آبي يا ليوان هاي پلاستيکي در وان بريزيد. کودک همچنين ياد مي گيرد که به تنهايي بايستد و سعي کند اشياي مختلف را بين دو انگشت شست و سبابه اش بگيرد.
از 10 تا 12 ماهگي: در اين بازه زماني کودک دوست دارد به تصاوير مختلف نگاه کند. از فرصت استفاده کرده و با او کتاب هاي مصور را ورق بزنيد. جورچين هاي مکعبي و حلقوي نيز بسيار مورد توجه کودک قرار مي گيرند.
در يک جمع بندي، چيزهايي که در 6 ماهه دوم زندگي کودک، او را سرگرم مي کنند، عبارتند از:
* توپ هاي رنگي
* اسباب بازهاي مختص حمام مثل عروسک هاي بادي
* کتاب مصور
* جورچين هاي مکعبي و حلقوي
* مکعب هاي بزرگ
* آواز خواندن
منبع:کوچه ما شماره 13



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.