خواص آلبالو، آناناس و انار

آلبالو مسکن تشنگي و شربت آلبالو بهترين دارو براي افرادي است که عطش فراوان دارند. هسته آلبالو ضد اسهال و قابض خوبي است و ضد فشار خون نيز مي باشد. آلبالو ضد مواد صفراوي، ضد سنگ کليه است. اين ميوه اشتهاآور بسيار خوبي است. ضماد و مرهم آلبالو براي باز شدن رنگ رخسار و چهره مؤثر و مفيد است. مصرف آلبالو براي
چهارشنبه، 15 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص آلبالو، آناناس و انار

خواص آلبالو، آناناس و انار
خواص آلبالو، آناناس و انار


 






 

خواص آلبالو:
 

آلبالو مسکن تشنگي و شربت آلبالو بهترين دارو براي افرادي است که عطش فراوان دارند. هسته آلبالو ضد اسهال و قابض خوبي است و ضد فشار خون نيز مي باشد. آلبالو ضد مواد صفراوي، ضد سنگ کليه است. اين ميوه اشتهاآور بسيار خوبي است. ضماد و مرهم آلبالو براي باز شدن رنگ رخسار و چهره مؤثر و مفيد است. مصرف آلبالو براي گرم مزاجان و مبتلايان به فشار خون و افرادي که چربي زيادي در شکم دارند، سودمند است. مصرف آلبالو براي براي افرادي که خارش پوستي دارند، مؤثر و مفيد است. آلبالو خواص گيلاس را دارد و مصرف آن اعصاب را آرامش مي دهد، ولي در هر حال نبايد در مصرف آن زياده روي کرد. آلبالو براي سوء هاضمه هاي لجوج بسيار مفيد و ميوه اي نرم کننده (ملين) است. مصرف چند روز متوالي شربت يا مرباي آلبالو براي معالجه نارسايي کبد مفيد است. شربت يا مرباي آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده مؤثر است.

خواص آناناس:
 

آناناس از آن دسته غذاهايي است که خوردنش کمي مشکل است، اما به شما تضمين مي دهيم همان لذتي را که از خوردن يک قطعه شکلات مي بريد، بتوانيد از خوردن يک ليوان آب آناناس هم ببريد. آناناس سرشار از ويتامين ها و مواد مغذي مثل کلسيم، پتاسيم، فيبر و ويتامين C است. علاوه بر اينها بسيار کم چربي و کم کلسترول است. اين خواص را مي توانيد از مصرف کمپوت آناناس، ميوه تازه آن، ميوه يخ زد ه يا حتي آب آناناس به دست آوريد. يکي از خواص مهم آناناس کمک به ساخت استخوان هاي سالم و استحکام استخوان ها است. آناناس غني از منيزيم مي باشد. منيزيم ماده معدني اي است که وجودش براي ساخت استخوان ها و ارتباط بافت ها ضروري است. همچنين باعث رشد استخوان ها در بدن جوانان و استحکام استخوان ها در پسران مي شود. اين ميوه 73 درصد منيزيم مورد نياز روزانه بدن را تأمين مي کند. از ديگر خواص آناناس مي توان به نقش آن در بهبود سرماخوردگي و کاهش ميزان سرفه اشاره کرد. اکثر افراد هنگام سرماخوردگي ويتامين C يا آب پرتقال بيشتر مي خورند، غافل از اين که خواص آناناس نيز کمتر از آنها نيست. بروملين موجود در آناناس باعث کاهش شديد سرفه يا توقف سرفه هاي شديد مي شود. پس هنگام سرماخوردگي خوردن آناناس را فراموش نکنيد.

خواص انار:
 

ميوه اي است سرشار از ويتامين و به علت داشتن آهن و ساير عناصر ديگر ديرهضم مي باشد. خوردن دانه هاي انار به مراتب بهتر از نوشيدن آب انار مي باشد. انار ميوه اي است که به آن خون ساز مي گويند و به همين علت بهترين موقع براي مصرف آن صبح و قبل از صبحانه است. انار مقوي قلب، مفرح، دفع کننده چربي، رفع کننده سموم اغلب عفونت هاي داخلي و دافع حرارت مي باشد و خوردن انار با پرده هاي سفيد آن شکم را دباغي مي کند. رب و برگ انار در ضعف معده، کمي اشتها، تهوع، ضعف عمومي، تصفيه خون و رفع ميگرن بسيار مفيد است. دانه هاي ميوه جنگلي انار که به «ناردان» شهرت دارد، در معالجه اسهال بسيار مؤثر است. آب انار شيرين با شکر و نشاسته براي درد سينه و سرفه توصيه مي شود. رب انار نيز براي رفع خماري مؤثر است. در انتخاب انار انواع سنگين تر آن بهتر است و پوست آن بايد صاف، شفاف، نازک و بدون ترک باشد.

ارزش غذایی:
 

در 100گرم دانه انار مواد زیر موجود می باشد:

انرژی

38 کالری

آب

82 گرم

پروتئین

4 گرم

چربی

3 گرم

مواد نشاسته ای

10 گرم

کلسیم

4 گرم

سدیم

3 میلی گرم

پتاسیم

260 میلی گرم

آهن

5میلی گرم

ویتامین B1

2 میلی گرم

ویتامین B2

3 میلی گرم

ویتامین B3

3 میلی گرم

ویتامین C

4میلی گرم

خاصيت ضد سرطاني آب انار:
 

پژوهش هاي جديد نشان مي دهد آب انار خاصيت ضد سرطاني دارد. طبق تحقيقات سازمان کشاورزي ايالات متحده آمريکا انار منبع خوبي از آنتي اکسيدان ها، پتاسيم و ويتامين C است پژوهشگران آکادمي علوم آمريکا دريافته اند که مصرف آب انار از ابتلا به سرطان پروستات جلوگيري مي کند. ايران با داشتن 60 هزار هکتار سطح زير کشت و 700 هزار تن توليد ساليانه به عنوان بزرگترين توليد کننده اين محصول در جهان بوده و مقام اول را داراست.

خواص قسمت هاي ديگر درخت انار:
 

- جوشانده پوست انار براي گلو درد، زخم گلو و رفع بواسير مفيد مي باشد.
- جوشانده گل انار براي از بين بردن زخم هاي دهان و اسهال مزمن و به همراه کنجد براي بهبود سوختگي مفيد است.
- جوشانده ريشه انار براي دندان درد و تنظيم عادت ماهيانه در زنان مفيد مي باشد.
- جوشانده پوست درخت انار اثر ضد کرم دارد.

خواص انار:
 

از جمله خواص آن مي توان به موارد زير اشاره نمود:
1- انار خون را تصفيه کرده و تقويت کننده قلب و کليه است.
2- انار اشتهاآور است و بهتر است قبل از غذا مصرف شود.
3- انار در رفع اوره و کلسترول، دفع سموم و تعادل مايعات بدن به خصوص خون نقش مهمي را ايفا مي کند.
4- مصرف انار شيرين، ايجاد شادي نموده و رنگ رخسار را باز مي کند.
5- مصرف انار شيرين تقويت کننده کبد مي باشد و در معالجه يرقان (زردي) مفيد است.
6- انار ترش و شيرين (ملس) باعث کاهش فشار خون مي شود.
7- مصرف انار در معالجه راشيتيسم، کم خوني و ضعف اعصاب مؤثر است و به بدن نيرو مي بخشد.

تذکرات:
 

1- انار براي اشخاصي که دچار يبوست هستند، مضر است.
2- انار ميوه اي سرد است، بنابراين اشخاصي که سرد مزاج هستند، بايد پس از خوردن آن، مقداري آب جوش با نبات بخورند.
3- انار براي کساني که دچار نفخ معده هستند، ضرر دارد. زياده روي در مصرف انار ترش، زخم معده مي آورد.
منبع:کوچه ما شماره 13



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.