دانستنی ها ی جهان

بر اساس گزارشی از ادارة جمعیت ، در حال حاصر توكیو بزرگترین شهر جهان می باشد این شهر حدود 28میلیون نفر جمعیت دارد . در اینجا فهرست 5 شهر بزرگ جهان ذكر شده است .
شنبه، 25 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دانستنی ها ی جهان

دانستنی ها ی جهان
دانستنی ها ی جهان


 





 

بزرگترین شهر جهان كجاست ؟
 

بر اساس گزارشی از ادارة جمعیت ، در حال حاصر توكیو بزرگترین شهر جهان می باشد این شهر حدود 28میلیون نفر جمعیت دارد . در اینجا فهرست 5 شهر بزرگ جهان ذكر شده است .
ـ توكیو ، ژاپن : 28 میلیون نفر
میكزیكوسیتی ، مكزیك : 18 میلیون و صد هزار نفر
بمبئی ، هند : 18 میلیون نفر
سائوپولا ، برزیل : 17 میلیون و هفتصد هزار نفر
نیویورك ، آمریكا : 16 میلیون و ششصد هزار نفر
تا سال 2007 بیشتر جمعیت جهان در شهرها زندگی خواهند كرد . و این در تاریخ بشر بی سابقه بوده است .

مثلث برمودا چیست ؟
 

مثلث برمودا یك مثلث تصور شده در اقیانوس اطلس بین فلوریدا ، پورتوریكو و برمودا می باشد .
هواپیماها و كشتی هایی كه از آنجا عبور می كنند ناپدید می شوند . عده ای معتقدند این ناپدیدی به علت قدرت مافوق طبیعی منطقه است . توضیحاتی طبیعی هم در مورد آن وجود دارد . نیروی دریایی آمریكا گفته است مثلث برمودا یكی از دو مناطق كرة زمین است كه قطب نمای مغناطیسی شمال واقعی را به جای شمال مغناطیسی نشان می دهد . این منطقه آب و هوایی غیر قابل پیش بینی دارد در اثر طوفان و بالا آمدن ناگهانی آب كشتی ها و هواپیماها در آنجا غرق می شوند جریان سریع آی هر نوعی از كشتی یا هواپیما را در هم می نوردد .

خوراك سنجاقك چیست؟
 

سنجاقك حشرات، مخصوصاً پشه و پشه ریزه ها را می خورد.
سنجاقك شكارچی دنیای حشرات است.
او به حشرات مورد نظرش حمله می كند و آنها را در هوا با پاهایش به دام می اندازد.
دوران لاروی كه سنجاقك هنوز بال ندارد در كنار بركه ها می خوابد و طعمه خود را روی زمین شكار می كند.
سنجاقك از كهن ترین موجودات زنده است. پیشینه این حشره به سیصد میلیون سال قبل بر می گردد.

چرا آب رنگ و مزه ندارد ؟
 

این سؤال مهمی است و برای یافتن پاسخ آن به منابع بزرگ دیگری مراجعه كنید . تعریف لغوی آب ، مایع شفاف ، بی رنگ ، بی بو و بدون مزه ، H2O كه برای زندگی بیشتر گیاهان و حیوانات اساسی است ، می باشد . در دایره المعارف ادامه داده كه حیات به آب بستگی دارد به خاطر فرآیند واقعی ، قدرت حلال بودن بسیاری از مواد دیگر كه از تركیب آنها با آب موادی با كیفیت اساسی به وجود می آید . علت بی رنگی آب این است كه نور راحت از آن عبور می كند مثل یك پنجره ، ( علی رغم اینكه قسمت های وسیع آب كمی رنگ دارند چون از آب بیشتر عبور می كند و عملكرد آن متفاوت است ) . آب مزه ندارد چون آب مولكول بسیار ساده ای است كه بخش اساسی زندگی را می سازد .

سیاره هایی كه حركت می كنند.
 

سیاره ها به دور خورشید درمسیری بیضی شكل حركت می كنند كه به آن مدار گویند . یك دور كامل اطراف خورشید راچرخشی می گویند . یك سال یا 365 روز طول می كشد تا زمین یكبار دور خورشید بچرخد . سیاره ها یی كه از خورشید فاصله های بیشتری از زمین دارند چرخش آنها به دور خورشید زمان بیشتری طول می كشد . بعضی سیاره ها یك چرخش درسال و یا بیشتر دارند . ماه هم مثل سیارات دیگر به دور خورشید می چرخد .
هر سیاره به دور محور خود نیز می چرخد . محور خط فرض شده است كه از مركز سیاره گذشته باشد یك شبانه روز طول می كشد تا زمین دور محور خود بچرخد .

بدن انسان چند سلول دارد ؟
 

هر موجود زنده ای از والهای آبی گرفته تا بارناكل از یك تك سلول كوچك پدید آمده اند
سلول ها بلوك های اسباب بازی لگو می باشد . هر كدام از لگوها نقش خاصی دارد یا برای هدف ویژه ای است . بدن انسان 75 تریلیون سلول دارد . سلول های بدن متفاوتند ، سلول های خونی ، استخوانی ، پوست و بقیه كه دائماً در بدن تعدادی سلول از بین می روند و تعدادی تكثیر می شوند بدن انسان با یك سال گذشته و یا حتی ی
منبع:zzzx.mihanblog.com
ارسال توسط کاربر محترم سایت : raoof9




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.