بچه مايه دارهاي سينما

روياي سوار ليموزين هاي مشکي شدن، راه رفتن روي فرش قرمز، گذراندن تعطيلات در جزاير هاوايي و قناري و ... جزو روياهايي است که وقتي از بازيگران رده اول هاليوود باشي، ممکن است سراغت بيايد. تا پايان گرفتن سال 2010 ميلادي تب انتخاب «ترين ها»ي سالي که گذشته هم بالا مي گيرد و هر کس در حيطه اي که کار مي کند دست به انتخاب
چهارشنبه، 29 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بچه مايه دارهاي سينما

 بچه مايه دارهاي سينما
بچه مايه دارهاي سينما


 

نويسنده: ميترا شکري




 
معرفي ثروتمندترين بازيگران سال 2010
روياي سوار ليموزين هاي مشکي شدن، راه رفتن روي فرش قرمز، گذراندن تعطيلات در جزاير هاوايي و قناري و ... جزو روياهايي است که وقتي از بازيگران رده اول هاليوود باشي، ممکن است سراغت بيايد. تا پايان گرفتن سال 2010 ميلادي تب انتخاب «ترين ها»ي سالي که گذشته هم بالا مي گيرد و هر کس در حيطه اي که کار مي کند دست به انتخاب ترين ها مي زند. سايت ها و روزنامه هاي معتبر سينمايي، امسال هم طبق سنت هر ساله شان تصميم گرفتند ثروتمند ترين بازيگرها را انتخاب کنند. هر چند تخمين زدن ثروت بازيگران هاليوودي با جزاير، خانه ها و ماشين هاي آخرين سيستمي که دارند کمي سخت و دور از ذهن به نظر مي رسد اما بالاخره اين فهرست تهيه و در دسترس قرار گرفته است. بيشتر بازيگراني که در اين فهرست، به چشم مي خورند آن قدر مشهورند که نياز به معرفي نداشته باشند اما رقم دستمزدها، ثروتي که دارند و جايگاهي که در اين فهرست کسب کرده اند خارق العاده است. اين گزارش درباره تمامي «ترين»هاي بازيگري در سالي است که گذشت. اين مروري بر پر درآمدترين، ثروتمندترين، گران ترين، جوان ترين و ... بازيگران دنيا.

آدام سندلر
 

در رتبه فهرستي که از بازيگران ثروتمند هاليوود در سال 2010 منتشر شده، اسم کمديني به چشم مي خورد که حتي فکرش را هم نمي کنيد تا اين درجه ثروت داشته باشد.
اين بازيگر که 9 سپتامبر 1966 در نيويورک به دنيا آمد، براي اولين بار در 11 سالگي و در عروسي خواهرش شروع به آواز خواندن کرد و همان جا تصميم گرفت که يک گروه موسيقي راک تشکيل دهد. موسيقي رفته رفته او را به دنياي بازيگري، تهيه کنندگي و فيلنامه نويسي کشاند.
شايد در نگاه اول ثروت او بعيد به نظر برسد اما وقتي بدانيد که اين مرد 54 ساله، هم کمدين و فيلمنامه نويس و بازيگر است و هم در تهيه کنندگي و خوانندگي دستي بر آتش دارد، يقيناً آسان تر مي توانيد باور کنيد او با مبلغ 300 ميليون دلار داراي ثروتمندترين بازيگر هاليوود است.
او که کارش را از سال 2002 در هاليوود آغاز کرد با بازي در فيلم هاي مثل آقاي ديدز، پنجاه قرار او و ... به شهرت رسيد.

تام کروز
 

تام کروز - بازيگر 48 ساله هاليوودي که به تازگي تهيه کنندگي و نويسندگي را هم به علاقه مندي هايش اضافه کرده- با بازي در فيلم تاپ گان در سال 1986 به شهرت جهاني دست پيدا کرد.
تام کروز تا قبل از وارد شدن به دنياي بازيگري دلش مي خواست کشيش شود و اين انگيزه آن قدر در او قوي بود که تحقيقات اوليه اي را هم براي رسيدن به اين خواسته اش انجام داده بود اما مدتي بعد به دلايل گوناگون منصرف شد. او بعد از فارغ التحصيل شدن و ازدواج با ميمي راجرز وارد دنياي بازيگري شد. او که در زندگي خصوصيش خيلي موفق نشان نداده، بعد از ميمي با نيکول کيدمن استراليايي ازدواج کرد و 11 سال بعد از او هم جدا شد.
آقاي بازيگر و تهيه کننده با همسرش کتي هلمز - که او هم در همين حيطه فعاليت مي کند- و دخترش سوري، جزو کم حاشيه ترين زوج هاي سينمايي به حساب مي آيند که به هاليوود رفت و آمد دارند.
تام کروز در فهرست اعلام شده رده دوم را دارد. او با مبلغ 250 ميليون دلار سرمايه دومين کسي است که در دنياي بازيگرها مي شود او را ثروتمندترين لقب داد.

لئوناردو دي کاپريو
 

دي کاپريو ستاره بختش زماني درخشيدن گرفت که جيمز کامرون در فيلم تايتانيک از او به عنوان يکي از شخصيت هاي اصلي استفاده کرد تا اين بازيگر که عده اي فکر مي کردند به خاطر ظاهرش وارد دنياي بازيگري شده، حرفه اي تر کارش را دنبال کرد. او که بازيگري را در پنج سالگي و با بازي در مجموعه تلويزيوني رامپر رم آغاز کرده بود، به علت اخلاق تندي که داشت از بازيگري کنار گذاشته شد تا اينکه در سال 1993 با بازي در فيلم زندگي بچه، رسماً قدم به سينما گذاشت. او خانه اي در لس آنجلس و آپارتماني در نيويورک امريکا دارد و همان طور که در شماره هاي قبل گزارش کاملش را کار کرديم، صاحب جزيره خصوصي در بليز هم هست، دي کاپريوک در سال هاي اخير در فيلم هاي ماندگاري به ايفاي نقش پرداخته و علاوه بر آن تهيه کنندگي را هم در کارنامه کاريش جاي داده، در فهرست اعلامي نفر سوم است. او امسال با ثروتي بيش از 200 ميليون دلار، توانست بعد از سندلر و کروز قرار بگيرد.

جورج کلوني
 

اين بازيگر خوش چهره و ميانسال هاليوود هميشه در اين عرصه برگ برنده اي براي رو کردن داشته، براي همين جزو پر طرفدارترين بازيگران هاليوود به حساب مي آيد. او که 6 مي 1961 در آمريکا به دنيا آمد به واسطه پدرش که در راديو و تلويزيون مجري گري مي کرد، به اين زمينه علاقه مند شد. کلوني بعد از اتمام تحصيلات دانشگاهي در کنار کارتجارت، به گويندگي در راديو مشغول شد و مدتي نگذشت که به عرصه بازيگري وارد شد. او که در کارگرداني و تهيه کنندگي هم فعاليت مي کند يک بار برنده اسکار و جايزه گلدن گلوب شد. جورج کلوني با ثروت 166 ميليون دلاريش رتبه ششم جدول ثروتمندها را از آن خودش کرده است.

برادپيت
 

شايد رتبه هفتم ثروت براي مرد پر حاشيه سينما بعيد به نظر برسد اما براد پيت طبق برآوردها هفتمين مردي است که با ثروت 150 ميليون دلاريش جزو پولدارهاي دنيا به حساب مي آيد، اين بازيگر که دو بار برنده اسکار شده، 19 دسامبر 1963 در اوکلاهاما به دنيا آمده و بر خلاف بقيه همکارانش که از گرايش هاي مختلف هنر به بازيگري رسيدند، از همان ابتدا علاقه داشت بازيگر شود و براي تحقق بخشيدن به اين خواسته، در کلاس هاي بازيگري که در لس آنجلس برگزار مي شد شرکت کرد. اولين بازي هاي برادپيت به تيزرهاي تلويزيوني و تبليغات ويدئويي محدود شد تا اينکه شروع به نوشتن طنز براي برنامه هاي تلويزيوني کرد و همين، باب آشنايي اين بازيگر با تهيه کننده ها و کارگردان ها را باز کرد، تا اينکه در سال 1989 استارت بازيگريش زده شد.

ويل اسميت
 

رتبه پنجم اين فهرست را ويل اسميت پر کرده است، بازيگر و تهيه کننده معروفي که مثل دي کاپريو تعطيلاتش را در جزيره شخصيش مي گذراند. البته به ثروت هاي ويل اسميت بايد دستمزد بازيگري پسرش ويلارد را هم اضافه کرد.
ويلارد اين روزها يکي ازپر کارترين بازيگران نوجواني است که به ايفاي نقش در هاليوود مي پردازد. ويل هم مثل خيلي از بازيگرهاي ديگر علاوه بر اين کار، دستي در خوانندگي و دوبله هم دارد. اسميت در سال 2008 پر درآمدترين بازيگر هاليوود لقب گرفته بود. مردان سياه پوش يکي از پر طرفدارترين فيلم هايي بود که اسميت را به شهرت رساند. او يکي از بازيگراني است که در کارهاي بشر دوستانه هميشه پيشقدم است و مبلغ زيادي از سرمايه 188 ميليون دلاريش را صرف کار مي کند.

جاني دپ
 

اين بازيگر که در فهرست هاي جذابيت، بهترين بازيگر و در خيلي از موارد ديگر جزو اولين هاست، اينجا نفر چهارم است. جاني دپ که در 2010 سال پر کاري را پشت سر گذاشت، متولد 9 ژوئن 1963 کنتاکي آمريکاست.
او که سال 1970 همراه خانواده اش به فلوريدا نقل مکان کرد وقتي از مدرسه اخراج شد به عضويت يک گروه موسيقي درآمد. اما سرنوشت جاني در جايي ديگر بايد رقم مي خورد، به خاطر همين او نتوانست در اين حيطه بماند. اين بازيگر توسط همسرش با نيکلاس کيج آشنا شد و آشنايي اين دو باعث شد جاني وارد دنياي بازيگري شود اسمش را به عنوان يک ستاره ثبت کند. او يکي از بازيگراني است که در اغلب کارهاي تيم برتون حضور دارد.
جاني دپ امسال با مبلغي بالغ بر 200 ميليون دلار در جايگاه چهارم ثروتمندترين هاي دنياي بازيگري قرار گرفت.

تام هنکس
 

وقتي اسمي از تام هنکس به ميان مي آيد همه ناخودآگاه ياد ايفاي نقش بي نظير او در فيلم سينمايي فارست گامپ مي افتند، نقشي که او در اين قالب يک فرد معلول نشان مي داد و با استقبال بي نظيري دراغلب کشورها رو به رو شد او که دوبار جايزه اسکار را دريافت کرده، با کمتر از 155 ميليون دلار در رتبه هشتم قرار دارد. اين هنرپيشه، کارگردان، نويسنده و دوبلور آمريکايي که کارش را با بازي در فيلم ها و سريال هاي کمدي شروع کرد، متولد 1956 در کاليفرنياست. او بازيگري را از دوران دبيرستان شروع کرد اما با توجه به صورت بچگانه اي که داشت، توانست در 30 سالگي در فيلم هاي بازي کند که شخصيت هايشان، سن و سالي نزديک به 18 سال داشتند. نجات سرباز رايان و آپولو 13 از برترين فيلم هاي اين بازيگر است که با استقبال خوبي رو به رو شد و ميليون ها دلار به ثروت اضافه کرد.

دنزل واشنگتن
 

دنزل واشنگتن معمولاً در نقش پليس، ماموران محافظ وکساني ظاهر مي شود که حفظ امنيت سرلوحه کارشان است. اين بازيگر با 120 ميليون دلار سرمايه در رتبه نهم جدول قرار دارد. اين بازيگر که متولد 28 دسامبر 1954 است، تا به حال دو بار برنده جايز اسکار شده و اين اتفاق، جزو بهترين افتخاراتش به حساب مي آيد.
واشنگتن که دريک خانواده روحاني به دنيا آمد، از کودکي با بازي در تئاترهاي مدرسه اي، آينده شغليش را رقم زد و با درس خواندن در دانشکده تئاتر به آن تحقق بخشيد. او با بازي در فيلم ويلما به شهرت رسيد و تا امروز در بيش از 50 فيلم به ايفاي نقش پرداخته است. دنزل با چهار فرزند خود جان، کايتا، مالکوم و اليويا در خانه ويلاييش در لس آنجلس زندگي مي کند. او هم جزو کساني است که براي خودش جزيره شخصي دارد.

دنيل رادکليف
 

اين بازيگرجوان که با ايفاي نقش در سري فيلم هاي هري پاتر به شهرت جهاني رسيد با اينکه در رتبه ده اين جدول قرار دارد اما با سن و سال کم و تجربه کوتاهي که در زمينه بازيگري داشته يک استثنا به حساب مي آيد. دنيل با دارايي 60 ميليون دلاريش توانسته کنار بزرگاني مثل جاني دپ و جورج کلوني قرار بگيرد و با آنها رقابت کند. او علاوه بر حضور در اين فهرست، ثروتمندترين بازيگر زير 30 سال سينماي انگلستان هم لقب گرفته است.
اين بازيگر 21 ساله که بيش از 25 ميليون پوند از مجموعه آخر هري پاتر به اسم «هري پاتر و هديه هاي مرگ» به دست آورد، به گزارش روزنامه گاردين رتبه اول فهرست زير 30 ساله ها را از آن خود کرده. بعد از اين بازيگر، «کرانايتلي» 25 ساله قرار دارد اما واتسون - ديگر بازيگر هري پاتر - با 20 ميليون پوند در رتبه سوم قرار دارد و اينها تمام زير 30 ساله هاي ميليونر دنياي هاليوود هستند.
منبع:نشريه همشهري سرنخ، شماره 77



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.