تا انقلاب هست، جهاد نيز هست

سلام خدا بر تمام مجاهدان در راه او. يكي از نهادهاي انقلابي كه از متن انقلاب برخاست، نهاد جهاد سازندگي است. چون از متن انقلاب برخاست، رهبري اين نهاد را انقلاب اسلامي به عهده دارد. هر جا كه انقلاب اسلامي راه يافت. اين نهاد انقلابي در آنجا حضور پيدا كرد. جهاد حضورش را در همه ابعاد انقلاب اعلام كرده است كه مهم ترين بخش آن در
يکشنبه، 2 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تا انقلاب هست، جهاد نيز هست

تا انقلاب هست، جهاد نيز هست
تا انقلاب هست، جهاد نيز هست


 






 
آيت الله عبدالله جوادي آملي
سلام خدا بر تمام مجاهدان در راه او. يكي از نهادهاي انقلابي كه از متن انقلاب برخاست، نهاد جهاد سازندگي است. چون از متن انقلاب برخاست، رهبري اين نهاد را انقلاب اسلامي به عهده دارد. هر جا كه انقلاب اسلامي راه يافت. اين نهاد انقلابي در آنجا حضور پيدا كرد. جهاد حضورش را در همه ابعاد انقلاب اعلام كرده است كه مهم ترين بخش آن در جنگ است، خواه در پشت جبهه، خواه در خود جبهه. عمده فعاليت جهادگران در جبهه كه هم نيروهاي رزمي اسلام را تائيد مي كنند. هم جلوي تهاجم بيگانه را سد و هم خرابي هاي مزدوران بعثي كافر را ترميم مي كنند، بسيار قابل تقدير است. حضور فعال جهاد در ابعاد مختلف جنگ نشان داد كه بين اين نهاد انقلابي و جنگ، پيوندي ناگسستني برقرار است و در اين زمينه، شهدائي راهم به انقلاب عظيم اسلامي اهدا كرده است كه خدا همه آنها را با انبيا و اولياي الهي محشور كند.

تا انقلاب هست، جهاد نيز هست

چون انقلاب اسلامي كه عامل تكوين و نمو و رشد شكوفائي اين نهاد است ؛ به نفع مستضعفان است و اين گروه نوعا در روستاها به سر مي برند. لذا جهاد سازندگي سعي كرد حضورش را در روستاهائي كه طبقه مستضعف در آنجا مي نشيند، اعلام و مشكلات آنها را رفع كند. جهاد بهترين خدمات را به روستائيان گرانقدرمان كرد و بايد مي كرد. اميدواريم كه جهاد، اين خدمتش را ادامه بدهد و اين خدمت مقبول خداي متعالي باشد.
آينده جهاد را خدا مشخص كرده كه فرموده است اگر دين خدا را ياري كرديد، از ياري و تثبيت قدم الهي برخورداريد. آينده جهاد بستگي به تداوم خدمت به مستضعفان دارد. تا انقلاب هست ؛ اين نهاد انقلابي هست. تا كشور به مرز خود كفائي برسد، اين نهاد هست. به خواست خدا، اين نهاد موظف است پاسدار انقلاب و پاسدار خون شهدا در اين ابعادي كه به عنوان وظيفه و مسئولين به عهده او سپرده شده است، باشد. اينكه ما مي بينيم بخش پزشكي جهاد حضور فعالش را در جبهه ها و پشت جبهه اعلام كرده است براي آن است كه اين راه را ادامه بدهد؛ راه هم وقتي ادامه پيدا مي كند كه انسان اهل اين راه باشد و وقتي اين نهاد اين راه را طي كرد؛ خدا توفيق تداوم اين راه را به آنها عطا مي كند و مشمول عنايت خدا خواهد بود. روي اين نظر، آينده جهاد مانند گذشته اش، تحكيم پيوند ناگسستني با متن انقلاب اسلامي است، چون از خود انقلاب اسلامي برخاسته است و اگر رابطه اش از انقلاب بريده شود، ديگر نهادي نيست ؛ زيرا اين نهاد را انقلاب متكون كرد ؛ اين نهاد را انقلاب اسلامي شكوفا كرد. اگر از انقلاب اسلامي فاصله بگيرد ؛ ديگر نهادي وجود نخواهد داشت، اما چون جهاد پيوندش با انقلاب مستحكم است ؛ اين نهاد پايدار خواهد بود.
بيانات آيت الله جوادي آملي در جمع جهادگران استان همدان، بهمن 1360
منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 21



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.