ايثارگران و ميراث داران آنها از منظر امام راحل

ما در اين مدت مصيبتها ديده ايم، مصيبتهاي بسيار بزرگ و بعضي پيروزي ها حاصل شد كه البته آن هم بزرگ بوده، مصيبتهاي زنهاي جوان مرده، مردهاي اولاد از دست داده، طفلهاي پدر از دست داده. من وقتي چشمم به بعضي از اينها كه اولاد خودشان را از دست داده اند ؛ مي افتد، سنگيني در دوشم پيدا مي شود كه نمي توانم تاب بياورم.
دوشنبه، 10 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ايثارگران و ميراث داران آنها از منظر امام راحل

ايثارگران و ميراث داران آنها از منظر امام راحل
ايثارگران و ميراث داران آنها از منظر امام راحل


 






 
ما در اين مدت مصيبتها ديده ايم، مصيبتهاي بسيار بزرگ و بعضي پيروزي ها حاصل شد كه البته آن هم بزرگ بوده، مصيبتهاي زنهاي جوان مرده، مردهاي اولاد از دست داده، طفلهاي پدر از دست داده. من وقتي چشمم به بعضي از اينها كه اولاد خودشان را از دست داده اند ؛ مي افتد، سنگيني در دوشم پيدا مي شود كه نمي توانم تاب بياورم. من نمي توانم از عهده ي اين خسارات كه بر ملت ما وارد شده است برآيم، من نمي توانم تشكر از اين ملت بكنم كه همه چيز خود را در راه خدا داد. خداي تبارك و تعالي بايد به آنها اجر عنايت فرمايد. من به مادرهاي فرزند از دست داده تسليت عرض مي كنم. من به جوانهايي كه پدرانشان را در اين مدت از دست داده اند؛ تسليت عرض مي كنم.
12/11/57
زنها و مردهايي كه بچه هايشان شهيد شده اند، مي گويند ما مفتخر هستيم و يكي دو تاي ديگر كه داريم اينها را هم مي خواهيم شهيد بشوند و دعا كنيد كه شهيد بشوند. اين يك تحولي بود؛ همان تحولي كه در صدر اسلام بين مسلمين حاصل شده بود كه شهادت را براي خودشان فوز مي دانستند و نمي ترسيدند از اينكه كشته بشوند، كشته شدن را شهادت مي دانستند،‌دنيا را راه عبور مي دانستند، عالم آخرت را مستقر و مقر انساني مي دانستند. از اين جهت اين پيروزي ما مرهون همچو تحول روحي است كه در مردم پيدا شد.
10/7/58
ملت شريف ايران از شما خانواده هاي عزيز شهداي پاسدار قدرداني مي كند و بالاتر از اين، تقديري است كه از بارگاه مقدس خداوند متعال نصيب شما و همه شهداي اسلام و وابستگان آنان خواهد شد. شهداي انقلاب بزرگ، چون شهداي صدر اسلام در پيشگاه مقدس ربوبي ارزشمند و مورد عنايت حق تعالي و اولياي اسلام ارزشمند خواهند بود.
22/5/59

ايثارگران و ميراث داران آنها از منظر امام راحل

درود خداوند بر خانواده هاي شهدايي كه با صبر و شكيبايي و مقاومت و با تقديم عزيزان خود به خدا و اسلام حماسه هاي تاريخ معاصر را ترسيم كرده اند و مي كنند. درود بر پاسداران اسلام كه با خون خود و مشتهاي گره كرده خويش انقلاب اسلامي را به ثمر رساندند. درود بر تمام نيروهاي مسلح و متعهد اسلامي كه با گرايش به انقلاب مقدس ايران و پشتوانه ملت عزيز كاخ ستمگري را واژگون كردند.
22/5/59
ما هر روز مواجهيم با صحنه هايي كه در عين حال كه دلخراشند؛ غرور آفرينند. ديروز جمع كثيري از معلولين آمدند و امروز هم معلولين از اصفهان آمده اند با عكسهاي زيادي كه از شهدا آورده اند. تحول عظيمي در ايران پيدا شده است. پدرها با عكس جوان خودشان آمده اند و مادرها چند نفر از فرزندانشان را از دست داده اند، لكن روحيه آنها روحيه بسيار بلندي است و اين تحول مبارك است بر ملت ايران. من در اين مجمعي كه اين جوانان را و عكس اين جوانان را مي بينم؛ بايد تأثرات خودم را به بازماندگان اينها و تسليت خودم را به پدرها و مادرهاي اينها تقديم و براي آنها هم طلب مغفرت کنم. خداوند به شماها اجر و صبر عنايت كند و آن جوانهاي غرور آفرين ما را در رحمت واسعه ي خود غريق كند. اين مسائل در طول تاريخ بوده است. در صدر اسلام اينطور مصائب براي اولياي خدا و براي مسلمين صدر اسلام بسيار بوده است و شايد از آن وقت تاكنون اين طور وضعيتي كه در ايران هست و اين تحولي كه براي ملت ما از زن و مرد، بزرگ و كوچك حاصل شده است، سابقه نداشته باشد. خداوند تبارك و تعالي به ما هر چه داريم؛ داده است و ما هر چه داريم از اوست و بايد تقديم او كنيم. سعادت را آنها بردند كه آن چيزي را كه خدا به آنها داده بود؛ تقديم كردند و ما عقب مانده ي آنها هستيم. من به شما برادران و عزيزان كه فرزندان خودتان را از دست داده ايد ؛ تسليت و تبريك عرض مي كنم. تبريك براي اينكه شما خانواده هايي بوديد كه در دامن شما اين جوانهاي برومند تربيت شده اند كه فداكاري كردند براي اسلام.
29/5/59
من به همه بازماندگان شهدا كه بايد بگويم همه ايران بازماندگان اين شهدا هستند؛ تسليت عرض مي كنم. ما از خدا هستيم، ما هر چه داريم از اوست، از خود هيچ نداريم و آنچه كه هديه مي كنيم به اسلام، هديه اي است كه از خداي تبارك و تعالي به ما مرحمت شده است و ما امانتها را به او بر مي گردانيم. اين امانتها با پاكي و سرافرازي به سوي خداي تبارك و تعالي شتافتند و موجب سرافرازي ملت و مظلومين جهان شدند. آنها پيشقدم شدند و همه اشخاصي كه در جبهه ها و پشت جبهه ها از پانزده خرداد به اين طرف به سوي حق تعالي شتافتند ؛ موجب سرافرازي ملت ما و مظلومين جهانند. آنچه مهم است براي ما اين است كه ما چه بايد بكنيم. آنها خدمت خودشان را به اسلام كردند و آن وقت كه خداي تبارك و تعالي مقدر فرمود؛ به خدمت او شتافتند. مهم براي ما اين است كه ما به تكليفمان عمل بكنيم، به آنچه خداي تبارك و تعالي فرموده است ؛ عمل بكنيم. پيش كساني كه به خدا ارتباط دارند؛ شهادت عزيزان مطرح نيست، خدمت عزيزان مطرح است. آنها خدمت خودشان را كردند و براي اين ملت سرمايه هايي بودند كه از دست رفتند، لكن راهي را كه آنها رفتند ؛ ما هم بايد با هوشياري تعقيب كنيم.
13/4/60
سلام و درود بر شما پدران و مادران، همسران، فرزندان و بازماندگان شهدا كه از بهترين عزيزان خود در راه بهترين هدف كه اسلام عزيز است، بزرگوارانه گذشته ايد و در امر دفاع از دين خدا، آن چنان صبر و مقاومت نشان داده ايد كه رشادت و استقامت ياران سيد شهيدان حضرت امام حسين(ع) در خاطره جهانيان تجديد گرديد.
25/8/61
بازماندگان شهدا و آسيب ديدگان جنگ و متعلقان آنان با چهره هاي حماسه آفرين و گفتار كرداري مشتاقانه و اطمينان بخش با ما و شما روبرو مي شوند و اينها همه از عشق و علاقه و ايمان سرشار آنان است به خداوند متعال و اسلام و حيات جاويدان. در صورتي كه نه در محضر مبارك رسول اكرم (ص) هستند و نه در محضر امام معصوم(ع) و انگيزه ي آنان ايمان و اطمينان به غيب است. و اين رمز موفقيت و پيروزي در ابعاد مختلف است و اسلام بايد افتخار كند كه چنين فرزنداني تربيت نموده و ما همه مفتخريم كه در پيشگاه چنين ملتي مي باشيم.
26/11/61
مردم انقلابي ما بايد بدانند كه براي حفظ اسلام و انقلاب، نگهباني از ثمرات آن و پاس خون شهيدان لازم است از خود بردباري انقلابي نشان دهند و به تبليغات عرض آلود دشمنان انقلاب و اسلام كه با تمام وجود كوشش مي كنند تا مردم را از انقلاب و جمهوري اسلامي نگران و دلسرد كنند؛ گوش ندهند.
پدران و مادران و همسران و خويشاوندان شهدا، اسرا، مفقودين و معلولين ما توجه داشته باشند كه هيچ چيزي از آنچه فرزندان آنان به دست آورده اند؛ كم نشده است. فرزندان شما در كنار پيامبر اكرم و ائمه اطهارند، پيروزي و شكست براي آنها فرقي ندارد. امروز روز هدايت نسلهاي آينده است. كمربندهاتان را ببنديد كه هيچ چيز تغيير نكرده است. امروز روزي است كه خدا اين گونه خواسته است و ديروز خدا آن گونه خواسته بود و فردا ان شاءالله روز پيروزي جنود حق خواهد بود، ولي خواست خدا هر چه هست؛ ما در مقابل آن خاضعيم و ما تابع امر خداييم و به همين دليل است كه زير بار ذلت و بندگي غير خدا نمي رويم. البته براي اداي تكليف، همه ي ما موظفيم كه كارها و مسائل مربوط به خودمان را به بهترين وجه و با درايت و دقت انجام دهيم.
29/4/67
منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 19



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.