شوخي درماني

افراد کج خلق و گوشه گير، از لحاظ عاطفي و روحي سالم نيستند و ديگران از برخورد با آنان خسته و کِسل مي شوند زيرا موجبات آزار و اذيت شان را فراهم مي کنند و به حسادت، کينه ورزي، انتقام جوي و تشديد اختلافات دامن مي زنند. آنان به گفتار و نصيحت هاي اطرافيان اهميت نمي دهند؛ گويا يک راه را برگزيده اند و تغيير روش براي شان
سه‌شنبه، 15 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شوخي درماني

شوخي درماني
شوخي درماني


 

نويسنده: هادي زواره اي




 
افراد کج خلق و گوشه گير، از لحاظ عاطفي و روحي سالم نيستند و ديگران از برخورد با آنان خسته و کِسل مي شوند زيرا موجبات آزار و اذيت شان را فراهم مي کنند و به حسادت، کينه ورزي، انتقام جوي و تشديد اختلافات دامن مي زنند. آنان به گفتار و نصيحت هاي اطرافيان اهميت نمي دهند؛ گويا يک راه را برگزيده اند و تغيير روش براي شان سخت و دشوار است. با افراد بذله گو و خوش طبع، ميانه ي خوبي ندارند و بيش تر آنان را ديوانه و حتي گاهي کم عقل تصور مي کنند، در حالي که دنياي شادي و خنده، دنياي شکوفايي، نشاط، اميد و آرزوست همراه با روابط اجتماعي نيرومند و برخوردار از سلامتي روحي، رواني و جسمي با نگرش مثبت، فرد شاداب و بانشاط، انرژي سازنده اي دارد و با احترام به حقوق ديگران، موجب آرامش آنان مي شود.
اگر از يک فرد شوخ طبع بپرسيد که "شباهت نان سوخته با آدم غرق شده چيست؟" مي خندد و جواب مي دهد :" هر دو را دير کشيدند بيرون!"
اين دسته، مهرباني و نشاط را با برقراري رابطه ي سالم، براي سلامتي خود مفيد م دانند و اعتقاد دارند که هر روزشان بايد با خنده شروع شود.
اگر از او بپرسيد: "خط وسط قرص براي چيست؟" در حالي که خنده امانش نمي دهد، مي گويد: "اگر با آب پايين نرفت، با پيچ گوشتي پايين برود!"
افراد خوش ذوق، از معاشرت با آدم هاي مأيوس و بهانه جو دور مي کنند زرا چهره ي آنان، انرژ منفي توليد مي کند و آن روز را نمي توانند با آرامش و شادي بگذرانند.
اگر از او بپرسيد: "اگر سر پرگار گيج برود، چه مي کشد؟" پاسخ مي دهد: "معلومه: بيضي!"
افراد خنده رو و مثبت، م خواهند براي خود و ديگران مفيد باشند زيرا معتقدند سعادت و خوشبختي، از کمک کردن به ديگران شکل مي گيرد؛ تا جايي که از پيشرفت زندگي خود و سايرين خشنود مي شوند.
اگر از او بپرسيد: چرا مدام خودت را به سپر ماشين مي زني؟" پاسخ مي دهد: "مي خواهم اوقات فراغتم سپري شود!"‏
بخشندگي و رسيدگي به مشکلات همنوعان، از خصايص افراد شوخ طبع و شاداب است. آنان، بخشش را ارج مي نهند و خود را ملزم به رعايت آن مي دانند؛ گويي عبادتي ست که نيکي ها را افزون کرده و دل ها را شاد و آرام مي سازد.

شوخي درماني

اگر از او بپرسيد: "آخرين دنداني که در دهان ديده مي شود، چيست؟" پاسخ مي دهد: "دندان مصنوعي"
تفريح، عادت از بيماران، دوستان را دور هم جمع کردن و از حال آنان جويا شدن، برگزاري مجالس مهماني براي اقوام و نزديکان، استفاده از غذاهاي سالم و مقوي، کم کردن انتظارات و توقعات و پاشيدن شادي و عشق به زندگي ديگران، از ديگر امورات افراد خوش ذوق محسوب مي شود.
اگر به او بگوييد: "نصف شب بيدار شدم؛ ديدم يک نقطه ي آبي روي ديوار حرکت مي کند." با خنده جواب مي دهد: "شايد مرچه با شلوار لي داشته راه مي رفته!"
ساعت ها مي نشينند و به درددل هاي ديگران گوش فرا مي دهند تا بتوانند قدم کوچکي براي آنان بردارند يا با نصيحت و راهنمايي، بهترين ساعات را براي مخاطب خود فراهم مي آورند. زماني که حس کنند افرادي به آنان نياز دارند، دريغ نمي ورزند و احساس مسؤوليت و رضايت مي کنند.
اگر از او بپرسيد: "مي داني چرا فيل از سوراخ سوزن رد نمي شه؟" پاسخ مي دهد: "آخه ته دُمش گِره دره!"
اين گروه از افراد، با انرزي و اعتماد به نفس بالا بوده، هميشه سعي در شاد نگه داشتن ذهن ها دارند و از اين امر، لذت مي برند زيرا شادابي و خنده را داروي تمام بيماري هاي روحي و جسمي مي دانند.
آنان به گفتار، عقايد و رفتارشان اهميت خاصي مي دهند تا الگويي مناسب براي سايرين محسوب شوند. احترام به ارزش ها، سنن و فرهنگ و پاسداري و پايداري به آن، جزو لاينفک امورات زندگي شان محسوب مي شود.
منبع: نشريه شادکامي- شماره: 75



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.