Sony Ericsson Xperia mini Pro

اريكسون و بعدها سوني اريكسون از گذشته دور در بازار موبايل ايران از محبوبيت و اعتبار بسيار خوبي برخوردار بوده است. در واقع محصولات اين شركت هميشه از پرفروش‌ترين مدل‌هاي موجود در بازار ايران بوده‌اند. اين اعتماد تا حدي بوده كه كاربران ايراني بارها مدل‌هايي از محصولات اين شركت را به‌رغم تفاوت چشمگير قيمت آن‌ها با ساير مدل‌هاي موجود در بازار، انتخاب كرده‌اند
شنبه، 19 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
Sony Ericsson Xperia mini Pro

Sony Ericsson Xperia mini Pro
Sony Ericsson Xperia mini Pro


 





 
اريكسون و بعدها سوني اريكسون از گذشته دور در بازار موبايل ايران از محبوبيت و اعتبار بسيار خوبي برخوردار بوده است. در واقع محصولات اين شركت هميشه از پرفروش‌ترين مدل‌هاي موجود در بازار ايران بوده‌اند. اين اعتماد تا حدي بوده كه كاربران ايراني بارها مدل‌هايي از محصولات اين شركت را به‌رغم تفاوت چشمگير قيمت آن‌ها با ساير مدل‌هاي موجود در بازار، انتخاب كرده‌اند. خانواده گوشي‌هاي Xperia اين شركت كار خود را با ويندوز موبايل آغاز كردند، اما خيلي زود به سمت آندرويد تغيير جهت دادند و تا امروز به اين انتخاب خود وفادار مانده‌اند. دو مدل Xperia X10 و Xperia X10 mini در اين گروه به‌خوبي براي كاربران ايراني شناخته شده هستند.
در اين مقاله به سراغ يكي از آخرين محصولات سوني اريكسون رفته‌ايم كه در اوايل ماه مه سال جاري ميلادي معرفي شد. اين تلفن هوشمند از آخرين نسخه آندرويد براي تلفن‌هاي موبايل يعني نسخه 3,2 (Gingerbread) استفاده مي‌كند. در حوزه سخت‌افزاري نيز اين گوشي جمع و جور تمام امكانات قابل پيش‌بيني را در اختيار دارد. در واقع Xperia mini Pro به يك پردازندهQualcomm MSM8255 Snapdragon يك گيگاهرتزي و يك پردازنده گرافيكي Adreno 205 مجهز شده است. به اين ترتيب مي‌توان انتظار داشت كه عملكرد بسيار خوبي را در اجراي برنامه‌هاي مختلف روي اين گوشي شاهد باشيم. Xperia mini Pro هم‌زمان با نسخه ساده‌تر خود يعني Xperia mini معرفي شده كه مشخصات تقريبا يكساني با آن دارد. تفاوت اصلي اين دو مدل، وجود يك صفحه‌كليد QWERTY در مدل Pro است. به اين ترتيب شما در مدل مورد بحث ما مي‌توانيد علاوه بر اينترفيس لمسي، از صفحه‌كليد واقعي كه به‌صورت Slide از قسمت جانبي گوشي خارج مي‌شود نيز استفاده كنيد.

Sony Ericsson Xperia mini Pro

اندازه نمايشگر دو مدل جديد Xperia در مقايسه با مدل‌هاي 5,2 اينچي قديمي افزايش يافته و به 3 اينچ رسيده. اين نمايشگر در عين حال ازجديدترين فناوري نمايشگر يعني موتور Bravia Mobile بهره مي‌گيرد تا تصوير واضح‌تري را با كيفيت بالاتر ارايه كند. اين نمايشگر از نوع خازني با نور پشتي LED است كه از فناوري چندلمسي پشتيباني مي‌كند و قادر است 16 ميليون رنگ را نمايش دهد. در عين حال، نمايشگر جديد تفكيك‌پذيري تقريبا استاندارد 480×320 را فراهم مي‌كند. در حوزه ذخيره‌سازي، mini Pro به 512 مگابايت حافظه اجرايي (RAM) مجهز شده و در عين حال 400 مگابايت فضاي ذخيره‌سازي داخلي را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد. براي توسعه فضاي ذخيره‌سازي، مي‌توانيد از كارت‌هاي micro-SD استفاده كنيد و يك كارت 2 گيگابايتي نيز در بسته گوشي قرار دارد. با اين‌حال شما مي‌توانيد از كارت‌هاي micro-SD با ظرفيت‌هايي تا 32 گيگابايت به همراه Xperia mini Pro استفاده كنيد كه براي هر كاربري كافي خواهد بود.
اين گوشي به يك دوربين 5 مگاپيكسلي با قابليت فوكاس خودكار، برچسب‌گذاري جغرافيايي، تثبيت تصوير، تشخيص لبخند و چهره، فوكاس لمسي و فلش LED مجهز شده است. اين دوربين در عين حال قادر است ويديوهايي را با كيفيت 720p ضبط كند. mini Pro در رنگ‌هاي سياه، سفيد، صورتي و فيروزه‌اي قابل دسترسي خواهد بود. بدنه اين گوشي از پلاستيك مقاوم در برابر خراشيدگي ساخته شده و علاوه بر يك درگاه microUSB براي انتقال اطلاعات و شارژ، يك فيش هدست 5,3 ميليمتري نيز روي آن به چشم مي‌خورد. شما در عين حال دامنه كامل گزينه‌هاي ارتباطي بي‌سيم را از بلوتوث نسخه 1,2 گرفته تا 802.11b/g/n در اختيار خواهيد داشت. به اين ترتيب به آساني مي‌توانيد با ساير ابزارهاي موبايل يا شبكه‌هاي كامپيوتري بي‌سيم ارتباط برقرار كنيد. سوني اريكسون يك باتري Li-Ion 1200 mAh را براي اين محصول خود در نظر گرفته كه مدعي است مي‌تواند mini Pro را براي مدتي بيش از 300 ساعت در حالت انتظار روشن نگهدارد. در هنگام مكالمه، اين باتري با يك بار شارژ بيش از 5 ساعت دوام خواهد آورد.
به اين ترتيب مي‌توان گفت كه Xperia mini Pro با ابعاد 18×53×92 ميلي‌متر و وزن 136 گرم يك ابزار كوچك و سبك و در عين حال قدرتمند است كه شما را در شرايطي همراهي خواهد كرد. بهره‌گيري از آخرين نسخه سيستم عامل آندرويد و مولفه‌هاي سخت‌افزار سطح بالا باعث مي‌شود كه mini Pro چيزي از همكاران درشت هيكل خود كم نداشته باشد. به‌طور كلي مي‌توان گفت كه محصولات سري mini بيشتر مورد توجه خانم‌ها قرار مي‌گيرد. به هر حال كمتر خانمي تمايل دارد كه گوشي‌هاي بزرگ آندرويدي را در دست گرفته يا در كيف خود قرار دهد. اينجا است كه محصولاتي وارد mini Pro وارد ميدان رقابت مي‌شوند و همان قابليت‌ها را در ابعاد و وزني بسيار پايين‌تر در اختيار مصرف‌كنندگان مي‌گذارند. از سوي ديگر، گروه مخاطبين اين گوشي اصلا به خانم‌ها محدود نمي‌شود و مي‌تواند بسياري از آقايان مشكل‌پسند را نيز به‌سمت خود جلب خواهد كرد. پس اگر به‌دنبال يك گوشي آندرويدي هستيد، شايد ترجيح بدهيد تا رسيدن Xperia mini Pro به بازار ايران مدتي صبر كنيد. البته قيمت ابتدايي اين گوشي در بازار ايران مي‌تواند تاثير مهمي بر سرنوشت آن داشته باشد.

 


منبع:http://www.shabakeh-mag.com
ارسال توسط کاربر محترم سایت : hasantaleb




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما