نماز، منشاء انرژی مثبت

منظور از انرژی های مثبت نماز چیست؟ آیا نماز، منشاء انرژی مثبت است؟ جهت آگاهی بیشتر این مطلب راسخون را مطالعه کنید؟
چهارشنبه، 23 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نماز، منشاء انرژی مثبت

مقدمه:
نماز، تسبیح خداوند است که موجب نزدیکی روحی و معنوی بنده با پرورد گار می شود، اما آیا می دانید حالات مختلف در نماز خواند ن می تواند انرژی های منفی و معیوب را به انرژی های روحانی و مثبت تبدیل کند؛

کسانی به مباحث مربوط به چاکرا علاقمند هستند، حتما می دانند که چاکراها برای بهتر کار کردن و فعال بودن نیاز به انرژی پاک و خالص دارند و همچنین باید از انرژی های منفی خود را مصون بدارند تا همیشه چاکراها در تعادل باشند.

هر قسمت از بدن با یک چاکرا در ارتباط است و اگر چاکرای مربوطه در تعادل با بقیه چاکرا باشد و همچنین چرخش انرژی متعادلی داشته باشد آن عضو هم در سلامتی کامل قرار دارد.

با خواندن مطلب زیر از راز این شکر خداوندی آگاه می شوید. با راسخون همراه شوید.



چاکرا چیست و انواع چاکراه کدامند؟
همه احساسات، ادراک، آگاهی ها به هفت دسته تقسیم می شود. و هر کدام یک چاکرا هستند. پس چاکراها نه تنها نماینده اعضای بدن شما هستند بلکه نماینده قسمتهای مخصوصی از حواس و ادراک شما نیزمحسوب می‌شوند.

1-  چاکرای مولادرا با رنگ قرمز: در ریشه‌ی ستون مهره‌هاست که در همین ناحیه، شبکه‌ی رشته‌های اعصاب «سمپاتیک» برای ترشح «آدرنالین» قراردارد.

2-  چاکرای سوداسیتها با رنگ نارنجی: در محل غدد تناسلی‌ست که هـورمون‌های جنــسی مــردانه و زنــانه را تــولید و ترشح می‌کند.

3-  چاکرای مانی‌پورا به نشانه‌ قدرت با رنگ زرد: در محل شبکه‌ اعصاب خورشیدی مستقر است که این شبکه، در جلوی غده «پانکراس» قراردارد و با ترشح هورمون مرتبط در سوخت گلوکز، مرکز تولید انرژی و قدرت در بدن است.

4-  چاکرای آناهاتا با رنگ سبز: کانون عشق تصور‌می‌شود که مجاور غده «تیموس» و در محل قلب قراردارد.

5-  چاکرای ویشودها با رنگ آبی:جایگاه حقیقت است که در ناحیه‌ گلو و مجاور غده‌ «تیرویید» قراردارد.

6-  چاکرای آجنا با رنگ نیلی: کانون بصیرت تصورمی‌شود که در بین ابروها قراردارد و در لحظات تمرکز و تعمق، در این مکان، چینی در پوست ظاهرمی‌شود که مهم‌ترین غده‌ مترشحه‌ داخلی یا «هیپوفیز» در آن قراردارد.

7-  چاکرای ساهارا با رنگ بنفش: به نشانه‌ رحمت، در راس جمجمه و در جوار غده‌ «صنوبری» قراردارد.
 

نماز، منشاء انرژی مثبت

 هر قسمت از بدن با یک چاکرا در ارتباط است و اگر چاکرای مربوطه در تعادل با بقیه چاکرا باشد و همچنین چرخش انرژی متعادلی داشته باشد آن عضو هم در سلامتی کامل قرار دارد.

انرژی مثبت نماز در حالت قیام
ایستادن: این حالت موجب تبادل انرژی با زمین از طریق چاکرای کف پاها و گرفتن انرژی معنوی از چاکرای سر می شود.رکوع: در این حالت تبادل انرژی بالا تنه با پایین تنه از طریق چاکرای کف دست ها و چاکرای روی زانوها انجام می گیرد.

تبادل انرژی با زمین‌ از طریق چاکرای کف پاها و گرفتن انرژی معنوی از چاکرای تاج سر می‌باشد.

انرژی مثبت نماز در حالت رکوع 
حالت رکوع: تبادل انرژی بالاتنه با پایین‌تنه‌ از طریق چاکرای کف دست‌ها و چاکرای روی زانوها می‌باشد.

انرژی مثبت نماز در حالت سجده
حالت سجده: تبادل انرژی‌های منفی با زمین از هفت منطقه‌ی چاکرای پیشانی (چشم سوم) ، چاکرای زانوها، چاکرای کف دست‌ها و چاکرای روی پاها و گرفتن انرژی مثبت زمین از طریق این چاکراها می‌باشد. انرژی زمین، احساس شادی، رضایت، امید، لذت و میل ‌ادامه‌ی حیات را ایجاد می‌کند.

در حالت سجده، چاکرای پیشانی که مرکز استدلال و منطق است، متعادل می‌گردد. افرادی که سجده‌های طولانی‌تری داشته باشند، می‌توانند این چاکرا را متعادل‌تر ساخته و به افرادی ‌منطقی‌تر و حتی روشن‌ضمیر تبدیل گردند.

– این چاکرا، مرکز خلاقیت‌ها، الهام‌ها، منطق و استدلال است.‌ در اسلام نیز سجده‌ی طولانی سفارش شده است.

– موجب بالا رفتن سطح منطق و استدلال می شود. ( به علت فعال شد ن چاکرای چشم سوم)

– چاکرای آجنا (وسط پیشانی) و روشن بینی و اشراق فعال می شود.

– موجب افزایش سطح آگاهی و کنترل انرژی‌های روانی (به دلیل فعال کردن چاکرای چشم سوم و آجنا) گردد.

– باعث آرامش اعصاب سمپاتیک، تنظیم غده ی آدرنال و تسکین و کاهش دهنده ی خشم می شود.

– به علت فشار به معده و فعال کرد ن چاکرای خورشیدی، دافع یبوست است.

– معالج بیماری «سیاتیک» است.

– موجب تعادل بیش تر انرژی های منفی بد ن با انرژی های مثبت زمین از طریق چاکراهای کف دست ها و روی پاها می شود.

– سبب کشیدگی ماهیچه‌های پشت و آسودگی ماهیچه‌های کمر و اتصال بین مهره‌ها گردد.

– سبب رهاشدن دیسک‌های ستون فقرات و به حالت طبیعی درآمدن مهره‌ها گردد.

– رابطه نماز با چاکراهای بدن ، موجب تبادل بیش‌تر انرژی‌های منفی بدن با انرژی‌های مثبت زمین از طریق چاکراهای کف دست‌ها، روی پاها، روی زانوها و روی پیشانی گردد.

سجده، مصونیت از بیماری
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد سجده در نماز بسیاری از بیماری‌ها مثل سردرد ، گرفتگی‌های عضلانی، تورم گردن، خستگی، کم هوشی و بسیاری از بیماریهای جسمی و روحی را از بین می‌برد‌.
پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد موجهای الکتریکی برای جسم انسان ضروری است.

عجیب اینکه بهترین راه برای خالی کردن بارهای الکتریکی زمانی است که انسان رو به قبله و در حالت سجده باشد. رو کردن به سوی مکه مکرمه (قبله) ، بهترین حالت خالی شدن بارهای الکتریکی است ، زیرا سجده انسان را از بیماری مصون می‌دارد.

سجده و بارهای الکتریکی در هفت عضو
علاوه بر اجر و ثواب، صحت و یکی از لطف و کرامتهای خداوند به بندگانش این است که در ادای نماز ، سلامتی نیز می‌دهد. بدین خاطر است که وقتی قلب انسان از حرکت می‌ایستد با چند شوک الکتریکی با اذن و اراده خداوند ، قلب دوباره به کار می‌افتد و زندگی مجدداً شروع می‌شود

. اما هرگاه این بارهای الکتریکی در بدن زیاد شود برای بدن انسان مضر خواهد بود. بر انسان لازم است که این بارهای الکتریکی را از بدن خود خارج کند. انسان بارهای الکتریکی زائد را ، به خصوص در عصر حاضر که بدن وی در محاصره امواج مختلف الکتریکی و الکترومغناطیسی است، احساس می‎کند.

بهترین راه خالی کردن بدن از این بارهای الکتریکی خارج کردن آن بدور از داروها و آرامش بخشهای شیمیائی و عوارض جانبی آنهاست.

سجده بارهای الکتریکی را از بدن خارج می‎کند. در این مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که انسان در حالت سجده ، در تماس با زمین تمام بار الکتریکی زائد بدنش خارج می‌شود. زیرا در سجده هفت عضو انسان با زمین در تماس مستقیم قرار می‌گیرد.

پیامبر(ص) نیز در مورد سجده فرموده‌اند: امر شده ‎ام به سجده کردن بر هفت عضو ؛ پیشانی، دو دست، دوپا و دو زانو.

بارهای الکتریکی به آسانی از این هفت عضو به زمین دفع می‌شوند و بدین خاطر انسان از بیماریهایی همچون سردرد و گرفتگی عضلات رهایی می‎یابد.

انرژی مثبت نماز در حالت نشسته
حالت نشسته: در این حالت نیز تبادل انرژی با زمین از طریق چاکرای پاها و زانوها و چاکرای اول، خاجی یا ریشه (در انتهای دنبالچه) صورت‌گرفته و انرژی روحانی از چاکرای تاجی یا سر گرفته می‌شود.

در این حالت، دست‌ها روی پاها است تا انرژی بالاتنه و پایین‌تنه با هم تبادل شده و گرد‌ش انرژی متعادل گردد.

در این حالت تبادل انرژی با زمین از طریق چاکرای پاها و زانوها و انرژی روحانی از چاکرای تاجی یا سر گرفته می شود. در حالت نشسته، دست ها روی پاهاست تا انرژی بالاتنه و پایین تنه با هم تبادل شده و گردش انرژی متعادل باشد.

انرژی مثبت نماز در حالت قنوت
حالت قنوت: در این حالت، تبادل انرژی از طریق کف دست‌ها اتفاق می‌افتد. در حین نماز‌خواندن، با گفتن ذکرها، انرژی خود‌ درمان‌گر «آلفا» آزاد گشته و سپس در وضعیت‌های مختلف نماز، در کل بدن به گردش درمی‌آید.

درضمن، با گرفتن دست‌ها در مقابل صورت در زمان قنوت، برگشت انرژیِ درمان‌گر به کمک صورت نیز اتفاق می‌افتد.‌

نماز و میدان مغناطیسی
ارتباط نماز با چاکراها _ آنگونه که از تصاویر به دست آمده از میدان مغناطیسی زمین پیداست، بطور شگفت‌انگیزی اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد.

میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می‌گردد و در مدتی که در نماز است میدان بدنش منظم می‌شود.

یکی از نکات بسیار جالبی که پروفسور بور به آن دست یافته بود این بود که دریافته بود که در بدن تمام دانشجویان مؤنث ماهی یکبار تغییر ولتاژ شدید ایجاد می‌شود و میدان بدن به منظم‌ترین حالت خود میرسد و به همین دلیل است که زنان نیازی ندارند در این مدت نماز بخوانند.

اخیرا هم کشف شده است که قلب زنان منظم‌تر و قوی‌تر از مردان می‌زند و دلیل آن همین تغییر ولتاژ است.

نماز و بارهای الکتریکی
همانطور که قبلا اشاره شد بارهای زائدی که در اثر تحریکات الکتریکی اعصاب به وجود می‌آیند هم بر میدان بدن و هم بر امواج مغزی اثر سو دارند. و این اثرات در نواحی‌ای که اعصاب در آن تحرک بیشتری دارند،خطرات جدی‌تری ایجاد می‌کنند

و باید هرچه سریعتر از آن نواحی دور شوند. به طرز حیرت‌آوری می‌بینیم که این نواحی دقیقا نواحی هستند که در وضو شسته می‌شوند و بنابر تحقیقات صورت گرفته بهترین راه دفع این بارهای زائد استفاده از یک ماده رساناست که سریعترین و ارزانترین و بی‌ضررترین ماده برای این کار آب است .

و جالب اینجاست که آب هرچه خالص‌تر باشد سریعتر بارهای ساکن را از بدن ما به اطراف گسیل می‌دهد و هیچ مایعی مثل آب خالصی که در وضو به انسان سفارش شده این اثر را ندارد.

نماز و امواج مغزی
با دفع بارهای زائد بدن در وضو امواج مغزی در ایده‌ال‌ترین حالت قرار می گیرند. علاوه بر آن حالت تمرکزی که در هنگام نماز در انسان به وجود می‌آید،تشعشع امواج آلفا و نیز توانایی مغز در تولید این امواج را افزایش می دهد

تاثیر نماز بر آرامش عضلات
گروهی از نویسندگان مسلمان، کوشیده‌اند، در حرکات حین نماز اعم از قیام و قنوت و رکوع و سجود جنبه‌هایی از نرمش عضلانی و ورزش بدنی را بجویند و آن را با نرمش‌های متداول دیگر که منجر به استراحت و آمادگی عضلانی می‌شوند، مقایسه کنند.

اما دیدگاه ما به آرامش عضلانی ناشی از نماز، از دریچه دیگری است. دانش پزشکی امروزه، به اثبات رسانده است که اگر شخصی در ساعت حدود 10 شب بخوابد و حدود ساعت 5 صبح از خواب بیدار شود (یعنی حدود 7 ساعت خواب) .

در ساعت حدود 1 بامداد، در بدن او برخی مواد شیمیایی شبه مرفین که به عنوان گروهی اندورفین‌ها و آنگفالین‌ها نامگذاری شده‌اند، ترشح می‌شوند که این مواد اثر مستقیم بر روی قسمتهای مختلف بدن از جمله عضلات اسکلتی دارند و منجر به راحتی و ریلکس شدن عضلات، در طول روز آینده برای فرد می‌شوند .

ارتباط نماز با چاکراها و خواب شخص
ارتباط نماز با چاکراها_ اما چنانچه شخص در ساعت حدود 12 شب بخوابد و صبح روز بعد ساعت 10 صبح از خواب برخیزد (یعنی حدود 10 ساعت خواب) اندروفین‌ها و آنکفالین‌ها برخلاف حالت گذشته افزایش ترشح کافی پیدا نمی‌کنند .

و در نتیجه این امر، سبب می‌شود با این که این شخص حدود 3 ساعت بیشتر از شخص قبلی خوابیده است، از آرامش و استراحت عضلانی به اندازه کافی بهره‌مند نشود .

و درست به همین علت است که هر چه خواب انسان بیشتر ادامه پیدا کند و مثلاً تا ساعت 10 صبح طول بکشد، احساس خستگی و کوفتگی عضلانی پس از آن بیشتر خواهد بود .

و اما فریضه نماز با اثر درخشان و بی‌نظیری که در ایجاد بهداشت خواب دارد ، در این مورد نیز نقش بسیار موثری ایفا می‌کند. چرا که نماز صبح ضمن ایجاد الزام و وجوب برای سحرخیزی، انسان را خود به خود به سوی یک آرامش عضلانی ناشی از مواد شیمیایی درون‌زا ، سوق می‌دهد.

بزرگان عرصه علم و اندیشه مانند استاد شهید مرتضی مطهری (ره) نیز برنامه زندگی خود را بر مبنای خوابیدن در ساعت حدود 10 شب و برخاستن از خواب، حدود نیم ساعت قبل از اذان تنظیم کرده بودند ، تا از مواهب خدادادی و بی حد و حصر نماز، حداکثر فیض و بهره را ببرند.
 

نتیجه:
با توجه به مطلب فوق موارد در مورد نماز، منشاء انرژی مثبت موارد زیر قابل توجه می باشند.
1-از نظر علمی ثابت شده که میزان انرژی حیاتی ، قبل و بعد از طلوع و غروب خورشید بیشتر است، برای همین سفارش به نماز اول وقت می شود.
 

2-نماز، دعا و عبادت جمعی قدرت بسیاری دارد، زیرا انرژی جمعی ایجاد می کند. به همین دلیل در اسلام، نماز جمعی، سفارش شده است.

3- از نظر علمی، ثابت شده که در زمان خورشید گرفتگی و طوفان های خورشیدی، بیماری های روانی شدت می گیرند و میزان انرژی های منفی آزاد شده طی زلزله، طوفان و سیل افزایش می یابد.

4- با خواند ن نماز وحشت در زمان ماه گرفتگی و یا خورشید گرفتگی، بروز سیل، زلزله، طوفان و دیگر بلایا با انرژی نماز و عبادت که نوعی انرژی الهی است، می توان بر انرژی های منفی ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی غلبه کرد.

5-بدن انسان روزانه مقدار زیادی امواج الکترومغناطیسی دریافت می کنند. شما امواج الکترو مغناطیس را از طریق تجهیزات الکتریکی که استفاده می کنید و نمی توانید کنار هم بگذارید و ناخواسته این امواج رادریافت می کنید.

6-بطور شگفت انگیزی اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد، میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی منطبق می گردد ودر مدتی که درنماز است میدان بدنش منظم می شود.

7- پیشانی تان را به خاک بگذارید. و همچنین بهترین راه که پیشانی تان را به خاک بگذارید حالتی است که رو به مرکز زمین باشید چرا که دراین حالت امواج الکترومغناطیس بهتر تخلیه خواهد شد.

منبع:
https://www.farsnews.ir/news/13950401001747
https://metaraz.ir/
7 روز زند گی شماره 108

تهیه و تنظیم: داود هراتیان
*این مقاله در تاریخ 1401/10/26 بروز رسانی شده است



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.