سالاد بادنجان

بادمجان ها را شسته، روي شعله پخش كن با حرارت كم كبابي كنيد. سپس بلافاصله داخل كيسه فريزر قرار دهيد تا در اثر تعرق ايجاد شده، پوست بادمجان ها راحت تر جدا شود. فلفل دلمه اي، گوجه فرنگي و سير را هم مانند روش فوق كباب كرده و پوستشان را جدا كنيد. همه مواد فوق را روي تخته كار به صورت ساطوري خرد كرده و در كاسه
شنبه، 26 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سالاد بادنجان

سالاد بادنجان
سالاد بادنجان


 





 

مواد لازم براي 8 نفر:
 

بادمجان بزرگ: 4 عدد
فلفل دلمه اي زرد، قرمز، سبز، نارنجي: 4 عدد
گوجه فرنگي گوشتي: 4 عدد
سير: 4 تا 5 حبه
روغن زيتون: يك سوم پيمانه
سركه: يك چهارم پيمانه
جعفري خرد شده: يك چهارم پيمانه
نمك و فلفل: به مقدار لازم

سالاد بادنجان

طرز تهيه :
 

بادمجان ها را شسته، روي شعله پخش كن با حرارت كم كبابي كنيد. سپس بلافاصله داخل كيسه فريزر قرار دهيد تا در اثر تعرق ايجاد شده، پوست بادمجان ها راحت تر جدا شود. فلفل دلمه اي، گوجه فرنگي و سير را هم مانند روش فوق كباب كرده و پوستشان را جدا كنيد. همه مواد فوق را روي تخته كار به صورت ساطوري خرد كرده و در كاسه بريزيد. روغن زيتون، سركه، يك حبه سير خام پوره شده و جعفري خرد شده را با نمك و فلفل مخلوط كرده و اين سس را با مخلوط فوق بياميزيد. در آخر ترشي سالاد را اندازه كنيد.

نكته :
 

1- اين دستور 25 گرم كربوهيدرات، 2 گرم پروتئين، 80 گرم چربي و 825 كيلوكالري انرژي دارد.
2- در صورت دلخواه مي توانيد بادمجان، فلفل دلمه اي و گوجه فرنگي را در فر با حرارت 180 درجه سانتي گراد يا 350 درجه ي فارنهايت آماده كنيد، ولي بوي دود خوشايندي را كه از كباب كردن روي شعله پخش كن يا روي منقل متصاعد مي شود را ندارد.
3- مي توانيد اين سالاد را به مدت يك هفته در ظرف دربسته و داخل يخچال نگهداري كنيد و چاشني بسيار خوشمزه و مناسبي براي انواع غذاها مي باشد.
منبع:نشريه هنر آشپزي شماره 65




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.