تورهاي مهيج زندان گردي در جهان

معمولاً زندان ها را اماکني مي دانيم که مجرمان براي سپري کردن مدت زمان محکوميت خود در آن به سر مي برند. آمار نيز نشان داده است سالانه هزاران گردشگر تجربه اقامت در زندان ها را به دليل جرايم مختلف در کشوري...
سه‌شنبه، 29 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تورهاي مهيج زندان گردي در جهان

 تورهاي مهيج زندان گردي در جهان
تورهاي مهيج زندان گردي در جهان


 





 
Exitement Prison Tour
معمولاً زندان ها را اماکني مي دانيم که مجرمان براي سپري کردن مدت زمان محکوميت خود در آن به سر مي برند. آمار نيز نشان داده است سالانه هزاران گردشگر تجربه اقامت در زندان ها را به دليل جرايم مختلف در کشوري بيگانه لمس مي کنند. اما يک سايت مسافرتي در پست جديد خود، 10تور زندانگردي جالب توجهي را منتشر کرده که آشنا شدن با آنها خالي از لطف نيست.

زندان جزيره آلکاتراز ( سانفرانسيسکو، آمريکا ):
 

بازديد کنندگان مي توانند صخره يا يکي از معروف ترين زندان هاي جهان را در وسط خليج سانفرانسيسکوي کاليفرنيا مشاهده کنند. گفته مي شود آلکاتراز زنداني بود که کسي قادر به فرار کردن از آن نبوده است، به نحوي که در جريان فرار دو تن از زندانيان آن، هر دو در دريا ناپديد شده و هرگز پيدا نشدند. اين زندان که نزديک به 29 سال مجرمان فراواني را در خود حبس کرده بود، امروز ميزبان گردشگران و بازديد کنندگاني شده است که حالا خاطرات سخت و هراس انگيز آن را از زبان زندانياني مي شنوند که سال ها در اين جزيره زيسته و بارها اقدام به فرار کرده اند.

جزيره روبن (آفريقاي جنوبي ):
 

جزيره روبن که آن را موزه و منطقه اي فرهنگي مي شناسند، در فاصله قرن هاي هفدهم تا بيستم ميلادي مکان دور افتاده و مخصوص زنداني کردن و شکنجه متهمان يا بيگانگان به شمار مي رفت. نلسون ماندلا 27 سال از عمر خود را در آن گذراند. اين جزيره که فاصله چنداني نيز از آفريقاي جنوبي ندارد، توسط زندانيان اسبق خود از گردشگران پذيرايي مي کند، هنوز هم مانند زنداني است که مي توان حراستي همه جانبه را در تمام زوايايي آن مشاهده کرد.

زندان بک پاکرز ( کوهستان کامبيو، استراليا ):
 

اين زندان قديمي استراليايي که در حال حاضر بازديد کنندگان به راحتي مي توانند در آن اقامت کرده و روي تخت هاي سلول هاي آن استراحت کنند، از درختان کاجي ساخته شده که فضايي زندان گونه به آن داده است. سلول هاي اين زندان ظاهري کاملاً روستايي داشته و درهاي تسمه اي آن نيز اصلي به نظر مي رسند. سالن تجمع زندانيان آن همچنان مورد استفاده بوده و هنوز هم غذاهاي خوشمزه اي را مي توان از آشپزخانه آن تهيه کرد. درياچه نزديک آن که درياچه آبي نام دارد، خوابگاه آتشفشان ها، غارها و گودال هاي فراوان نيز است.

سن پدرو ( لاپاز، بوليوي ):
 

دو واقعيت جالب و بسيار عجيب، شهرتي خاص به اين زندان داده است: اول آن که به کودکان و خانواده هاي زندانيان اين اجازه داده مي شد تا با آنها زندگي کنند و دوم آنکه زندانيان بايد براي آنچه در اختيار آنها قرار داشت، همچون غذا، پوشاک و حتي سلول خود، پول پرداخت مي کردند. از زمان انتشارکتاب « پودر نظامي» در سال 2003 اشتياق مردم به ديدن اين زندان به صورت خارق العاده اي افزايش يافت.

مدرسه شبانه روزي سليکا (ليوبليانا، اسلووني ):
 

اين مکان که در زمان يوگسلاوي سابق، زندان بوده، امروز به مدرسه اي شبانه روزي و نگار خانه اي هنري تبديل شده است. تمام 20اتاق يا سلول اين مدرسه همچنان ظاهر زندان بودن خود را حفظ کرده اند، اما در عوض نمايشگر آثار هنري منحصر به فردي هستند. اگر چه اکنون به عنوان مدرسه اي شبانه روزي مورد استفاده قرار گرفته اما اتاق هاي آن پاک و تميز بوده و مکان مناسبي براي اقامت مسافران شده است، به نحوي که بايد براي بازديد از آن مدت ها قبل به فکر رزرو جا بود.

کاروستا ( ليپاجا، لتوني ):
 

خشن، سرد، بي روح و غير قابل تحمل تنها کلماتي هستند که مي توانند زندان سازمان کا.گ. ب شوروي را توصيف کنند. در ابتدا سلامت افراد مورد بررسي قرار مي گيرد و پس از آن نشاني روي بدن آنها ثبت و يک گذرنامه مخصوص زندان براي آنها صادر مي شود. زندانيان در صورت بد رفتاري به انفرادي فرستاده مي شوند يا دور تا دور حياط زندان را تنبيهي مي دوند. کاروستا را نه به دليل خدمات، غذا يا اتاق هاي زيبايش که به خاطر تجربه واقعي زندان بودن آن مي شناسند.

هتل آزادي (بوستون، آمريکا ):
 

اين زندان که در خيابان چارلز قرار دارد، سابقاً مالکوم ايکس، رهبر سياه پوست مسلمانان آمريکا را در خود نگاه داشته بود. در حال حاضر اين زندان به کلي تغيير کرده تا با مصرف مقدار زيادي پول، به هتلي مجلل تبديل شود. با اين وجود هنوز هم راهروها و محوطه مرکزي آن نشان مي دهد که اين هتل همچنان شکل و شمايل زندان بودن خود را حفظ کرده است.

موزه زندان سئودائمون ( کره جنوبي ):
 

زندان سئودائمون توسط ژاپني ها در زمان اشغال کره جنوبي ساخته شد. سربازان ژاپني تمام افرادي که بر استفاده از زبان و فرهنگ خود پافشاري و مقاومت مي کردند را در اين زندان حبس کرده، مورد شکنجه و آزار قرار داده و اعدام مي کردند.اين زندان که محل کشته شدن معلمان و نويسندگان کره اي بي شماري بود، امروز به عنوان سمبل وطن پرستي کره اي هايي شده که شرف خود را مرهون استقامت گذشتگان در مقابل ژاپني ها مي دانند.

برج لندن ( لندن، انگلستان ):
 

برج مشهور لندن در آغازين سال هاي ساخت به عنوان قلعه اي نظامي و کاخي سلطنتي مورد استفاده قرار مي گرفت. علاوه بر اين، زندانيان سياسي و سلطنتي انگلستان نيز در آن دوران محکوميت خود را سپري مي کردند.« نمايشگاه زندانيان » کنوني اين برج از جمله اماکني است که اطلاعات جامع و کاملي از زندانيان آن در اختيار بازديد کنندگان قرار مي دهد. اين ساختمان از برج هاي متنوعي تشکيل شده که مجرمان در آنها زنداني، شکنجه و در نهايت اعدام مي شدند.

جزيره شيطان ( گينه فرانسوي ):
 

جزيره شيطان را « زنداني در بهشت » مي نامند. در زمان استعمار فرانسه بر اين کشور، اين جزيره يکي از زندان هاي معروف استعمارگران به شمار مي رفته و مجرمان کيفري اين مستعمره آمريکاي جنوبي در آن حبس مي شدند. هزاران زنداني به سپري کردن دوراني نااميد کننده در اين جزيره مملو از صخره هاي سخت و پوشيده از نخل محکوم شده بودند. بسته شدن اين زندان در سال 1952 فرصتي را براي گردشگران به وجود آورد تا به تماشاي اين جزيره بيايند.
منبع:نشريه کوچه ما، شماره 16.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط