تاتو

مواد رنگي كه در تاتو به كار مي رود اغلب سمي و سرطان زا هستند. سرطان زا بودن مواد رنگي تاتو و پاك كردن آنها متخصصان مي گويند مواد رنگي كه در تاتو به كار مي رود اغلب سمي و سرطان زا هستند و همچنين پاك كردن آنها نيز خطراتي را به دنبال دارد.
شنبه، 9 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تاتو

تاتو
تاتو


 






 
مواد رنگي كه در تاتو به كار مي رود اغلب سمي و سرطان زا هستند.
سرطان زا بودن مواد رنگي تاتو و پاك كردن آنها
متخصصان مي گويند مواد رنگي كه در تاتو به كار مي رود اغلب سمي و سرطان زا هستند و همچنين پاك كردن آنها نيز خطراتي را به دنبال دارد.
به گزارش خبرنگار سايت پزشكان بدون مرز به نقل از دويچه وله، با گفته متخصصان آلماني تاتو كردن بيماري هاي زيادي را به دنبال دارد و براي مثال غير بهداشتي بودن شرايط انجام آن مي تواند منجر به بروز بيماري هايي مانند هپاتيت و حتي ايدز شود.
بنابراين گزارش، اغلب رنگ هايي كه براي اين كار استفاده مي شود خطرناك هستند به خصوص در تاتوهاي رنگي، رنگ هاي سمي بيشتري استفاده مي شود. به گفته متخصصان 300 تركيب رنگي مختلف كه براي تاتوهاي رنگي استفاده مي شوند حاوي بخش هاي شيميايي سمي هستند كه مي توانند در بدترين صورت عوارض جانبي خطرناكي مانند التهابات، تحريكات پوستي و حتي غده هاي سرطاني را به دنبال داشته باشند.
در حين تاتو كردن در هر ثانيه 20 نيش سوزن وارد پوست مي شود و بخشي از رنگ هاي توسط عروق خوني سريع منتقل مي شوند و دانه هاي رنگي وارد غده هاي لنفاوري شده و باعث سياه شدن آنها مي شود و اما به گفته متخصصان پيامدهاي طولاني مدت اين رسوب ها تا به حال مورد تحقيق و بررسي قرار گرفته است.
پاك كردن تاتوها با استفاده از ليزر هم مي تواند مشكلاتي را به همراه داشته باشد. با استفاده از ليزر كريستال هاي رنگي تاتو خرد مي شوند و اين ذرات از طريق سيستم ايمني حمل و در بهترين حالت موجود خارج مي شوند البته اين امكان نيز وجود دارد كه اين ذرات به عوامل سرطان زا تبديل شوند.
منبع: سايت پزشكان بدون مرز
منبع: ماهنامه آموزشي کودک شماره 50



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.