زنده باد بطلميوس

* تاريخ جهان در قرن بعدي اشتباه نکنيد. اين کتاب، يک کتاب جغرافيايي نيست که بخواهد دعواي قديمي بطلميوس ـ کوپرنيک را دوباره سر بيندازد. اسم کتاب فقط يک ايده با مزه است که مي گويد با ظهور تکنولوژي هاي جديد مثل اينترنت ديگر جهان کروي معنا ندارد و اين طوري نيست که يک جاي زمين شب باشد و بي خبر از سمت روز بلكه همه در آن واحد مي توانند از يك ماجرا باخبر بشوند.
سه‌شنبه، 12 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زنده باد بطلميوس

زنده باد بطلميوس
زنده باد بطلميوس


 






 

* تاريخ جهان در قرن بعدي
 

اشتباه نکنيد. اين کتاب، يک کتاب جغرافيايي نيست که بخواهد دعواي قديمي بطلميوس ـ کوپرنيک را دوباره سر بيندازد. اسم کتاب فقط يک ايده با مزه است که مي گويد با ظهور تکنولوژي هاي جديد مثل اينترنت ديگر جهان کروي معنا ندارد و اين طوري نيست که يک جاي زمين شب باشد و بي خبر از سمت روز بلكه همه در آن واحد مي توانند از يك ماجرا باخبر بشوند.
توماس فريدمن 56 ساله ـ روزنامه نگار معروف آمريکايي اي که تا به حال خود سه بار جايزه پوليتزر را برده ـ در اين روند جهاني شدن را با شکل تاريخ نگاري توضيح داده و تحليل هاي خودش را هم قاتي ماجرا کرده و تصويري از جهان در قرن بيست و يکم ارائه داده است.
چيزي که کتاب را خواندني‌تر کرده، نثر روزنامه نگارانه آن و به خصوص خرده روايت هاي جذاب زيادي است که در لابه لاي تحليل ها و نظرها تنيده شده و خواندن کتابي جدي را به يک کار هيجان انگيز و مفرح تبديل کرده است. فريدمن که مي گويد 9/11 ( نهم نوامبر ) تاريخ فروپاشي ديوار برلين، نماد پندارورزي [تخيل] خلاق و 11/9 (يازدهم سپتامبر) نماد پندارورزي ويرانگر هستند. کتابش را اين طوري تمام مي کند: « مي توان در جهان مسطح شکوفا شده؛ اما تحقق آن مستلزم پندارورزي و نوآوري است. در عين حال که زندگي شما به شدت تحت تاثير 11/9 [يازدهم سپتامبر] قرار گرفته، چيزي كه به آن نياز داريد اين است كه همواره نسل 9/11 [ نهم نوامبر ] باقي بمانيد؛ نسلي که خوشبيني راهبردشان است و به آرزوهايشان پيشاپيش خاطراتشان مي تازد ؛ نسلي که هر صبح که بر مي خيزد نه تنها پندار بهبود اوضاع را در سر دارد بلکه در پي محقق ساختن هم هست. »
منبع:نشريه همشهري جوان، شماره 242



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.