رياضي داني که شاعر بود

يادنامه دکتر محسن هشترودي، به کوشش هادي سودبخش، انتشارات سنا، چاپ سوم (چاپ اول ناشر): زمستان 1385، 372 صفحه مصور، جلد شوميز (نرم)، 3400 تومان سيزدهم شهريور ماهي که گذشت، 33 سال از روزي که دکتر محسن هشترودي به جهان باقي شتافت، سپري شد. اين رياضي دان هنرمند و انديشه ورز که 102 سال
سه‌شنبه، 12 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رياضي داني که شاعر بود

رياضي داني که شاعر بود
رياضي داني که شاعر بود


 






 
نگاهي به:
يادنامه دکتر محسن هشترودي، به کوشش هادي سودبخش، انتشارات سنا، چاپ سوم (چاپ اول ناشر): زمستان 1385، 372 صفحه مصور، جلد شوميز (نرم)، 3400 تومان
سيزدهم شهريور ماهي که گذشت، 33 سال از روزي که دکتر محسن هشترودي به جهان باقي شتافت، سپري شد. اين رياضي دان هنرمند و انديشه ورز که 102 سال پيش در 22 دي ماه 1286 در تبريز متولد شده بود، بر خلاف دکارت که مي گفت "من مي انديشم، پس هستم"، معتقد بود که "من هستم پس مي انديشم." استاد پرويز شهرياري در وصف او گفته است: "هشرودي از نادر دانشمندان زمان ما بود، که در دوران تخصص ها، همه جانبه بود و از دانش و هنر وفلسفه به عنوان مجموعه واحد و ناگسستني معرفت انساني آگاه بود و در دوران دريوزگي و لذت طلبي، در مقام يک انسان وارسته و آزاده باقي ماند.
"يادنامه دکتر محسن هشترودي" کتاب بسيار خوبي است که مي تواند ما را با انديشه ها و شخصيت اين استاد فرزانه آشنا کند. اين کتاب حاوي مقالاتي از خود دکتر هشترودي، و نيز مقالات ديگر از نام آوراني است که درباره او نوشته اند. از جمله کساني که مقالاتش را در اين کتاب مي توان خواند، به استاد پرويز شهرياري، دکتر احمد شرف الدين (رياضي داني که بارها از ايشان در دانشمند مقاله داشته ايم)، منوچهر آتشي (شاعر درگذشته)، عبد الحسين مصحفي، دکتر حسين عظيمي، مهران مهاجر و... مي توان اشاره کرد.
ديدن عکس هايي از دکتر هشترودي، دستخط ايشان و خواندن برخي از شعرهايي که سروده بودند، مطمئناً تجربه مطالعه اين کتاب را لذت بخش تر خواهد ساخت.
منبع: دانشمند شماره 552



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط