چرا مابه خواب نياز داريم؟

هر موجودي در اين جهان احتياج به خواب دارد. زرافه ها، فيل ها، سگ ها، گربه ها، كوالاها، كانگوروها و... و هم چنين پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، مامان ها، باباها، هم چنين نوزادان و بدن مان استراحت كند و اجازه مي دهد. براي روز آماده شويم. خواب مثل يك تعطيلات كوچك براي بدن است. همچنين به مغز اجازه مي دهد براي روز بعد آماده
سه‌شنبه، 3 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چرا مابه خواب نياز داريم؟

 چرا مابه خواب نياز داريم؟
چرا مابه خواب نياز داريم؟


 






 
هر موجودي در اين جهان احتياج به خواب دارد. زرافه ها، فيل ها، سگ ها، گربه ها، كوالاها، كانگوروها و... و هم چنين پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، مامان ها، باباها، هم چنين نوزادان و بدن مان استراحت كند و اجازه مي دهد. براي روز آماده شويم. خواب مثل يك تعطيلات كوچك براي بدن است. همچنين به مغز اجازه مي دهد براي روز بعد آماده شويم . خواب مثل يك تعطيلات كوچك براي بدن است. هم چنين به مغز اجازه مي دهد تا خود را با مسائل بيرون جور كند. دانشمندان دقيقا مطمئن نيستند چه نوع تغييراتي در مغز ايجاد مي شود تا خواب مان ببرد؛ اما آن ها فكر مي كنند كه خواب فرصتي است كه مغز اين كارها را انجام دهد: جمع و جور كردن و ذخيره اطلاعات ، جابه جايي مواد شيميايي و حل مسائل و خالي كردن اطلاعات غم انگيز و سخت.
مقدار خواب هر شخص بستگي به سن شخص دارد. نوزادان كوچك بين 14 تا 15 ساعت در روز مي خوابند؛ اما بيش تر افراد بزرگسال به 7 تا 8 ساعت خواب در شب احتياج دارند. بچه هاي5 تا 12 ساله به 10 تا 12 ساعت خواب نياز دارند. بعضي بچه ها به بيش تر از اين مقدار خواب و بعضي بچه ها كمي كم تر از اين مقدار خواب احتياج دارند. بالا و پايين شدن خواب شب مي تواند، آدم را عصبي و بداخلاق كند. پس از دو شب بي خوابي در هر شخص، مشكلات زيادي در حل مسائل و انجام كارها به وجود آيد. بدن و مغز او نمي تواند كارهاي عادي اش را به خوبي انجام دهد. اگر فردي پنج شب نخوابد، گيج مي شود و هذيان مي گويد . بالاخره اين كه براي مغز غير ممكن است كه بدون خواب و استراحت بتواند پيام هايش را به كل بدن برساند. مغز احتياج دارد زماني را در رختخواب بخوابد و استراحت كند. پس خوب بخوابيد تا هر روز صبح سر حال و شاداب كارها و درس هاي تان را به خوبي انجام دهيد.

چرا مابه خواب نياز داريم؟

منبع: ماهنامه فرهنگي کودکان مليکا 54



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.