10پله تا تفاهم

1.موقع بحث کردن نه به موضوع حمله کنيد نه به همسرتان. اگر شما و همسرتان درباره موضوعي توافق نظر نداريد، روي آن موضوع تمرکز کنيد و از حمله به يکديگر بپرهيزيد. 2.اگر همسرتان به ورزشي علاقمند است، شما مي توانيد آن را ياد بگيريد و ساعت هاي خوشي را به بازي با هم بگذرانيد؛ به اين ترتيب زماني که همسرتان به ورزش مي
شنبه، 7 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10پله تا تفاهم

 10پله تا تفاهم
10پله تا تفاهم


 






 

منتظر کشف و شهود نباش!
 

1.موقع بحث کردن نه به موضوع حمله کنيد نه به همسرتان. اگر شما و همسرتان درباره موضوعي توافق نظر نداريد، روي آن موضوع تمرکز کنيد و از حمله به يکديگر بپرهيزيد.
2.اگر همسرتان به ورزشي علاقمند است، شما مي توانيد آن را ياد بگيريد و ساعت هاي خوشي را به بازي با هم بگذرانيد؛ به اين ترتيب زماني که همسرتان به ورزش مي پردازد، براي شما خسته کننده نخواهد بود و شما نيز از با او بودن لذت مي بريد.
3. وقتي نوبت شما بود که شام را آماده کنيد و دير به خانه رسيده ايد، بهترين راه براي اين که از غرغرهاي همسرتان در امان بمانيد اين است که شروع به چيدن ميز کنيد؛ به اين ترتيب همسرتان تصور مي کند هر لحظه شام آماده مي شود و شما مقداري زمان براي خودتان مي خريد.
4.چنانچه همسرتان خوره تلويزيون است، بهترين راه براي جلوگيري از اختلاف نظر، نوبتي کردن استفاده از تلويزيون است.
5.ازدواج مثل کتاب خواندن نيست؛ بنابراين از همسرتان بپرسيد او چه مي خواهد، چه مي گويد و چه انتقادي دارد و منتظر کشف و شهود خودتان نباشيد!
6.تکه اي کاغذ برداريد و سه خصوصيت همسرتان که شما را ناراحت مي کند، بنويسيد؛ سپس کاغذ را دور انداخته و همراه آن بدي هاي همسرتان را فراموش نکنيد، زيرا هيچ کس بي عيب نيست. بزرگ ترين تعهد در زندگي اين است که اجازه ندهيد چيزهاي بد وارد رابطه تان شود.
7. هميشه فضاي جداگانه اي براي خودتان داشته باشد. ممکن است اين در ابتدا کم اهميت به نظر برسد، اما واقعاً مفيد است. وقتي شما گنجه اي براي خودتان داشته باشيد، احساس خوبي از داشتن يک فضاي خصوصي خواهيد داشت و ديگر دغدغه اي از بابت اينکه همسرتان لباس هايش را مرتب نمي چيند، همه جا را شلوغ مي کند و غيره نخواهيد داشت؛ فقط توجه کنيد به فضاي خصوصي همسرتان احترام بگذاريد.
8. شما و همسرتان دو آدم ناقص هستيد که مجموعه ناقصي را مي سازيد، اين شگفت انگيزترين نکته ازدواج است. دو انسان با دو طرز تفکر مختلف هميشه با هم موافق نخواهند بود، بنابراين بياموزيد تفاوت هاي هم را بپذيريد؛ زيرا اين تفاوت ها هستند که هيجان هاي زندگي شما را مي سازند و به شما کمک مي کنند رشد کنيد.
9. هميشه لبخند بزنيد و خيلي جدي نباشيد. وقتي شما و همسرتان سعي کنيد با روي گشاده با هم برخورد کنيد، حتي بدترين بحث ها را هم به خوبي به پايان خواهيد رساند. وقتي کسي با لبخند حرف مي زند، آتش بدترين جنگ هم خاموش خواهد شد.
10. قبل از آنکه در مورد موضوعي خاص که همسرتان مرتکب شده به او حمله ور شويد، بهتراست اول علايق و سلايق خود را با او در ميان بگذاريد. اين روش خيلي بهتر است، چون او هم خودش را به خواسته هاي شما نزديک تر مي کند.
منبع: کانون خانواده 229



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط