سرکه هاي آرايشي

اگر هنگام آب کشي قدري سرکه به آب اضافه کنيدف موهاي تان ابريشمين و زييا خواهد شد، سرکه ي سيب در از بين بردن شوره ي سر هم بسيار مؤثراست. کساني که با اين مشکل رو به رو هستند، مي توانند هنگام آبکشي موها مقداري سرکه به آب اضافه کنيد.
سه‌شنبه، 17 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سرکه هاي آرايشي

 سرکه هاي آرايشي
سرکه هاي آرايشي


 

زير نظر : روژان کريميان




 
سرکه يکي از مؤثرترين مواد زيبايي بخش پوست و مو است. براي اين منظور، از سرکه ي سيب استفاده مي شود.
افزون بر استفاده ي خارجي، اگر صبح ها پيش از صبحانه، مقدار کمي سرکه را با کمي عسل در يک ليوان کوچک آب گرم بريزيد و بنوشيد، اثر خوبي بر روي پوست تان خواهد داشت.

سرکه، نرم کننده پوست
 

اگر يک فنجان سرکه ي سيب به آب وان بيفزاييد و در آن حمام کنيد، پس از مدتي خواهيد ديد که پوست تان بسيار نرم و لطيف شده است.

سرکه براي موها
 

اگر هنگام آب کشي قدري سرکه به آب اضافه کنيدف موهاي تان ابريشمين و زييا خواهد شد، سرکه ي سيب در از بين بردن شوره ي سر هم بسيار مؤثراست. کساني که با اين مشکل رو به رو هستند، مي توانند هنگام آبکشي موها مقداري سرکه به آب اضافه کنيد.

سرکه و رفع خستگي
 

يکي ديگر از خواص سرکه ي سيب اين است که خستگي را رفع مي کند، اگر با مقدار کمي سرکه و گلاب پشت، گردن، شانه و بازوها را به آرامي ماساژ دهيد، سرحال خواهيد آمد. اين کار پس از يک روز کار و فعاليت مي تواند آرام بخش باشد و رفع خستگي کند، بي آنکه زياني به بار آورد.

سرکه هاي خوشبو
 

براي خوشبو کردن سرکه، مي توانيد از گياهان خشک خوشبو مانند گل بنفشه، گل سرخ، اکليل کوهي يا عرق نعنا استفاده کنيد.

سرکه با گل هاي تازه
 

براي خوشبو کردن سرکه مي توانيد از گل هاي تازه ي معطر نيز استفاده کنيد و قبل از هر آرايشي آن را به صورت بماليد تا صورت تان شاد و روشن و مرطوب شود.

سرکه با گل سنبل يا ياس
 

اين دو گل، عطر بهتري به سرکه مي دهند. از يک پيمانه سرکه ي سفيد سيب و شش قاشق غذاخوري گلبرگ گل سنبل يا گل ياس و دو پيمانه آب استفاده کنيد، سرکه و گل را مخلوط کنيد و به مدت دو هفته در ظرف در بسته يي نگهداري کنيد و سپس آب را به آن بيفزاييد. مي توانيد از سرکه هاي معطر براي پوست و مو استفاده کنيد.

نکاتي درباره استحمام کردن
 

هرگز در آب داغ به مدت طولاني حمام نکنيد، اگر پوست حساسي داريد يا مويرگ هاي پوست تان به چشم مي آيد، هرگز با آب داغ حمام نکنيد. حرارت آب بايد کمي بيشتر از حرارت بدن تان باشد تا به پوست لطمه يي نخورد. اگر مي خواهيد استراحت و آرامش بيابيد، به مدت پانزده دقيقه در وان آب نيم گرم دراز بکشيد، چشم هاي تان را ببنديد و دو حلقه ي خيار روي آنها بگذاريد.
اگر از گياهان براي لطافت و پاکيزگي پوست استفاده مي کنيد، هرگز گياه مورد نظر را در وان نريزيد، زيرا پس از حمام گرفتن، ناگزير خواهيد بود مدتي وقت صرف کنيد تا مقدار گياهي را که به بدن تان چسبيده است، جدا کنيد و بشوييد. براي استفاده از گياهان، بهتر است گياه مورد نظر را در کيسه يي نخي بريزيد و در آب وان قرار دهيد. به جاي خود گياه، مي توانيد از عصاره يا آب آن استفاده کنيد. در اين صورت، عصاره ي گياه يا آب آن را به آب وان بيفزاييد.
بسياري از گياهان مي توانند براي پوست مفيد باشند. مي توانيد از اين نوع گياهان در حمام استفاده کنيد. بهترين گياه از اين دسته گل بابونه است. مي توانيد گل بابونه را خشک يا تازه مورد استفاده قرار دهيد. اين گياه پاک کننده ي پوست است و به آن لطافت مي بخشد. از گل بابونه براي رنگ کردن موها هم استفاده مي شود.
پي نوشت: مدير وموسس آموزشگاه زيبايي بانو روژان
منبع: 7 روز زندگي شماره 93



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.