آیفون جدید در غیاب جابز

آیفون جدید بالاخره آمد. آخرین بار كه چنین رویدادی را بررسی كردیم به بیش از یك سال قبل باز می‌گردد. برای شركتی كه معمولا طبق برنامه یكساله به عرضه محصول جدید می پر‌دازد، این وقفه چندماهه كاملا به‌چشم آمد. به گفته مسوولان اپل:انتظار سرآمده است، بیایید و قابلیت‌های جدید آیفون 4S را ببینید!
پنجشنبه، 26 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیفون جدید در غیاب جابز

آیفون جدید در غیاب جابز
آیفون جدید در غیاب جابز


 





 
آیفون جدید بالاخره آمد. آخرین بار كه چنین رویدادی را بررسی كردیم به بیش از یك سال قبل باز می‌گردد. برای شركتی كه معمولا طبق برنامه یكساله به عرضه محصول جدید می پر‌دازد، این وقفه چندماهه كاملا به‌چشم آمد. به گفته مسوولان اپل:انتظار سرآمده است، بیایید و قابلیت‌های جدید آیفون 4S را ببینید.
--------------------------------------------------------------------------------

آیفون جدید در غیاب جابز

پردازش‌ سریع‌تر؛ فضای بیشتر
 

شاید آیفون 4S انتظار آنهایی را كه منتظر آیفون5 بودند برآورده نکرد، اما ویژگی‌های خیره‌كننده‌ای را به‌نمایش گذاشت.
آیفون4S نسبت به نسخه قبلی خود كه از پردازنده A4 استفاده می‌كرد، این بار پردازنده A5 را در خود می‌بیند كه در آی پد2 قبل استفاده شده بود. مدل 4S دوبرابر سریع‌تر از نسخه قبلی است و می‌تواند گرافیك بازی‌ها را 7برابر سریع‌ و قوی‌تر رندر كند. اگر از آیفون خود به‌عنوان دستگاه بازی استفاده می‌كنید، در این صورت می‌توانید انتظار بازی‌هایی را بكشید كه گرافیكی در حد كنسول‌های فعلی دارند.
آیفون 4S می‌تواند 8 ساعت مكالمه با 3G، 6 ساعت مرور وب (تا 9 ساعت با كمك وای‌فای) و 10 ساعت پخش ویدئو یا 40 ساعت پخش صوت و 200 ساعت زمان آماده‌باش را در یك شارژ ارائه كند. با اندكی هزینه بیشتر می‌توان اولین عضو خانواده آیفون‌ها را كه 64گیگابایت حافظه دارد هم امتحان كرد.

آنتن دوگانه (با سرعتی همانند4G)
 

آیفون جدید در غیاب جابز

برای رفع مشكل آنتن‌دهی آیفون4 كه قیل و قال زیادی به‌ راه انداخت ، 4S با 2 آنتن به‌صورت همزمان كار می‌كند كه می‌تواند در آن واحد برای ارسال و دریافت اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد. فیلیپ شیلر، مسوول بازاریابی بین‌المللی اپل معتقد است این دو آنتن باعث می‌شود سرعت گوشی‌های 4S بدون مصرف بی‌رویه باتری به اندازه شبكه‌های 4Gباشد. آیفون4S به اندازه گوشی‌های 4G سرعت خواهد داشت. هر چند هنوز سیستم ابداعی 2 آنتنی اپل به‌طور كامل مورد آزمایش قرار نگرفته است تا نتایج آن معلوم باشد.

دوربین بی‌نظیر
 

اپل قدرت‌های تصویربرداری 4S را با یك دوربین 8مگاپیكسلی كه می‌تواند با رزولوشن 3264در2448 پیكسل عكسبرداری كند، به‌رخ می‌كشد. لنز به كار رفته در این گوشی نسبت به آیفون4 ، به میزان 33درصد سریع‌تر عكس می‌گیرد (حدود نیم ثانیه سریع‌تر) شیلر در مورد این گوشی می‌گوید: «دارندگان گوشی‌های دروید بایونیك هنگام عكس گرفتن چه كار می‌كنند؟ قهوه می‌خورند؟»
یكی دیگر از ویژگی‌های آیفون4 گرفتن تصاویر HD 1080p است برای اولین بار در گوشی‌های تلفن همراه علاوه بر كیفیت فیلمبرداری، سیستم پایدار كردن تصویر در این گوشی به‌كار رفته شده تا تاثیر لرزش دست بر فیلم كاسته شود.

سیری، دستیار آیفونی شما
 

آیفون جدید در غیاب جابز

سیری،(siri) امكانی فوق‌العاده از سوی اپل است كه شاید مهم‌ترین تغییر نرم‌افزاری انجام شده در آیفون4S باشد. آیا می‌شود تصور كرد تلفن همراه و بخصوص آیفون را از نو اختراع كرد؟ سیری، نرم‌افزاری است كه دقیقا همین كار را انجام می‌دهد.
سیری آیفون را به یك رایانه تبادلی تبدیل می‌كند كه می‌تواند حرف‌ها را كاملا درك كند. مثلا می‌توان از آن پرسید هوا چطور است و آیفون شما وضعیت آب و هوا را نشان ‌دهد. می‌توان حتی سوال را پیچیده‌تر كرد، مثلا از گوشی بپرسیم آیا لازم است بارانی بپوشم؟ اگر هوا بارانی باشد یا باران قریب‌الوقوع باشد، سیری جواب درست را می‌دهد. اسكات فورستال، معاون ارشد بخش نرم‌افزاری آیفون در كنفرانس اپل به گوشی خود گفت كه هوس غذای یونانی كرده است، سیری پاسخ را با نمایش 5 رستوران یونانی در حوالی محل كنفرانس اپل اعلام كرد. نكته جالب‌تر این كه این انتخاب بر اساس نظر منتقدان به ترتیب ارائه شده بود.
سیری آیفون را به یك رایانه تبادلی تبدیل می‌كند كه می‌تواند حرف‌ها را كاملا درك كند. مثلا می‌توان از آن پرسید هوا چطور است و آیفون شما وضعیت آب و هوا را نشان ‌دهد
سیری می‌تواند كارهایی فراتر از این انجام دهد. می‌تواند پیغام‌های متنی‌تان را بخواند، برایتان قرارملاقات تنظیم كند، نكاتی را یادآور شود، در دیكشنری به‌دنبال كلمه‌ای بگردد (اپل و ولفرام‌آلفا برای این موضوع قرارداد همكاری بسته‌اند) و ...
شاید تا زمانی كه سیری‌همراه آیفونS 4به بازار عرضه شود، باید صبر كرد و عملكرد آن را سنجید. میان بازیچه بودن و مهم‌ترین عامل تغییردهنده قواعد بازی ، خط باریكی است که آن هم بستگی به این دارد که اطمینان سرویس سیری سنجیده شود.

رایانش ابری در گوشی شما
 

آیفون جدید در غیاب جابز

این قابلیت منحصرا متعلق به آیفون4S نیست، ولی مطمئنیم یكی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است كه اپل در هفته جاری راه‌اندازی خواهد كرد. iCloud چیست؟ این سرویس موسیقی، تصاویر، نرم‌افزارها، تماس‌های تلفنی ، دفترچه تلفن و تقریبا هر چیز دیگری را در یك محل نگه می‌دارد و مشابه سرویس‌های آمازون و گوگل است. تفاوتش این است كه اپل خانواده بزرگی از محصولات دارد كه می‌توانند به اینترنت متصل شوند. آیپاد شما تنها برای پخش موسیقی یا آیفون تنها برای قراردادن تصاویر نیست. «آی كلاد» داده‌های دیجیتال را به همه دستگاه‌های اپلی كه دارید منتقل می‌كند.
آیفون4S در انداز‌ه‌های 16گیگابایتی، 32گیگابایتی و 64گیگابایتی عرضه می‌شود. پیش‌فروش این محصولات 7 اكتبر آغاز شد و سریعا به اتمام رسید. آیفون4 و آیفون GS 3هنوز به فروش می‌رسند و قیمتشان هم بسیار پایین آمده است.
منبع:jamejamonline
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط