ساييدگى

ساييدگى، شانس عفونت را بالا مى‏برد و همچنين در يك مطالعه هشت نفر از 42 نفر، دچار عفونت تب‏خال روى گردن و صورت بودند. در يك مطالعه به تعدادى از افراد، لباس‏هاى تمام پنبه‏اى دادند و در اين صورت ميزان عفونت كاهش يافت.
دوشنبه، 7 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ساييدگى

ساييدگى
ساييدگى


 

مترجمان* :
دکتر حسن کریمی یزدی
دکتر پدرام مصطفایی



 
8 روش براى از بين بردن آن
ساييدگى، شانس عفونت را بالا مى‏برد و همچنين در يك مطالعه هشت نفر از 42 نفر، دچار عفونت تب‏خال روى گردن و صورت بودند. در يك مطالعه به تعدادى از افراد، لباس‏هاى تمام پنبه‏اى دادند و در اين صورت ميزان عفونت كاهش يافت.

از لباس‏هاى با جنس الياف طبيعى استفاده كنيد.
 

بعضى از پزشكان، علت ايجاد كهير در بدن كشتى گيران را به دليل لباس‏هاى از جنس مصنوعى مى‏دانند.

قبل از پوشيدن، لباس‏ها را بشوييد.
 

ريچارد استراوس مى‏گويد: مطمئن شويد هر لباس ورزشى جديد را قبل از پوشيدن، بشوييد. شستشو بافت لباس را نرم مى‏كند و سايش را كاهش مى‏دهد.

محل را بپوشانيد.
 

در افرادى كه داراى اضافه وزن و يا ران‏هاى بزرگ هستند، احتمال خراشيدگى و سايش افزايش مى‏يابد. اين افراد مى‏توانند با پوشاندن محل‏هاى سايش با باندهاى پلاستيكى، از مشكلات بكاهند. هنگامى كه پاها به هم ماليده مى‏شود، باند از پوست‏تان محافظت مى‏كند و به جاى مالش پوست به پوست، باند به باند ساييده مى‏شود.

اول لباس‏هاى كتانى را بپوشيد.
 

هنگامى كه لباس ورزشى از نايلون و يا الياف ساينده ديگرى درست شده باشد بايد مطمئن شويد كه لباس‏هاى زير، پنبه‏اى باشد تا بين لباس ورزشى و پوست حساس فاصله بيفتد.

بدن خود را چرب كنيد.
 

روبرت بويك مى‏گويد: وازلين را بين ران‏ها، اطراف انگشتان پا، زير بازو و هر جايى كه خراشيدگى داريد بماليد. وازلين به عنوان يك ماده لغزنده عمل مى‏كند و پوست ساييده را روى خودش مى‏لغزاند.

قدرت پودر را درك كنيد.
 

پودر نيز همانند وازلين به عنوان يك ماده‏ى لغزنده عمل مى‏كند و به لغزش پوست بر روى پوست ديگر، بدون خراشيدگى كمك مى‏كند.
اگر نمى‏خواهيد كف حمام، پر از پودر شود، بسته پودر را در يك دستمال سفيد و نرم و بزرگ بپيچانيد و لبه‏ها را به هم وصل كنيد. از ساك پودر به صورت اسپرى پودرى استفاه كنيد. اين كار باعث باقى ماندن پودر روى بدن شما مى‏شود.

ساييدگى را با بانداژ متوقف كنيد.
 

شما مى‏توانيد به راحتى به وسيله‏ى يك باند چسبنده از ساييدگى جلوگيرى كنيد.

ورزش ديگرى را امتحان كنيد.
 

ورزشكاران داراى اضافه وزن، اين مشكل را دارند مگر اين كه از وزن خود كم كنند. دكتر بويس مى‏گويد: ورزش‏تان را عوض كنيد تا پوست‏تان التيام پيدا كند؛ اگر هنگام پياده‏روى، دچار درد مى‏شويد، از دوچرخه ثابت استفاده كنيد. اگر اين كار سخت است، شنا را امتحان كنيد.
منبع : دايرة المعارف پزشك خانواده ،گروه مولفان انستیتوسلامتی آمریکا

پي‌نوشت‌ها:
 

* انتشارات سپهر اندیشه - 1387




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما