نمایش واقعیت ها در دنیای مجازی
بیش از یک سال و نیم از زمانی که مایکروسافت واسط کاربری طراحی شده برای کنسول های بازی ایکس باکس (X BOX) را در نمایشگاه سرگرمی های الکترونیکی (E۳) به نمایش گذاشت، می گذرد.
مایکروسافت تصور نمی کرد که کینکت تا این اندازه مورد توجه کاربران قرار گیرد و این در حالی است که این واسط کاربری، قدمی فراتر از عرصه بازی های رایانه ای گذاشته و روز به روز به کاربردهای مختلفی که این سیستم می تواند در عرصه های مختلف داشته باشد، افزوده می شود. اگر بخواهید به سادگی درباره کینکت صحبت کنید می توانید بگویید این واسط کاربری در حقیقت یک دوربین است که مانند یک وب کم به کنسول بازی وصل می شود. با افزودن کینکت به کنسول بازی، شما دیگر برای انجام بازی های مختلف به دسته نیازی ندارید. این سیستم، قابلیت تشخیص صدا و چهره را نیز دارد، بنابراین به کمک آن می توانید طیف وسیعی از بازی ها از بازی های پرشی تا بازی هایی که رشته های ورزشی مختلف را شبیه سازی می کنند و حتی شمشیرهای لیزری جنگ ستارگان را با استفاده از حرکات دست و بدنتان کنترل کرده و نتیجه آنچه را انجام داده اید، روی نمایشگر ببینید.
با استفاده از نرم افزار جدید طراحی شده برای کینکت، این سیستم به یک اسکنر سه بعدی تبدیل خواهد شد که می تواند در زمینه های مختلف و از جمله طراحی فضاهای داخلی، کاربرد داشته باشد
ویژگی متمایز این سیستم این است که برای واکاوی زوایای پنهان اجسام و فضاهای مختلف و همچنین تصویرسازی از یک واحد پردازش گرافیکی استاندارد استفاده می کند. اگرچه مایکروسافت هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی نخستین محصول مبتنی بر این فناوری را به بازار عرضه می کند، اما به نظر می رسد که بزودی حجم انبوهی از فناوری هایی که این سیستم جدید اسکنر سه بعدی بخش اصلی آنها خواهد بود به بازار عرضه خواهند شد.
آنچه مسلم است این که کینکت که تا پیش از این، از آن به عنوان مغز هوشمند کنسول های بازی نام برده می شد می تواند به عنوان یک ویژگی هوشمند به مجموعه ای از فناوری های جدید و مورد نیاز در زندگی روزمره بیشترافزوده شود. به گفته مدیر ارشد این پروژه تحقیقاتی، کینکت فیوژن به علاقه مندان به بازی های کامپیوتری نیز این نوید را می دهد که می توانند در انتظار تجربه ای متفاوت از بازی های کامپیوتری باشند، چراکه این اسکنرها می توانند محیط پیرامون فرد کاربر در دنیای واقعی را در دنیای مجازی بازی بازسازی کرده و این حس را در فرد ایجاد کنند که در محیط مجازی حضور واقعی دارد. علاوه بر این تمامی مناظر به طور همزمان و در حین انجام بازی ساخته خواهند شد و دیگر نیازی نیست که پیش ار شروع بازی در مورد طراحی مناظر اطراف، برنامه ریزی کنید.
با توجه به آنچه گفته شد می توان به این نتیجه رسید که قصه کینکت و امکانات آن تنها محدود به اینجا نخواهد شد، گویی مایکروسافت قصد دارد به واسطه این رابطه کاری فناوری های جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
فناوری هایی که شاید تا پیش از این تنها در داستان های علمی ـ تخیلی درباره آنها می شنیدیم و حالا این روزها توانسته اند در قالب بخشی از حقایق زندگی ما انسان ها قدم به دنیای واقعی گذارند تا بیش از پیش به اهمیت این فناوری و لزوم وجود آنها برای تجربه یک زندگی بهتر پی ببریم.
منبع:روزنامه جام جم ( www.jamejamonline.ir )
ارسال توسط کاربر محترم سایت :haj_ghodrat_allah
مایکروسافت تصور نمی کرد که کینکت تا این اندازه مورد توجه کاربران قرار گیرد و این در حالی است که این واسط کاربری، قدمی فراتر از عرصه بازی های رایانه ای گذاشته و روز به روز به کاربردهای مختلفی که این سیستم می تواند در عرصه های مختلف داشته باشد، افزوده می شود. اگر بخواهید به سادگی درباره کینکت صحبت کنید می توانید بگویید این واسط کاربری در حقیقت یک دوربین است که مانند یک وب کم به کنسول بازی وصل می شود. با افزودن کینکت به کنسول بازی، شما دیگر برای انجام بازی های مختلف به دسته نیازی ندارید. این سیستم، قابلیت تشخیص صدا و چهره را نیز دارد، بنابراین به کمک آن می توانید طیف وسیعی از بازی ها از بازی های پرشی تا بازی هایی که رشته های ورزشی مختلف را شبیه سازی می کنند و حتی شمشیرهای لیزری جنگ ستارگان را با استفاده از حرکات دست و بدنتان کنترل کرده و نتیجه آنچه را انجام داده اید، روی نمایشگر ببینید.
● وقتی کینکت، زندگی را در دست می گیرد
● اسکنرهای سه بعدی مجهز به کینکت
● کینکت فیوژن محتوای سه بعدی می سازد
با استفاده از نرم افزار جدید طراحی شده برای کینکت، این سیستم به یک اسکنر سه بعدی تبدیل خواهد شد که می تواند در زمینه های مختلف و از جمله طراحی فضاهای داخلی، کاربرد داشته باشد
ویژگی متمایز این سیستم این است که برای واکاوی زوایای پنهان اجسام و فضاهای مختلف و همچنین تصویرسازی از یک واحد پردازش گرافیکی استاندارد استفاده می کند. اگرچه مایکروسافت هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی نخستین محصول مبتنی بر این فناوری را به بازار عرضه می کند، اما به نظر می رسد که بزودی حجم انبوهی از فناوری هایی که این سیستم جدید اسکنر سه بعدی بخش اصلی آنها خواهد بود به بازار عرضه خواهند شد.
آنچه مسلم است این که کینکت که تا پیش از این، از آن به عنوان مغز هوشمند کنسول های بازی نام برده می شد می تواند به عنوان یک ویژگی هوشمند به مجموعه ای از فناوری های جدید و مورد نیاز در زندگی روزمره بیشترافزوده شود. به گفته مدیر ارشد این پروژه تحقیقاتی، کینکت فیوژن به علاقه مندان به بازی های کامپیوتری نیز این نوید را می دهد که می توانند در انتظار تجربه ای متفاوت از بازی های کامپیوتری باشند، چراکه این اسکنرها می توانند محیط پیرامون فرد کاربر در دنیای واقعی را در دنیای مجازی بازی بازسازی کرده و این حس را در فرد ایجاد کنند که در محیط مجازی حضور واقعی دارد. علاوه بر این تمامی مناظر به طور همزمان و در حین انجام بازی ساخته خواهند شد و دیگر نیازی نیست که پیش ار شروع بازی در مورد طراحی مناظر اطراف، برنامه ریزی کنید.
با توجه به آنچه گفته شد می توان به این نتیجه رسید که قصه کینکت و امکانات آن تنها محدود به اینجا نخواهد شد، گویی مایکروسافت قصد دارد به واسطه این رابطه کاری فناوری های جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
فناوری هایی که شاید تا پیش از این تنها در داستان های علمی ـ تخیلی درباره آنها می شنیدیم و حالا این روزها توانسته اند در قالب بخشی از حقایق زندگی ما انسان ها قدم به دنیای واقعی گذارند تا بیش از پیش به اهمیت این فناوری و لزوم وجود آنها برای تجربه یک زندگی بهتر پی ببریم.
منبع:روزنامه جام جم ( www.jamejamonline.ir )
ارسال توسط کاربر محترم سایت :haj_ghodrat_allah
/ج