باورهاي غلط در مورد مو

در بين مردم باورهاي غلطي درمورد مسائل مختلفي همچون مسائل مربوط به «مو» جا افتاده است. باورهايي که تا به آنها علمي پرداخته نشود، کسي قانع نمي شود که واقعيت ندارد.ماليدن سير به پوست سر موجب کاهش ريزش مو مي گردد.سير يکي از درمان هاي سنتي براي بيماري پوستي به نام طاسي منطقه اي مي باشد ولي در حال حاضر با ورود داروهاي مدرن و جديد مصرف نمي شود. سير تاثيري در افزايش رشد موهاي معمولي (يعني بدون وجود بيماري فوق) نداشته و تبليغاتي که در مورد اثر سير و شامپوي سير در کاهش ريزش مو وجود دارد کذب محض است.
شنبه، 19 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
باورهاي غلط در مورد مو

باورهاي غلط در مورد مو
باورهاي غلط در مورد مو


 






 
در بين مردم باورهاي غلطي درمورد مسائل مختلفي همچون مسائل مربوط به «مو» جا افتاده است. باورهايي که تا به آنها علمي پرداخته نشود، کسي قانع نمي شود که واقعيت ندارد.
ـ ماليدن سير به پوست سر موجب کاهش ريزش مو مي گردد
سير يکي از درمان هاي سنتي براي بيماري پوستي به نام طاسي منطقه اي مي باشد ولي در حال حاضر با ورود داروهاي مدرن و جديد مصرف نمي شود. سير تاثيري در افزايش رشد موهاي معمولي (يعني بدون وجود بيماري فوق) نداشته و تبليغاتي که در مورد اثر سير و شامپوي سير در کاهش ريزش مو وجود دارد کذب محض است.
ـ رنگ کردن مو با حنا موجب تقويت مو مي شود؟!
حنا يک رنگ موي طبيعي بوده و عوارض رنگ موهاي شيميايي را ندارد. چون حنا موجب تشکيل يک غلاف نازک از رنگ ها به دور ساقه مو مي گردد لذا ظاهراً مو را ضخيم تر کرده و يک حس تقويت مو در شخص بوجود مي آورد ولي در حقيقت حنا نقشي در رشد مو و تقويت آن نداشته و صرفاً يک رنگ مو مي باشد.
ـ استفاده از کتيرا موجب تقويت مو مي شود؟!
کتيرا نرم کننده خوبي بوده و اثرات مضر نرم کننده هاي شيميايي را ندارد ولي نقشي در تقويت و رشد مو ندارد.
ـ شامپوهاي حاوي پروتئين، ويتامين، کتيرا، مورد، حنا، سير و غيره براي رشد و تقويت موي سر مفيد هستند؟!
شامپو و مواد موجود در آن براي مدت کوتاهي روي پوست سر باقي مانده و لذا جذب پوستي ملکول هاي موجود در آن بسيار ناچيز مي باشد.از طرف ديگر پروتئين ها و ويتامين ها ملکول هاي بزرگي بوده و از طريق پوست جذب نمي شوند. به دلايل فوق شامپو هيچ اثري در رشد مو نداشته و فقط جنبه پاک کننده دارد. البته توصيه مي شود که با توجه به نوع مو(خشک، چرب، معمولي، شوره دار و غيره)شامپوي مناسب استفاده شود تا آسيبي به موها وارد نيايد ولي در هر حال شامپو باعث تقويت رشد مو نمي گردد و صرفاً مو را تميز مي کند.
ـ رنگ کردن موها باعث استحکام و تقويت مو مي گردد؟!
در جريان رنگ کردن مو با فرآورده هاي شيميايي آسيب هايي به ساقه مو وارد شده که در دراز مدت موجب ريزش مو مي گردد. رنگ موهاي طبيعي مثل حنا اين اثر مضر را ندارند. در هر حال هيچکدام از انواع رنگ مو(طبيعي يا شيميايي) اثري در تقويت رشد مو نداشته و موجب استحکام آن نمي گردند.
منبع:اطلاعات هفتگي شماره 3422



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط