يكي در خدمت همه

گاهی اوقات، برخی کاربران به استفاده از یک رایانه قانع نیستند و همزمان از چند رایانه استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی به‌طور معمول برای استفاده از چند رایانه ‌باید هر رایانه به یک نمایشگر، ماوس و صفحه‌کلید مجزا مجهز باشد. فرض کنید یک کاربر قصد دارد از 2 یا 3 رایانه استفاده کند.
دوشنبه، 21 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
يكي در خدمت همه

يكي در خدمت همه
يكي در خدمت همه


 





 
گاهی اوقات، برخی کاربران به استفاده از یک رایانه قانع نیستند و همزمان از چند رایانه استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی به‌طور معمول برای استفاده از چند رایانه ‌باید هر رایانه به یک نمایشگر، ماوس و صفحه‌کلید مجزا مجهز باشد. فرض کنید یک کاربر قصد دارد از 2 یا 3 رایانه استفاده کند.
به‌نظر شما علاوه بر هزینه‌ای که صرف خریداری این قطعات برای هر رایانه می‌شود، می‌توانید این سه رایانه را روی یک میز قرار دهید؟ رابط KVM یک قطعه سخت‌افزاری است که شما را قادر می‌سازد تا نمایشگر، ماوس و صفحه‌کلید خود را بین چند دستگاه مختلف به اشتراک بگذارید. به این ترتیب می‌توانید فقط با یک ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر، از هر سه رایانه خود استفاده کنید انجام این کار نیز با فشردن یک یا چند کلید ساده امکان‌پذیر است. روش کاری این رابط به این شکل است که ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر اصلی شما به KVM متصل شده سپس از این قطعه به تعداد مختلف امکان برقراری اتصال خروجی با دیگر رایانه‌های شما وجود دارد.
همان‌طور که متوجه شدید انجام این کار به‌کمک قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام KVM امکان‌پذیر است. این هفته قصد نداریم به معرفی این قطعه بپردازیم، بلکه می‌خواهیم شما را شگفت‌زده کنیم! پیشنهاد این هفته ما نرم‌افزار Kavoom! KVM است. با این نرم‌افزار شما می‌توانید برای استفاده از یک ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر به‌طور اشتراکی، به هیچ قطعه اضافه‌ای از جمله KVM نیاز نداشته باشید! همچنین این نرم‌افزار شما را قادر می‌‌سازد بدون هیچ‌گونه محدودیت یک ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر را برای بیش از 10 رایانه نیز مورد استفاده قرار دهید.

يكي در خدمت همه

چرا Kavoom! KVM؟
 

همان‌طور که گفتیم در صورتی که بخواهید از چند رایانه با یک سری ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر کار کنید، می‌توانید از این نرم‌افزار کمک بگیرید. همچنین در صورتی که رایانه‌های شما دارای فواصل زیادی از یکدیگر باشند (به‌عنوان مثال هر رایانه در یک اتاق مجزا باشد) باز هم می‌توانید به‌کمک این نرم‌افزار بدون ‌جابه‌جایی، فقط پشت یک رایانه بنشینید و با هر رایانه دیگری که بخواهید کار کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید برای رایانه مستقر در اتاق سرور نمایشگر، ماوس و صفحه‌کلید تهیه نکنید و هر زمان که مایل باشید از اتاق شخصی خودتان به آن رایانه متصل شوید و نمایشگر، ماوس و صفحه‌کلید را به آن اختصاص دهید! در این حالت گویا دیگر قطعات رایانه مستقر در اتاق سرور نیز در دسترس شماست و هیچ تفاوتی با حضور در مقابل آن رایانه برای شما وجود نخواهد داشت.

چطور ممکن است؟
 

مطمئنا برای شما هم این سوال پیش آمده است که چطور ممکن است بدون نیاز به هیچ سخت‌افزار اضافه‌ای، یک ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر را بین چند رایانه به اشتراک گذاشت؟! چرا که بالاخره ‌باید به نحوی ارتباط میان این دستگاه‌ها و دیگر رایانه‌ها برقرار کرد. در پاسخ به‌ این سوال باید بگوییم تنها پل ارتباطی میان این دستگاه‌ها و دیگر رایانه‌های شما برقرار بودن شبکه میان رایانه‌های موردنظر است. پس برقراری ارتباط میان رایانه‌ها با استفاده از یک یا چند کابل شبکه یا حتی برقراری ارتباط از نوع بی‌سیم، شما را قادر می‌سازد تا از یک ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر برای چند رایانه استفاده کنید.

چگونه استفاده کنیم؟
 

روش کار با این نرم‌افزار بسیار ساده است. در ابتدا باید از برقرار بودن شبکه میان 2 یا چند رایانه خود مطمئن شوید، سپس مراحل زیر را دنبال کنید:
1- یک رایانه را به‌عنوان رایانه اصلی درنظر بگیرید و ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر خود را به آن متصل کنید.
عدم محدودیت نسبت به فاصله رایانه‌ها از یکدیگر، پشتیبانی از ده‌ها رایانه، عدم نیاز به سخت‌افزار اضافه، عدم نياز به برقراری ارتباط کابلی میان ماوس و صفحه‌کلید و نمایشگر با هریک از رایانه‌ها و... از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های «كاووم!» به‌شمار می‌رود
2- فایل نصب نرم‌افزار را دانلود کرده و آن را روی تمام رایانه‌هایی که در آنها قصد استفاده از دستگاه‌ها به‌صورت اشتراکی را دارید نصب کنید. (توجه کنید که رایانه مشخص شده در مرحله یک باید هنگام نصب به‌عنوان Primary انتخاب شود و دیگر رایانه‌ها ‌باید به‌عنوان Secondary تعیین شوند)
3- در رایانه اصلی (Primary) نام رایانه‌های دیگر را وارد کنید.
4- مراحل نصب به پایان رسیده است و می‌توانید از فهرست رایانه‌هایی که در کنار دسکتاپ ویندوز به‌نمایش درآمده است یکی را کلیک کنید تا ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر شما به رایانه مورد نیاز اختصاص یابد.

بهترین، در میان رقبا
 

برخی مزایای استفاده از این نرم‌افزار که موجب شده است تا در مقایسه با نرم‌افزارها و ابزارهای دیگری همچون KVM‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزارهای کنترل از راه دور و... به‌عنوان بهترین برنامه انتخاب شود، عبارتند از:
ـ توانایی پشتیبانی از چند ده رایانه بدون صرف هزینه‌های زیاد جهت خرید سخت‌افزارهای پیشرفته
ـ توانایی استفاده میان رایانه‌هایی در فاصله‌های بسیار دور از یکدیگر (برقرار بودن ارتباط شبکه کابلی یا بی‌سیم کافی است)
ـ پشتیبانی از قابلیت کپی متون، اطلاعات، فایل‌ها و.... میان رایانه‌ها

يكي در خدمت همه

ـ پشتیبانی از چند نمایشگر
 

ـ پشتیبانی از قابلیت تعریف چند رایانه اصلی برای دیگر رایانه‌ها (به‌این ترتیب هریک از مدیران واحد می‌تواند ماوس، صفحه‌کلید و رایانه اختصاصی خود را در مواقع نیاز به رایانه دیگری اختصاص داده و از آن رایانه استفاده کند. در صورت استفاده همزمان چند کاربر نیز نرم‌افزار با نمایش هشدار به کاربر دوم که قصد برقراری ارتباط جدید را دارد، این مورد را متذکر می‌شود)
ـ عدم قطعی ارتباط هنگام ورود و خروج به ویندوز (نرم‌افزارهای کنترل از راه دور از جمله ابزار Remote Desktop در ویندوز با هر بار ورود و خروج شما به ویندوز، ارتباط موجود را قطع می‌کنند)
ـ سوئیچ سریع و آسان میان رایانه‌ها با انتخاب نام آنها از روی دسکتاپ یا فشردن کلیدهای میانبر از روی صفحه‌کلید
ـ عدم قفل‌کردن صفحه‌نمایش، ماوس و صفحه‌کلید متصل به رایانه دوم هنگام کنترل توسط رایانه اصلی
ـ امکان تعریف رایانه‌ها به‌صورت رایانه اصلی، رایانه دوم یا هر دو حالت (به‌این ترتیب در مواقع نیاز می‌توانید با رایانه خود به‌عنوان رایانه اصلی به کنترل دیگر رایانه‌ها بپردازید یا هنگامی که در مقابل دیگر رایانه‌های اصلی هستید، به رایانه خودتان به‌عنوان رایانه دوم متصل شوید و کنترل آن را در دست بگیرید)
ـ امکان تعریف وضوح تصویر مختلف برای هریک از رایانه‌ها (به ‌این ترتیب هنگامی که نمایشگر را به رایانه دیگری سوئیچ می‌کنید که کارت گرافیک آن از وضوح تصویر کارت گرافیک رایانه قبلی پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید وضوح تصویر متفاوتی را به آن رایانه اختصاص دهید)
ـ پشتیبانی از قابلیت نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزار روی رایانه‌های دوم از رایانه اصلی
چنانچه به استفاده از این نرم‌افزار علاقه‌مند شده‌اید و می‌خواهید همین حالا یکی از نمایشگرها، ماوس و صفحه‌کلیدهای متصل به رایانه را کنار بگذارید یا تمام رایانه‌هایتان را با هر یک از ماوس و صفحه‌کلیدهای موجود در کنترل خود داشته باشید، می‌توانید نسخه‌ای از این نرم‌افزار را با مراجعه به لینک زیر دانلود کنید:
http://www.kavoom.biz/k0000/KaVoomKVM5.35_Setup.exe
همچنین در این سایت، نرم‌افزار مشابه دیگری با نام KaVoom! KM نیز وجود دارد که امکان استفاده از ماوس و صفحه‌کلید برای 2 یا چند رایانه را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این نرم‌افزار هریک از رایانه‌ها ‌باید نمایشگر مستقل به‌خود را داشته باشد و با خروج نشانگر ماوس از یک نمایشگر و ورود به‌ نمایشگر دیگر، صفحه‌کلید و ماوس به رایانه دیگر اختصاص می‌یابند. برای دانلود این نرم‌افزار نیز می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
http://www.kavoom.biz/k0000/KaVoomKM3.59_Setup.exe
منبع:روزنامه جام جم
ارسال توسط کاربر محترم سایت :roode20




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.