طلا درماني چيست ؟

طلا ، فلزي است که از گذشته هاي بسيار دور به دليل جلاي زيبا ، مقاومت بالا در مقابل اکسيداسيون و ديگر ويژگي هاي شيميايي ، شکل پذيري خوب و کميابي آن ، در طول تاريخ مورد توجه بشر بوده و اهميت ويژه اي داشته است.
پنجشنبه، 24 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طلا درماني چيست ؟

 طلا درماني چيست ؟
طلا درماني چيست ؟


 






 
طلا ، فلزي است که از گذشته هاي بسيار دور به دليل جلاي زيبا ، مقاومت بالا در مقابل اکسيداسيون و ديگر ويژگي هاي شيميايي ، شکل پذيري خوب و کميابي آن ، در طول تاريخ مورد توجه بشر بوده و اهميت ويژه اي داشته است.
اين فلز به دليل جلاي خاص و تلالو چشمگير همواره مورد توجه انسان در ساخت زيور آلات و کارهاي هنري بوده است. تاريخچه اين فلز بسيار طولاني است. هندي ها اولين بار در کتاب مقدس شان ( حدود 4000 سال قبل از ميلاد مسيح ) به طلا اشاره کرده اند. قديمي ترين معدن طلا مربوط به 4000 سال قبل از ميلاد مسيح در بين النهرين خاورميانه و مربوط به سومريان بوده است. حدود 2500 سال قبل از ميلاد مسيح در مصر ، حرفه زرگري مرسوم بوده. گنجينه هاي استثنايي يافت شده در مقبره يکي از فراعنه مصري ، سندي تاريخي بر استانداردهاي بالاي زرگري در مصر بوده است. تابوت او ساخته شده از 110 کيلوگرم طلاي ناب بوده که چهره وي روي آن با دست کنده کاري و تزيين شده است.
در زبان اوستان به طلا زره نه و در زبان پهلوي زر مي گفتند. ايرانيان از حروف A.U.R به معناي طلوع گرفته شده است. که از کلمه لاتين Aurum به معناي طلوع گرفته شده است. اين عنصر استثنايي از دير باز در خانواده هاي سلطنتي مورد توجه خاصي بوده و استفاده از آن به صورت ذرات پودري شکل ، به عنوان ماسک ضد چروک مرسوم بوده. ذرات بسيار ريز و ميکروسکوپي طلا روي سلول هاي بدن و نسوج به گونه اي عمل مي نمايد که آنها را در دراز مدت مقابل تشعشعات الکتريکي و مغناطيسي جو محافظت مي نمايد.
امروزه از اين فلز گرانبها در صنايع مختلف از قبيل پزشکي ،داندانپزشکي ، الکتريکي ، ساختماني و هوا فضا استفاده زيادي مي گردد.
از گذشته هاي بسيار دور استفاده از طلا براي درمان بسياري از بيماري ها مرسوم بوده است از جمله :
1 ـ سال 1885 در آمريکا استفاده از طلاي کلوييدي به عنوان درمان Dipsomania براي آنها که ميل شديد به مصرف الکل داشته اند.
2 ـ سال 1890 دکتر رابرت کخ کشف کرد که ميکروب مولد بيماري سل نمي تواند در حضور طلا به زندگي ادامه دهد.
3 ـ سال 1900 استفاده از طلا براي درمان دردهاي مفصلي به صورت کار گذاشتن قطعه اي کوچکي از طلا در ناحيه مفصل و استفاده از طلا در سال 1927 براي درمان آرتروز
4 ـ استفاده از طلا براي درمان ناهنجاري غدد و بيماري عصبي ، تحريک اعصاب و کاهش فشارهاي عصبي
5 ـ استفاده از طلا در کاهش تعريق شبانه ، رفع تشنگي شديد و ضعف و کاهش دماي بدن.
6 ـ مصرف گسترده از طلا در دندانپزشکي به دليل خاصيت غير سمي و بي ضرر بودن اين فلز براي انسان.
7 ـ استفاده از طلا در بيماري هاي ديگر از جمله اعتياد ، آلزايمر ، حواس پرتي ، سرطان ، غلظت خون ، بيماري کرون ، افسردگي ، کم خوابي ، پوکي استخوان و زخم  معده...
امروزه به صورت گسترده اي از طلا با تکنولوژي نانو براي درمان تومورها و سرطان ها استفاده مي شود.
طلا درماني شامل 65 محصول مختلف مي باشد که در همه آنها از ذرات درخشنده طلا براي درمان و پيشگيري از عوارض پوستي از جمله چروک هاي سطحي ، خشکي و افتادگي پوست استفاده گردديه است. اين گروه شامل کرم مناسب روز و شب ، کرم روز ، کرم شب ، کرم دور چشم و لوسيون پاک کننده آرايش است.
کاهش محسوس چروک هاي سطحي پوست ، مرطوب کنندگي قوي آن و تسريع در روند فعال سازي سلول ها ، تحريک سنتز کلاژن و الاستين و افزايش درخشندگي پوست از جمله ويژگي هاي بارز اين محصولات مي باشد.
در اين محصولات علاوه بر ذرات پودري شکل و درخشنده طلا ، از ترکيبات استثنايي ديگري مثل پروتئين گندم ، امگا 6 ، جلبک قهوه اي ، عصار برگ زيتون و چندين ماده گياهي و مفيد ديگر نيز استفاده شده است که با استفاده از اين محصولات در کوتاه ترين زمان ، تغييرات محسوسي را مي توانيد روي پوست خود احساس نماييد.
منبع: كوچه ما شماره 15.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.