چگونه اندامي خوش فرم داشته باشيم.

در صورتي که تغذيه صحيح باشد نه تنها چربي در بدن ذخيره نمي شود ، بلکه ناراحتي هاي گوارشي هم بهبود يافته و دچار گاز معده نخواهيد شد. اگر مي خواهيد به ايده آل خود برسيد. بايد از خوردن مواد مضر که تنها اشتها...
پنجشنبه، 24 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه اندامي خوش فرم داشته باشيم.

چگونه اندامي خوش فرم داشته باشيم.
چگونه اندامي خوش فرم داشته باشيم.


 






 
در صورتي که تغذيه صحيح باشد نه تنها چربي در بدن ذخيره نمي شود ، بلکه ناراحتي هاي گوارشي هم بهبود يافته و دچار گاز معده نخواهيد شد. اگر مي خواهيد به ايده آل خود برسيد. بايد از خوردن مواد مضر که تنها اشتها را افزايش مي دهند خودداري کنيد. يکي از اين مضرها قندهاي غير طبيعي هستند. شما مي توانيد با در پيش گرفتن يک رژِم صحيح. کاري کنيد که ميزان رشد عرضي تان(!) را تحت کنترل خود داشته باشيد. اگر چنين نکنيد. بي شک روزي خواهد رسيد که ديگر استفاده از رژيم هاي بسيار سخت هم نمي تواند شما را ازمهلکه برهاند و جز با جراحي هاي گران و البته خطرناک نمي توانيد لاغر شويد.
توصيه هايي که ما در اين مقاله براي تان داريم. به هيچ وجه دشوار و غير ممکن نيستند. حتي اگر عمل به آنها سخت باشد هم ، کافي است ايده آلي که در ذهن داريد را در برابر ديدگان تان قرار دهيد. در آن صورت بي شک براي انجام دشوارترين اعمال هم ما مي گوييم که به اندازه بخوريد و اگر زياده روي هايي که تا به حال داشته ايد باعث شده که « اندازه » مخصوص شما کم و کوچک شود ، راستش کسي به جز شما مقصر نيست ! شايد اگر در خودتان اين باور را ايجاد کنيد که بايد تاوان زياده روي هاي قبل را بدهيد ، آسان تر بتوانيد رژيم بگيريد.
* قندها به شدت محرک ترشح انسولين هستند و مي توانند سبب چاقي در ناحيه شکم و پهلو ها شوند. راه حل بسيار ساده است : سعي کنيد مصرف شکلات ، مربا ، دسرهاي شيرين و نوشابه هاي گاز دار را در کنار بگذاريد و به جاي نان سفيد ، نان سبوس دار و به نجاي سيب زميني ، حبوبات يا برنج را جايگزين کنيد و مصرف سبزيجات را در برنامه غذايي خود بگنجانيد.
* با چربي هاي خوب و پروتيين آشتي کنيد. فکر نکنيد چربي ها دشمن ما هستند. سعي کنيد آن دسته از چربي ها که مضر هستند را از برنامه غذايي خود حذف کرده يا مصرف آن را کاهش دهيد و در عوض مصرف چربي هاي خوب را افزايش دهيد. چربي هاي موجود در سس ها مواد سرخ شده براي بدن و تناسب اندام مضرند. سعي کنيد غذاهاي خود را بخار يا آب پز کرده وبه غذاي خود يک قاشق روغن زيتون اضافه کنيد. در رابطه با پروتئين هم سعي کنيد آن دسته از پروتئين هايي که چربي اشباع کمتري دارند را انتخاب کنيد. براي مثال به جاي گوشت قرمز ، مصرف ماهي ، گوشت سفيد يا قسمت هاي کم چرب گوشت قرمز را انتخاب کنيد.
* ميوه و سبزيجات بيشتري مصرف کنيد. ميوه ها و سبزيجات غني از فيبر هستند و ضمن آن که سير کننده اند ، سبب دفع راحت مي شوند. در صورتي که مبتلا به دردهاي شکمي هستيد توصيه مي شود ميوه و سبزيجات را به صورت خام مصرف نکنيد. پختن آنها به هضم بهتر آنها کمک مي کند. در ضمن براي آنکه به مصرف آنها عادت کنيد ، مي توانيد بعد از پختن ، آنها با حبوبات مخلوط کرده و به شکل سوپ يا پوره در آوريد.
* پروبيوتيک ها را به برنامه غذايي خود اضافه کنيد. در صورتي که دچار مشکلات هضم هستيد ، يبوست داريد يا به فاصله چند روز اسهال و بعد دچار يبوست مي شويد ، بهتر است پروبيوتيک ها را به برنامه غذايي خود اضافه کنيد. پروبيوتيک ها باکتري هاي مفيد براي دستگاه گوارش هستند که سبب ايجاد تعادل بين باکتري هاي خوب و بد در دستگاه گوارش مي شوند. پروبيوتيک ها به شکل مکمل هاي غذايي وجود داشته و در موادي مانند ماست يافت مي شوند.
* از شکم تان مراقبت کنيد. در صورتي که تغذيه خوبي داشته باشيد و استرس را از خود دور کنيد ، شکم شما به تدريج حالت طبيعي پيدا مي کند. اما بايد به اين نکته توجه کرد که معمولا شکم جزو آن دسته از اندام هايي است که کمتر مورد توجه و مراقبت قرار مي گيرد. برخي از ورزش ها به ماهيچه اي شدن تدريجي شکم کمک مي کند. ماساژ دادن شکم در جهت عقربه هاي ساعت نيز ورزش خوبي است.
* تحرک داشته باشيد. نکته اي که نبايد آن را از نظر دور کرد ، اين است که تحرک و ورزش بيش از 40 دقيقه سبب مي شود بدن از ذخاير چربي بدن استفاده کرده و در ضمن ماساژي طبيعي براي دستگاه داخلي شکم به حساب مي آيد و مي تواند دفع را آسان کند. هيچ نيازي به انجام ورزش هاي فوق العاده شديد نيست. حتي پياده روي بيش از 40 دقيقه اگر به طور مرتب انجام شود ، مفيد خواهد بود.
* خوب تنفس کنيد. بهترين ورزش براي ماهيچه اي کردن عضلات شکم و دور کردن استرس از خود ، تنفس صحيح و شکمي است. پس گاهي اوقات در هر حالتي که هستيد ، نفس عميق کشيده تا جاي ممکن شکم خود را از هوا پر کنيد ، بعد تمام هواي موجود را به شدت خالي کنيد. اين نوع نفس کشيدن را براي 5 دقيقه ادامه دهيد و در عين حال به مسائل مثبت و تصاوير زيبا فکر کنيد.
منبع: كوچه ما شماره 15.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط