پروژه‌های صلیبی در جهان اسلام (2)

دنیای مسیحیت نیز در راستای اهدافی که در کشورهای اسلامی دنبال می کند به بهانه ارتقای فرهنگی کشورهای اسلامی از طریق آموزش و پرورش ، برای تخریب عقاید اسلامی و جلوگیری از رسوخ و نهادینه شدن این عقاید در افکار نوجوانان
سه‌شنبه، 18 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
پروژه‌های صلیبی در جهان اسلام (2)

پروژه های صلیبی درجهان اسلام(2)
 


 

نویسنده:نرگس یزدی و معصومه امیرلو




 

17 ـ برنامه ریزی نفوذ ؛ از کودکستان تا دانشگاه
 

دنیای مسیحیت نیز در راستای اهدافی که در کشورهای اسلامی دنبال می کند به بهانه ارتقای فرهنگی کشورهای اسلامی از طریق آموزش و پرورش ، برای تخریب عقاید اسلامی و جلوگیری از رسوخ و نهادینه شدن این عقاید در افکار نوجوانان ، همچنین تهی ساختن محتوانی دینی از کتب آموزشی کشورهای اسلامی اقدام نمود .
بنابراین از مراکز بسیار مهمی که باید به آنها توجه ویژه داشت و در جریاناتی که پیرامون آنها رخ می دهد ، نقش مسیحیت را جستجو کرد ، مراکز آموزشی از کودکستان ها تا دانشگاه ها می باشد و در این میان مدارس ابتدایی و کودکستان ها نقش بسیار حساسی در پرورش روحیات و عواطف کودکان دارند و اصولاً شخصیت انسان در دوران کودکی و متناسب با نوع تربیت پی ریزی شده ، در نوجوانی شکل می گیرد . با توجه به این واقعیات است که می بینیم یکی از مبشرین مسیحی به نام « جان موت » توصیه می کند :
« ما باید در تمام مسیر تبشیر ، تربیت مسیحی را بین کودکان جهان اسلام پی ریزی کنیم . کار ما روشی بر خلاف محیط است و ما باید وسایل مختلفی را در دست داشته باشیم و عمده فعالیت خود را در کشورهای اسلامی صرف کینم ، ما باید اطفال را قبل از بلوغ به مسیحیت بکشانیم و قبل از اینکه فرهنگ اسلامی در روح اطفال شکل گیرد روح آنان را تسخیر
کنیم . از این رو اولین مبشر مسیحی ، مدرسه است .» (31)
نگاهی به سرودهایی که در میان کودکان رواج دارد و غالباً برای بازی های کودکانه و در کودکستان ترویج می شود ، عمدتاً محتوایی غیر دینی و پوچ دارند و تلاش برای ترویج جشن کریسمس و بابانوئل میان خانواده های مسلمان ، جزئی از همین پروژه ی فرهنگی است .
در جای دیگری یکی از مبشرین مسیحی در مورد کودکستان هایی که با عنوان « باغ کودک » راه اندازی شده بود می نویسد :
« باغ کودک ، پایگاه مهم تبشیر است ، زیرا تعلیمات کلیسایی در این گونه مؤسسات راه باز شده ای برای تبشیر و استخدام افکار است ، آنان که ریاست باغ کودک را در اختیار دارند ، ارتباطشان با دانش آموزان بیشتر از مدارس عالی است و همچنین تعلیمات ابتدایی بهترین وسیله تبشیر است ، زیرا بدین وسیله راه تبشیر به روی روستاها و شهرهای مختلف باز می گردد . زیرا روستاها محتاج مدارس ابتدایی هستند و از طرفی در مدارس ابتدایی مبشرین می توانند به افکار دانش آموزان نزدیک گردند و افکارشان تحت تأثیر کلمات القاء شده واقع می شود ، در صورتی که در دانشکده ها چنین نیست ، آموزگاران کودکان می توانند با پدر و مادر بستگان انسان نزدیک گردند و بهترین طرق سودبخش برای مبشرین از طریق مدارس ابتدایی بوده است .» (32)
البته اهمیت آموزش عالی در نظر مبشرین کمتر از سایر مراحل تعلیم نیست ، زیرا در این مرحله آنان به طبقات روشنفکر و تحصیل کرده نزدیک می شوند . نزدیکی به طبقات روشنفکر این امکان را به مسیحیت می دهد که از طریق رسوخ افکار خود در تفکر روشنفکران ، مسائل مد نظر خود را به جامعه
مسلمان منتقل کرده و به آنان القا نمایند .
از طرف دیگر با نفوذ در آموزش عالی کشورهای اسلامی ، در رهبران جوامع اسلامی و نسل آینده نفوذ می کنند و از این روست که دنیای مسیحیت تمایل زیادی به راه اندازی و اداره مراکز آموزش عالی و یا نفوذ در دانشگاههای کشورهای مسلمان دارد .
سیستم آموزشی که مسیحیت برای اداره مدارس خود در نظر گرفته بود شامل سیستم تمام وقت و شبانه روزی و سیستم نیمه وقت می شد . در سیستم تمام وقت دانش آموز برای مدت معینی تحت نظارت مدرسه قرار می گرفت و حتی در تعطیلات تابستان نیز در همان مدرسه حضور داشت و تنها در روزهای خاصی می توانست با اولیای خود دیدار داشته باشد . از این مدارس در کشور ایران نیز وجود داشته و تحت عنوان آموزشگاه « ایران بیت یل » اداره می گردید . در این مدارس دانش آموزان همه روزه مجبور بودند که متونی از انجیل را قرائت کنند . در برخی موارد به عنوان نمونه در کشور «کنیا» تا مدتی اولیای دانش آموزان مسلمان مجبور بودند به خاطر پذیرش فرزندانشان در مدرسه ، نام مسیحی برای فرزندان خود انتخاب کنند .
« یکی از مؤثرترین تاکتیک هایی که مبلغین مسیحی برای پیشبرد اهداف خود به کار می بردند ، جذب ، تربیت و پرورش فرزندان رؤسا ، پادشاهان و افراد با نفوذ سرزمین های اسلامی بود ، و این در حقیقت سرمایه گذاری برای آینده کشورها به حساب می آمد . اگر کلیسا می توانست در کشورهای مسلمان خصوصاً آفریقایی ، رؤسای قبایل پادشاهان و یا افراد با نفوذ قبیله ای را مسیحی کند ، همه و یا اکثریت افراد قبیله از آنها تبعیت می کردند . از طرفی نفوذ در
دستگاه این افراد می توانست سبب کمتر شدن مشکلات تبلیغ شده و در این زمینه برای حل مشکلات پیش روی تبلیغ راهگشا باشد .
از روش هایی که کلیسا در سال های اول گشایش مدارس خود به کار می برد و به خوبی از آنها بهره می جست ، شیوه رایگان کردن امکانات مدرسه و لوازم التحریر و غذای رایگان در مدرسه بود ، آنان به این وسیله نظر مساعد خانواده ها و دانش آموزان را جلب کرده و در سال های دیگر پس از آنکه تا حدود زیادی در جذب دانش آموزان موفق می شدند ، این شیوه را کنار می گذاردند .» (33)
« یکی از مسائلی که باعث تبلیغ برای مدارس مسیحیت می شد ، آموزش زبان لاتین و یا یکی از زبان های خارجی به دانش آموزان بود و یا تعلیم دانش آموزان توسط معلمان و اساتید خارجی بود که باعث رغبت خانواده ها به ثبت نام فرزندانشان در این مدارس می گردید .
... اعطای بورس تحصیلی به مسلمانان برای تحصیل در مراکز آموزش عالی کشورهای مسیحی نیز از جمله مواردی است که به منظور جذب نخبگان و انجام فعالیت های تبلیغی بر روی آنان صورت می پذیرد .» (34)

18 ـ خط توطئه در مطبوعات ، کتاب و سایر رسانه ها
 

« مطبوعات و انتشارات یکی از ابزارهای فوق العاده مهم و ویژه تبلیغات کلیسا و غرب است . آنان با این ابزار حساس تلاش می کنند تا افکار و اندیشه های غرب مسیحی را در اذهان عمومی مسلمین القاء کنند ، با توجه به
تکنولوژی پیشرفته ای که در زمینه های صنعتی به آن دست یافته اند و پشتوانه عظیم اقتصادی ، هر ساله هزاران کتاب ، مقاله ، عکس ، پوستر ، روزنامه و مجله علیه عقاید اسلامی و مسلمین ، در سطح بسیار گسترده توزیع می نمایند . به این وسیله سعی می کنند با تخریب افکار و عقاید اسلامی و موجّه جلوه دادن اندیشه های مسیحی اولاً جوامع مسیحی را از تفکر و تدبّر در اسلام و آشنایی با آن دور نگه داشته و ثانیاً در تفکر و اندیشه جوامع اسلامی سستی و شبهه ایجاد کرده و اندیشه مسیحی را تبلیغ نمایند . علاوه بر کمیت بالای تهیه و توزیع این آثار ، بهره گیری از نویسندگان ، روانشناسان و کارشناسان این امور در کیفیت بخشی به اثرات تولید نقش بسزایی دارد .
علاوه بر چگونگی شکل و محتوای یک اثر ، در زمینه توزیع و نشر فرآورده های تحقیقاتی ، مؤسسات بسیاری تدارک دیده شده است که این آثار در کمترین زمان در سراسر دنیا توزیع گردد .
به عنوان نمونه در قاره ی آفریقا دو گروه به تعداد یکصد و چهار هزار نفر و یکصد و نود و دو هزار نفر ، تنها مأموریت دارند تا کتاب مقدس مسیحیت (انجیل ) را از سوی کلیسا ، در میان سیاهپوستان به ویژه مسلمانان سیاهپوست توزیع کنند . هم اکنون در سراسر جهان ، فروشگاهها و جمعیت های بسیاری برای ارائه کتب ، روزنامه ها و مجلات مسیحیت در تکاپو و تلاش هستند . توزیع رایگان انجیل در سراسر کشورهای اسلامی و همچون ایران جریان دارد .
نشر کتب و مجلات و روزنامه ها به زبان های گوناگون ، از دیگر ویژگی های
فعالیت های انتشاراتی مسیحیت می باشد ، گاه این ترجمه ها به 80 زبان می رسد .» (35)
« واتیکان در سراسر دنیا پنج هزار مجله و روزنامه با دو میلیارد تیراژ منتشر می کند ، در خود واتیکان علاوه بر روزنامه روزانه ایتالیایی که از 120 سال پیش تا کنون منتشر می شود ، هفته نامه هایی هم به زبان انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی ، اسپانیایی و پرتغالی منتشر می گردد . ... یکی از جمعیت های مذهبی مسیحی روزنامه ای به نام « برج مراقبت » را در تیراژ هشت میلیون نسخه و به هشتاد زبان نشر و توزیع می نماید . انتشار کتاب هایی که در راستای اهداف مسیحیت برای نابودی و تخریب اسلام تدوین شده است بسیار زیاد است .» (36)
امروزه نیز برخی کانال های ماهواره در خدمت تبلیغ مسیحیت در ایران و کشورهای اسلامی 24 ساعته فعال می بشاند . مهمترین فعالیتی که در حال حاضر در دنیای مسیحیت برای تهاجم تبلیغی و فرهنگی بر علیه مسلمانان انجام می پذیرد ، ترجمه مبانی نظری مسیحیت و غرب به زبان تصویر می باشد . روان شناسی مدرت بیانگر این است که تأثیری که تصویر در بردارد ، هیچ کلام و نوشته ای نمی تواند داشته باشد و تأثیر هر تصویر معادل هزار کلمه در نظر گرفته می شود . اثر دیگر تصویر و سینما در گیر کردن توأم با احساس و ادراک است ، و از طرفی تصویر یک زبان بین المللی است که حتی بدون دانستن زبان و کلام دیگری نیز می تواند انتقال دهنده پیام باشد . از سوی دیگر مخاطبان رسانه های
صوتی و تصویری بیشتر از مخاطبان انتشارات و مطبوعات می باشند ، لذا دنیای مسیحیت در این زمینه سرمایه گذاری بسیاری کرده است به طوری که تنها در هالیوود در آمریکا به صورت متوسط در سال 700 فیلم سینمایی تولید می شود .
« ... رادیو واتیکان روزانه به 36 زبان برنامه های خود را ارائه می نماید و رادیوهای تبشیری مسیحی در سراسر جهان از جمله کشورهای سودان ، اسپانیا ، ایتالیا ، آلمان ، سوئیس و ... قرار دارد . » (37)
مهم ترین رسانه ای که مسیحیت برای تبلیغ و تبشیر و نیل به اهداف خود از آن بهره می جوید ، سینما می باشد . شیوه عمومی کارگردانان و نویسندگان فیلمنامه های مسیحی که دست اندر کار تبلیغ هستند ارائه آداب و رسوم و فرهنگ مسیحیت در صحنه های گوناگون و بخش های مختلف و بسیار ظریف داستان ها و ... با استفاده از تکنیک ها و متدهای تبلیغاتی پیشرفته و روانشناسانه می باشد .
مسیحیت فیلم های بسیاری را نیز با موضوع توهین های صریح به اندیشه ها و افکار مسلمانان تدوین و توزیع کرده است ، که از آن جمله می توان « فیلم های « بچه های محله ما » از « محمد عبد السلام » بر اساس رمان « نجیب محفوظ » ، « سورة البقره » در مصر ، « شالوم اسلام » توسط بی بی سی را نام برد .» (38)
حقیقت این است که در سینمای مسیحیت از هیچ مناسبت یا حادثه مرتبط با اسلام و مسلمانان ، چشم پوشی نشده است و در تمامی زمینه های عقاید اسلامی فعالیت هایی انجام شده است .

19 ـ استفاده ی تبلیغاتی از بیماران
 

کلیسا حتی سوء استفاده از بیماری و درد بیماران را در دستور کار قرار داده و از بیمارستان و بهداشت نیز استفاده ی تبلیغی کرده و عقائد بیمار را هدف می گیرد .
یکی از مبشرین مسیحی می گوید :
« هر کجا بشر باشد ، بیماری نیز موجود است و هر کجا نیاز به پزشک باشد فرصتی برای تبشیر و تبلیغ است .» (39)
و بدین سان کلیسا ، پزشکی را نیز پوششی برای ترویج اهداف خود و از جمله اسلام ستیزی قرار داده است .
جهان اسلام که تا چندی قبل ، سرآمد پزشکی و علم و تمدن جهان بود و پزشکی جدید و بیمارستان های مدرن از جهان اسلام به اروپا رفت ، متأسفانه در دوران اخیر دچار عقب ماندگی علمی شد و برای نفوذ استعمار و مسیحیت ، این نیاز ، تبدیل به منفذ خطرناکی شد و کلیسا نیز از آن استفاده کرد .
نمونه های بسیار زیادی از این دست در کشورهای اسلامی یافت می شود که به ذکر چند نمونه از آنها می پردازیم :
« دو پزشک انگلیسی در سال 1921 ، برای تبلیغ عازم کشور اوگاندا می شوند و پزشکی را از روستایی کوچک آغاز می نمایند ، آنها پس از ده سال فعالیت موفق به ایجاد 300 کلیسا در نقاط مختلف کشور اوگاندا که غالباً در کنار کلینیک های آنان قرار داشت ، می شوند . درمانگاهی که در کشور سودان
تأسیس شده بود ، معالجه بیماران را تنها در صورتی بر عهده می گرفت که پس از بهبودی اعلام نمایند که مسیح مرا شفا داد . در طول درمان نیز فعالیت های تبلیغی بسیاری انجام می گرفت .» (40)
« واتیکان در سراسر جهان 2039 بیمارستان ، 2266 درمانگاه رایگان داشته که توسط میسیونرها و مبشرین مسیحی اداره می شده است . ( آمار مربوط به دهه نود میلادی است .) سرمایه گذاری خاصی در این زمینه در کشورهای آفریقایی انجام شده است به صورتی که در آفریقا واتیکان دارای 600 بیمارستان تبلیغاتی می باشد .» (41)
در این میان با بهره گیری از ضعف کشورهای آفریقایی در امور بهداشتی ، خدمات دامپزشکی نیز جایگاه خاصی یافته و کثرت احشام و دام ها در قبایل صحرانشین آفریقایی باعث شده است تا مبلغین مسیحی به خدمات دامپزشکی نیز توجه خاصی داشته باشند ...

20 ـ « اسلام ستیزی » در پوشش « اسلام شناسی »
 

از دیگر شگردهای تبلیغاتی مسیحیت ، تبلیغ و تطبیق تعالیم ، معتقدات و اندیشه های مسیحیت تحت عنوان تحقیقات اسلامی می باشد ، عمده این وظیفه بر عهده مستشرقین و اسلام شناسان غربی قرار داده شده است . از طرف دیگر مسیحیان برای نفوذ در اعماق جامعه ی اسلامی به شرق شناسی و اسلام شناسی روی آوردند . منافع کلیسا و اهداف استعمارگران غربی با یکدیگر تلاقی کرده و
کلیسا و استعمار در گسترش و نفوذ خود در شرق به یکدیگر پیوستند . کلیسا ، رهبران استعمار را قانع کرد که مسیحیت ، پایگاه استعمار غرب در شرق خواهد شد . به همین جهت استعمار ضمن سبک کردن بار از شانه مبلغان به حمایت مالی و سیاسی آنها پرداخت و این دلیلی است که شرق شناسی در آغاز فعالیت مبلغان ، راهبان ، کشیشان ، مبشرین و میسیونرهای مذهبی تکیه داشت و سپس به مراکز استعماری اروپا مرتبط گشت .

21 ـ کلیسا و جاسوسی برای ارتش های استعماری غرب
 

« پدران روحانی کلیسا و میسیونرهای مذهبی ، از سویی به نفع استعمار جاسوسی کرده و در تحقیق اهداف استعمارگران غربی تلاش می نمایند و از سوی دیگر در تخریب عقائد و اخلاق مسلمین و پیوستن آنان به اردوگاه های امپریالیسم غربی کوشش می نمایند . به عنوان نمونه می توان از سخنرانی « زویمر» از مبشرین معروف کلیسا در جهان اسلام در کنفرانس « بیت المقدس » هنگامی که به دست انگلیسی ها اشغال شده بود ، به چگونگی همکاری کلیسا با استعمار بطور آشکار پی برد . وی بعد از سخنرانی چند نفر از مبشرین که از آنها بوی یأس و نومیدی از فعالیت های تبشیری استشمام می شد ، رشته سخن را به دست گرفت و چنین گفت :
با آنکه شما وظیفه ی خود را به طرز مطلوبی انجام داده اید ، به نظر می رسد که بعضی از شما به نتیجه اساسی آن توجه ندارید . من اقرار می کنم مسلمانانی که در چهار دیواری مسیحیت وارد شده اند ، مسلمانان حقیقتی نیستند ، به طوری که گفتید یکی از سه طائفه اند : یا کودکانی هستند که خانواده شان اسلام را آن
طوری که لازم است به آنان معرفی نکرده اند . یا مردانی هستند که دیانت را سبک شمرده و برای گریز از فقر و بدست آوردن لقمه ای تلاش می کنند و فکری جز رسیدن به نیرو و قدرت ندارند و یا کسانی هستند که در راه هدف و اغراض دیگران تلاش می کنند . آنچه که برای امر تبشیر مهم است ، تبشیری که شما به نمایندگی از طرف دولت های مسیحی در کشورهای اسلامی به آن قیام کرده اید این نیست که مسلمانان را به سوی مسیحیت بکشید ، زیرا در این صورت آنها را هدایت کرده و به آنان احترام کرده اید بلکه در این مورد امر مهم آن است که اسلام را از مسلمان سلب کرده او را از دینش خارج سازید ، تا موجودی باشد که ارتباطی با خدا نداشته و همچنین ارتباطی با مبانی اخلاقی که در شئون حیاتی به آن تکیه زده است نداشته باشد .
با این برنامه شاهد طلیعه ی پیروزی استعمار در ممالک اسلامی خواهیم بود و این عملی است که در خلال صد سال گذشته به آن قیام کرده ایم و من و دولت های مسیحی به این مناسبت به شما تبریک می گوییم . ما از ثلث اول قرن نوزده توانسته ایم همه ی برنامه های تعلیمی را در کشورهای اسلامی بدست گرفته کپسول های تبشیر و کلیسا و همچنین جمعیت ها و مدارس مسیحی بسیاری را که تحت تسلط کشورهای آمریکا و اروپا است در سرزمین های اسلامی منتشر سازیم !!
رفقا شما بودید که با وسائل خود افکار عمومی را در کشورهای اسلامی آماده کرده اید تا راهی را که شما نشان داده اید قبول کنند ، شما بودید که جوانان مسلمان را طوری آماده کرده اید که ارتباط با خدا نداشته و در صدد شناختن آن نیز بر نیایند ، مسلمانان را از اسلام خارج ساخته و به مسیحیت هم ، راهشان
ندادید . مسلمانان طوری رشد کردند که مورد نظر استعمار است !! به مجد و عظمت خود ، اهمیت نمی دهند سستی و کسالت را دوست دارند ، اهمیتی به دنیا نمی دهند ، مگر به خاطر شهواتش ؛ دانش فرا می گیرند ، به خاطر شهوات ؛ سرمایه می اندوزند ، به خاطر شهوات ؛ و اگر به موقعیتی نائل می آیند آن هم به خاطر شهوات است .
پس کار مهم شما به نتیجه رسیده است و به هدف خود رسیده اید . کلیسا به شما تبریک می گوید . دولت های غربی از شما راضی اند و اگر می خواهید دین خود را نسبت به رسالتتان اداء کنید ، جریان نفوذ و استعمار غرب در جهان اسلام را تقویت کنید و در سرمایه ی کوشش خود به برکت خداوند نزدیک شوید !! » (42)

22 ـ تخریب اخلاق مسلمین از راه مفاسد جنسی
 

« همفر» تجربیات خود را چنین خلاصه می کند :
« ... باید مدارس ، کلیساها و انجمن های خیریه کلیسا را در کشورهای اسلامی تأسیس کرد و تحت این پوشش میلیون ها کتاب مسیحی را رایگان میان مسلمانان توزیع کرد و جاسوس هایی را به صورت کشیش و راهبه راهی کشورهای اسلامی ساخت تا میان مسلمانان نفوذ کرده ، جمع آوری اطلاعات و نیز تبلیغ کنند و باید جمعیت زیادی از دانشمندان را
استخدام نمود که بعد از دقت و اطلاع از تمام خصوصیات اسلام در تاریخ و عقائد اسلام دست ببرند و آن را وارونه کنند .
در تأثیر گذاری بر جوانان مسلمان چه دختر و چه پسر باید کوشید ، و آنها را در عقاید دینی مردد ساخت و تا آنجا که می توان از طریق مدرسه ها و مطبوعات فاسد و روابط آزاد جنسی و (Boyfriend) ها و (Girlfriend) های غیر مسلمانی که برای این منظور در اختیار آنان گذارده می شود باید اخلاق جوانان مسلمان را فاسد کرد و برای اجرای این برنامه باید یک عده دختر و پسر مسیحی در کشورهای اسلامی استخدام نموده و آنها را به منزله ی دامی قرار داد که به این وسیله جوانان مسلمان را صید نمود .» (43)
و در جای دیگر چنین نقل شده است :
« پای کشیشان و آموزگاران و معلمین مسیحی در کشور اسلامی باز شد و کشیشان مشغول به طرح نقشه برای تضعیف عقاید مذهبی جوانان مسلمان گردیدند و به عنوان نمونه برای اولین بار ، در کنار رودخانه ی قرطبه ( پایتخت مملکت ) باغ بزرگی به نام تفریحگاه عمومی احداث کردند و دختران زیبای اروپایی را هر روز در آن باغ به گردش در می آوردند و لذا امراء و بزرگان مملکت و جوانان مسلمان روزها برای تفریح و مخصوصاً چشم چرانی و تماشای دختران زیبای مسیحی به آن باغ رفت و آمد می کردند .» (44)
پدر روحانی آقای « زویمر » یکی دیگر از قدم های بزرگی که زمامداران مسیحی در « اندلس » برای اضمحلال مسلمین برداشته بودند را این گونه بیان می کند :
« مشروبات الکلی را مجاناً وارد و در دسترس جوانان مسلمان قرار دادند ، بلکه یکی از کشیشان مسیحی در یک سال تمام انگورهای قرطبه را پیش خرید کرده و همه ی آنها را شراب ساخت و قسم یاد نمود که آن شرابها را جز به دانشجویان اسلامی و جوانان مسلمان ندهد .»(45)

23 ـ نفوذ از طریق ارائه خدمات
 

« امروزه تشکیلات رهبری مسیحیت با اختصاص بودجه سه میلیارد دلاری و اختصاص صد و پنجاه هزار نیرو ، آرزوی دیدن آفریقا را به عنوان یک قاره مسیحی در سر می پروراند . کوشش های آنان در طی چند دهه ی اخیر منجر به این گردید که کشورهایی چون ملاوی و اوگاندا که زمانی اکثریت جمعیت آنها مسلمان بود به کشورهایی مسیحی تبدیل گردد .» (46)
« بیش از 500 دانشکده ، دبیرستان ، کانون آموزشی و 550 بیمارستان و 1024 داروخانه و 111 انجمن پزشکی و 93 جمعیت پرستاری و 265 دارالایتام و 120 جزام خانه و 120 آموزشگاه کر و لال ها و 115 آموزشگاه نابینایان و 13 درمانگاه و بیمارستان برای مبتلایان مواد مخدر و 85 پناهگاه برای بیوه زنان و صدها کانون و شبکه های دیگر به وسیله ی جمعیت های تبشیری در دنیا اداره می شود که تنها بیش از 5/190/600 نفر از فرزندان مسلمین تحت تعلیم و تربیت آنها هستند .
گر چه این مراکز به ظاهر به عنوان خدمت به انسانیت به وجود آمده و چه بسا دارو و درمان و آموزش و پرورش و دیگر خدمات در آنها مجانی است اما
در واقع کمین گاههایی هستند که گروههای تبشیری بدان وسیله مقاصد شوم استعمار را عملی می سازند !!
بد نیست این واقعیت تلخ را نیز بدانید که مجله ی « روز الیوسف » چاپ قاهره شماره ی 1847 مورخه ی 1963/11/4 چنین می نویسد : مبشرین اعزامی در « سنگال » با ملت های فقیر آن سرزمین قراردادهایی می بندند که طبق آن می توانند منافع مختصری بدست آورند ، مبشرین قرارداد می کنند که در هر ماه ... طفلی از اطفال طائفه را برای تربیت مسیحی تحویل بگیرند !!
البته یکی از مفاد قرار داد این است که اگر خواستند طفل را بازگیرند ، باید مخارج فرزند خود را که مبشرین در راه تحصیل و خوراک او مصرف کرده اند بپردازند ...
در این مدرسه اطفال کمتر از 5 سال پذیرفته می شود و از پدر و مادر و فامیل خود به کلّی جدا می شوند و به آداب مسیحی بزرگ می گردند سپس به فرانسه اعزام می شوند دوره های آموزشی ببینند و پس از آن به سنگال باز می گردند تا مطابق میل فرانسه رفتار نمایند ، زیرا آنگاه که از فرانسه بر می گردند دیگر یک مسیحی فرانسوی هستند و از مزایای مأمورین فرانسه استفاده می کنند !! و « سانجوری » رئیس جمهوری سنگال از همین گروه است که دارای پدر و مادری مسلمان بوده است . » (47)
« البته علیرغم همه ی این تلاش ها ، کلیسا در تلاش هایش در بسیاری از نقاط آفریقا ، شکست خورده است ، زیرا احکام عقاید اسلامی چنان مطابق با عقل و
فطرت آدمی است که نه تنها مسلمانان از آن غالباً بر نمی گردند ، بلکه هم اکنون با آنکه 43 هزار مبلغ پروتستان در کشورهای آفریقایی با تمام وسایل فریب از قبیل : دارو ، غذا ، لباس و ... مشغول تبلیغ هستند ، در هفته تنها 2 نفر مسیحی می شوند در حالی که اسلام بدون هیچ دستگاه تبلیغی قوی و منسجمی بدون حمایت مالی به سرعت در پیشرفت جهان و از جمله در آفریقاست و بطور متوسط هفته ای 15 نفر مسیحی یا بت پرستان در همان مناطق آفریقایی ، به اسلام می گروند .» (48)

24 ـ روش های ضدّ اخلاقی کلیسا در ترویج مسیحیت
 

« تلاش دشمنان اسلام برای گسترش فساد در جهان اسلام همچنان ادامه دارد . به عنوان نمونه : طبق آمار موجود در رژیم منحوس پهلوی ، در ایران روزی 400 هزار بطر مشروب الکلی می نوشیدند - 30 کارخانه ی تولید کننده ( یعنی سال 55 م ) 144 میلیون بطر مشروب الکلی به بازار عرضه کرده اند ، سالانه نزدیک به 2 میلیون بطری مشروب الکلی خارجی نیز به طور رسمی وارد ایران می شد . در تهران بیش از 5 هزار مشروب فروشی وجود داشت .» (49)
در این بخش به برخی از توطئه های غیر علمی و غیر اخلاقی کلیسا علیه اسلام اشاره کردیم . این در حالی است که کلیسا و پاپ ها در خانه ی خود اروپا ، همواره از سوی مردم و اندیشمندان و روشنفکران مسیحی و غربی مورد تردید و اتهام بوده و مسیحیت ، تبدیل به یک دین در حال زوال شده و برای بقاء
دست و پا می زند . قرن هاست که پاپ و کشیشان وکلیسا متّهم اند که : « از رانت های مالیاتی و اقتصادی بهره برده اند ، از مصونیت های قضایی بهره می برند ، مذهب را از اخلاق دور ساخته و آن را در آیین ها و تشریفات خشک مذهبی و تنبلی محدود کرده اند .
همچنین تن آسایی راهبان ، سوء استفاده از اختیار تکفیر و طرد ، ظلم و اجحاف دستگاه های تفتیش عقاید ، تجسس و سانسور شدید ، تأکید بر اصل بودن آیین به جای حسن عمل ( هر چند مصلحان کلیسا در این مورد گناهشان کمتر از اربابان کلیسا نبود ) ، فریفتن مردم ساده لوح از راه معجزات و آثار متبرک دروغین ، و همکاری با استعمارگران و حاکمان ظالم مناطق مختلف و کمک در اشاعه ی فقر و فحشا ، و نابودی تمدن های بزرگ جهان » (50) ، از جرم های ثابت کلیسا و پاپ ها در افکار عمومی مغرب زمینیان نیز بوده است .

پی‌نوشت‌ها:
 

31-برگرفته از«بررسی شیوه های تبلیغاتی مسیحیت علیه اسلام»مرتضی نظری، ص 220.
32-«نقش کلیسا در ممالک اسلامی»،دکتر مصطفی خالدی،دکتر عمر فروخ،مصطفی زمانی،صص92-91.
33-«بررسی شیوه های تبلیغاتی مسیحیت علیه اسلام»،مرتضی نظری،صص228-227.
34-«بررسی اجمالی استراتژی فرهنگی و تبلیغاتی مسیحیت در کشورهای مسلمان»،اداره ی کل پژوهش های سیما،ص 90.
35-«بررسی شیوه های تبلیغاتی مسیحیت علیه اسلام»،مرتضی نظری،صص 236-234.
36-همان،ص 237،به نقل از (واتیکان،سیدهادی خسروشاهی،ص 8).
37-همان،ص 259به نقل از (واتیکان،سیدهادی خسروشاهی،صص 9-8).
38-همان،صص 242-241و261،به نقل از (دسیسه آیات شیطانی،تهیه و تنظیم از ستاد منطقه 2،ص 24).
39-همان،ص 265.
40-«نقش کلیسا در ممالک اسلامی»،دکتر مصطفی خالدی،دکتر عمرفروخ،مصطفی زمانی،صص 65-63.
41-«بررسی شیوه های تبلیغاتی مسیحیت علیه اسلام»،مرتضی نظری،ص 267.
42-«علل پیشرفت اسلام و انحطاط مسلمین»،زین العابدین قربانی،صص458-456.
*به نقل از کتاب «وهابیت،ایده ی استعمار(یادداشت یک جاسوس انگلیسی مستر همفر)»،سید احمد علم الهدی:شاهد بر این مطلب وجود مستشرقینی است که در دو قرن اخیر به عنوان اخیر اسلام شناسی و متخصص در شناخت اجتماعات اسلامی دست به تصنیف کتاب های تاریخی اسلامی زده اند و خصوصیات ارزنده تاریخ اسلام را خذف نمودند و به جای آن مطالب زننده جا داده اند و متأسفانه جوانان بی اطلاع مسلمان صرفاً این که یک کتاب در مورد اسلام نوشته ی یک مستشرق اروپایی است،می خوانند.
43-«وهابیت،ایده ی استعمار(یادداشت های یک جاسوس انگلیسی،مستر همفر)»،سیداحمد علم الهدی،صص 120-119.
44-«علل پیشرفت اسلام و انحطاط مسلمین»،زین العابدین قربانی،ص 467.(وجود پارتی ها،بارها،دانستینگ ها،بالماسکه ها،کازینوها،تأترها،سینماها،باشگاهها،گردشگاههای عمومی،در کنار دریاها،تالارها و...مراکز مطلوبی برای انحراف جوانان مسلمان می باشد.در این مراکز است که هنرپیشه های غربی و وطنی با بدن های نیمه لخت و بلکه لخت در انزار تماشاگران ظاهر می شوند و از این رهگذر نسل جوان را منحرف می کنند.مانند نمایش خوک بچه در شیراز در زمان طاغوت).
45-همان،ص 486.
46-«بررسی اجمالی استراتژی فرهنگی-تبلیغاتی مسیحیت در کشورهای مسلمان»،اداره کل پژوهش های سیما،ص 34.
47-«علل پیشرفت اسلام و انحطاط مسلمین»،زین العابدین قربانی،صص 459-458.
48-همان،ص 465.
49-همان،ص 466،به نقل از کیهان،56/2/8.
50-برگرفته از «واتیکان(کلیسای جهانی کاتولیک)»،مجتبی عبد خدایی،صص 41-40.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 

منبع:
یزدی، نرگس و امیرلو ،معصومه، اسنادی تاریخی تقدیم به عالیجناب پاپ، انتشارات طرح فردا،1388

 




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما