(10)دليل براي انجام فعاليت هاي بدني

ورزش ايروبيک بدون توجه به سن، وزن و توانايي هاي ورزشي شما مي تواند مفيد باشد. حداقل (30)دقيقه ورزش روزانه ايروبيک مثل پياده روي، دوچرخه سواري يا شنا مي تواند در حفظ سلامتي و طول عمر موثر باشد. زماني که تاثير اين ورزش را بر روي قلب، ريه و جريان خون ببينيد، انگيزه شما براي انجام ورزش بيشتر خواهد شد.
سه‌شنبه، 9 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
(10)دليل براي انجام فعاليت هاي بدني

(10)دليل براي انجام فعاليت هاي بدني
(10)دليل براي انجام فعاليت هاي بدني


 






 

ورزش ايروبيک
 

ورزش ايروبيک بدون توجه به سن، وزن و توانايي هاي ورزشي شما مي تواند مفيد باشد. حداقل (30)دقيقه ورزش روزانه ايروبيک مثل پياده روي، دوچرخه سواري يا شنا مي تواند در حفظ سلامتي و طول عمر موثر باشد.
زماني که تاثير اين ورزش را بر روي قلب، ريه و جريان خون ببينيد، انگيزه شما براي انجام ورزش بيشتر خواهد شد.

عکس العمل بدن به ورزش ايروبيک
 

زماني که شما در حال ورزش ايروبيک هستيد ماهيچه هاي بزرگ شما به صورت مداوم در حال حرکت هستند و شما مي توانيد پاسخ بدنتان را به راحتي ملاحظه کنيد.
تنفس شما سريع تر و عميق تر مي شود که موجب مي شود ميزان اکسيژن در خون به حداکثر ممکن برسد.
قلب شما تندتر خواهد تپيد که باعث مي شود خون بيشتري در عضلات جريان پيدا کند و به ريه ها برگردد.
مويرگ ها گشادتر شده و اکسيژن بيشتري را به عضلات مي رسانند و دي اکسيدکربن و اسيدلاکتيک را از عضلات مي گيرند.
همچنين بدن اندورفين آزاد مي کند که يک ضد درد طبيعي است و احساس شادي و نشاط ايجاد مي کند. ورزش ايروبيک چه تاثيري در سلامتي بدن دارد؟
در صورتي که بدن شما به طور منظم به ورزش ايروبيک عادت داده شود، تاثير بيشتري خواهد داشت و به افزايش قدرت بدني کمک مي کند.
در اين مقله به (10)دليل اشاره مي شود که تاثير ورزش ايروبيک را بر سلامتي شما نشان مي دهد و کمک مي کند که احساس بهتري داشته باشيد و از زندگي خود لذت ببريد.
1-کاهش وزن اضافي
ترکيب ايروبيک با يک رژيم غذايي مناسب به شما کمک مي کند که وزن اضافي خود را کم کرده و وزن متعادلتان را حفظ کنيد.
2-افزايش قدرت بدني
ورزش ايروبيک در دوره اي کوتاه، ممکن است در شما ايجاد خستگي کند اما در صورت ادامه ورزش در بلند مدت، شما از ورزش لذت خواهيد برد به اين دليل که بدن شما قوي تر شده و ديگر احساس خستگي نمي کنيد.
3-حفاظت درمقابل بيماري ها
ورزش ايروبيک سيستم ايمني شما را فعال تر مي کند و موجب مي شود که حساسيت در مقابل بعضي از بيماري ها مثل سرماخوردگي و آنفولانزا کمتر شود.
4-کاهش خطرهايي که سلامتي را تهديد مي کنند
ايروبيک احتمال ابتلا به بسياري از بيماري ها را کاهش مي دهد مثلاً چاقي، بيماري هاي قلبي، فشارخون بالا، ديابت نوع دوم و انواع سرطان، همچنين ورزش هايي مانند پياده روي که در آن وزن بدن تحمل مي شود، خطر پوکي استخوان را کم مي کنند.
5-مديريت حالات مزمن
ورزش ايروبيک موجب کم شدن فشارخون و کنترل قندخون شده و اگر شما دچار حملات قلبي شده ايد ايروبيک به جلوگيري از حملات بعدي کمک مي کند.
6-تقويت قلب
يک قلب قوي دير فرسوده مي شود. يک قلب قوي خون را با شدت بيشتري به بدن مي رساند که باعث بهبود جريان خون در قسمت هاي مختلف بدن مي شود.
7-جلوگيري از انسداد رگ ها
ورزش ايروبيک HDL يا کلسترول خوب خون را افزايش مي دهد ونيز موجب کاهش HDL يا کلسترول بد در خون مي گردد. نتيجه: پايين آمدن احتمال انسداد رگ ها.
8-احساس شادي
ورزش ايروبيک در درمان افسردگي بسيار موثر است و موجب کاهش اضطراب و نگراني شده و احساس شادي و آرامش مي بخشد.
9-سلامتي در سنين بالا
ورزش ايروبيک عضلات بدن را قوي نگه مي دارد که باعث مي شود در سنين بالاتر بتوانيم به راحتي آن را ادامه دهيم. همچنين اين ورزش به دليل ايجاد شادي و آرامش باعث فعال تر شدن ذهن مي شود. انجام ورزش ايروبيک حداقل (30)دقيقه و سه روز در هفته ناتواني جسمي و ذهني را در سنين بالا کم مي کند.
10-طول عمر
کساني که به طور منظم به ورزش ايروبيک ادامه مي دهند نسبت به کساني که منظم ورزش نمي کنند طول عمر بيشتري خواهند داشت.

(10)دليل براي انجام فعاليت هاي بدني

به آرامي شروع کنيد
 

اگرچه ورزش ايروبيک براي بيشتر مردم ايمن و مفيد است اما گاهي تاييد پزشک قبل از شروع ورزش مهم مي باشد به خصوص براي اشخاصي که دچار بيماري هاي مزمن هستند.
زماني که شما از هر جهت آماده شروع ورزش هستيد به آرامي شروع کنيد. شما مي توانيد براي شروع، روز اول صبح و بعدازظهر به مدت پنج دقيقه راه برويد و روز بعد به هر کدام چند دقيقه اضافه کنيد، خيلي زود شما مي توانيد به راحتي به مدت (30)دقيقه هر روز پياده روي کنيد و فوايد فعاليت ايروبيک منظم را ببينيد.
موارد ديگري نيز مي تواند شامل فعاليتهاي ايروبيکي باشد مثل اسکي، رقص ايروبيک، شنا، صخره نوردي، دوچرخه سواري، سوارکاري، قايق راني و...
اگر شما در موقعيت بدني خاصي قرار داريد که فعاليتهاي شما را محدود مي کند مي توانيد براي ورزش ايروبيک با پزشک خود مشورت کنيد مثلاً براي کساني که دچار بيماري هاي مفصلي هستند ورزش در آب مي تواند فوايد ورزش ايروبيک را داشته باشد بدون آنکه فشاري بر روي مفاصل وارد شود.
منبع:راه کمال شماره 29مجله روانشناسي خانواده



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط