تعبیر خواب، حرف ع

محمد بن سیرین گوید: دیدن عاج به خواب، دلیل مال بود از پادشاه. اگر در خواب بیند كه عاج داشت، دلیل است از پادشاه منفعت بیند. اگر بیند كه عاج از وى ضایع شد، دلیل است كه مالش تلف گردد. جابر گوید: اگر بیند كه عاج در صندوق داشت، دلیل كه خویشان او از یكى از كسان پادشاه زن خواهد. اگر بیند كه دوات عاج داشت، دلیل كه پادشاه كنیزكى به وى بخشد كه از وى عز و جاه یابد و هر چند
سه‌شنبه، 15 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تعبیر خواب، حرف ع

تعبیر خواب، حرف ع
تعبیر خواب، حرف ع


 





 
عاج
محمد بن سیرین گوید: دیدن عاج به خواب، دلیل مال بود از پادشاه. اگر در خواب بیند كه عاج داشت، دلیل است از پادشاه منفعت بیند. اگر بیند كه عاج از وى ضایع شد، دلیل است كه مالش تلف گردد.
جابر گوید: اگر بیند كه عاج در صندوق داشت، دلیل كه خویشان او از یكى از كسان پادشاه زن خواهد. اگر بیند كه دوات عاج داشت، دلیل كه پادشاه كنیزكى به وى بخشد كه از وى عز و جاه یابد و هر چند كه عاج را در خواب سفیدتر بیند، دلیل است كه مال او بیشتر باشد.بیتون مى‏گوید: مشاهده‏ى عاج در خواب، بیانگر سعادت و خوش بختى است.
برایت مى‏گوید: اگر خواب ببینید كه شخصى عاج فیل به شما مى‏دهد، بیانگر آن است كه روزهاى خوشى پیش رو خواهید داشت.
عاریت (امانت)
محمد بن سیرین گوید: اگر بیند كه چیزى عاریت به كسى داد، دلیل است كه آن چیز بر وى ثابت بماند و از آن بهره‏مند شود.
عاشق شدن‏
محمد بن سیرین گوید: گر بیند بر كسى عاشق شد، دلیل كه نیازمند و حریص گردد. اگر عاشقى او به چیزى حرام بود، دلیل بر فساد دین او بود. اگر بیند كه از معشوق كام یافت، دلیل منفعتى بود.برایت مى‏گوید: عاشق شدن در خواب، نشانه‏ى غم و اندوه است. اگر خواب ببینید كه شخصى عاشق شما شده است، نشانه‏ى آن است كه در كارتان موفق مى‏شوید.
عالم‏
محمد بن سیرین گوید: اگر بیند كه عالم یا فقیه شد و بیننده جاهل بود، دلیل است بر زبان مردم افتد به بدى. اگر عالم بود، علم او زیاده گردد.كرمانى گوید: اگر بیند كه مردم را علم مى‏گفت و بیننده عالم نبود، به حیله مردم آن دیار را مطیع خود گرداند. اگر بیننده عالم بود، جاه و بزرگى یابد، اگر بیننده به واسطه‏ى علم از مردم عطا بستد، دلیل است از مردم رشوه ستاند.
حضرت صادق علیه‏السلام فرماید: اگر بیننده‏ى این خواب‏ها عالم بود، بر چهار وجه بود. اول: بزرگى. دوم: عز. سوم: قبول مردم. چهارم: ولایت یافتن.
عبادت‏
محمد بن سیرین گوید: اگر بیند كه حق تعالى را عبادت كرد. دلیل كه خیر صواب جهت آخرت كند. اگر غیر خدا را سجده كرد، تأویل به خلاف این بود. اگر بیند كه عبادت در مسجد یا در صومعه كرد، دلیل كه خیرات بسیار كند. اگر در جایى مكروه كرد، تأویل به خلافت این بود.بیتون مى‏گوید: دعا كردن در خواب، علامت رسیدن به اهداف مى‏باشد. اگر خواب ببینید كه در مسجد یا كلیسایى مشغول عبادت هستید، علامت آن است كه اقبال خوبى در انتظار شما است.
عبادتگاه
بیتون مى‏گوید: مشاهده‏ى عبادتگاه در خواب، به معناى داشتن روزهاى خوب است.
عدس‏
محمد بن سیرین گوید: دیدن عدس در خواب نیكو است، زیرا كه ابراهیم علیه‏السلام خلیل آن را دوست داشت.
ابراهیم گوید: دیدن عدس در خواب، دلیل مال است از قبل زنان به درد دل.
بیتون مى‏گوید: مشاهده‏ى عدس در خواب، بیانگر گرفتارى و مشكلات است.
برایت مى‏گوید: اگر خواب ببینید كه مشغول خوردن عدس هستید، به این معنا است كه سلامتى شما در خطر است. خوردن عدسى در خواب، بیانگر انجام كارهاى نادرست است.
عدم هوشیارى‏
هانس كورت مى‏گوید: اگر در خواب مشاهده كنید كه هوشیارى خود را از دست داده‏اید، نشان دهنده‏ى آن است كه دست به كارهاى ناشایستى مى‏زنید.
عذاب‏
برایت مى‏گوید: اگر در خواب مشاهده كنید كه به خاطر چیزى عذاب مى‏كشید، به این معنا است كه شانس و اقبال به شما رو مى‏آورد.
عذرخواهى‏
بیتون مى‏گوید: عذرخواهى در خواب، علامت پیشرفت و موفقیت در كارها است.
عرش‏
محمد بن سیرین گوید: دیدن عرش در خواب، دلیل امرى است بزرگ یا مال و خواسته‏ى بسیار. اگر عرش را آراسته بیند، دلیل است كه عزت یابد و گویند كه كارش بلند شود. اگر در خواب عرش را حقیر بیند، دلیل است كه در پیش مردمان خوار شود. اگر خود را بر عرش بیند، دلیل است با بزرگى پیوندد و از او حرمت یابد. اگر بیند كه از عرش به زمین آمد تأویل به خلاف است.حضرت صادق علیه‏السلام فرماید: دیدن عرش در خواب بر پنج وجه است. اول: بزرگى. دوم: رفعت. سوم: مرتبت. چهارم: عزت. پنجم: بزرگوارى.
عرشه‏ى كشتى‏
بیتون مى‏گوید: اگر در خواب بر عرشه‏ى كشتى ایستاده باشید و دریا مواج باشد، بیانگر ناامیدى و یأس است. اگر خواب ببینید در حالى كه دریا آرام است بر روى عرشه كشتى ایستاده‏اید، بیانگر آن است كه روزهاى خوشى در انتظار شما است.برایت مى‏گوید: دیدن عرشه‏ى كشتى، بیانگر آن است كه باید مراقب خود باشید.
عرق‏
محمد بن سیرین گوید: اگر در خواب بیند كه عرق از تن او روان شد، دلیل است كه به قدر عرق نقصان در مالش افتد، خاصه كه بر زمین چكد. اگر بیند كه جامه او از عرق تر شد، دلیل است كه قدر آن، مال خویش را به عیال دهد. اگر در خواب بیند كه عرق او سفید است و بوى خوش داشت، دلیل است كه مالش حلال بود. اگر به خلاف این بیند، دلیل است كه مالش حرام بود. اگر بیمارى در خواب ببیند كه عرق كرد، شفا یابد و مرضش به صحت بدل گردد و مرادش بر آید.بیتون مى‏گوید: عرق كردن در خواب، بیانگر غلبه بر مشكلات است.برایت مى‏گوید: اگر شخص بیمارى در خواب ببیند كه عرق كرده است، بیانگر آن است كه بیماریش بهبود مى‏یابد.
عجله
برایت مى‏گوید: اگر خواب ببینید كه به خاطر موضوعى عجله به خرج مى‏دهید،بیانگر آن است كه موضوعى باعث پریشانى شما شده است. اگر خواب ببینید كه براى شركت در جشنى عجله دارید، به این معنا است كه دلبسته‏ى جنس مخالف شده‏اید.
عدالت‏
بیتون مى‏گوید: اگر در خواب مشاهده كنید كه در مورد دیگران عدالت را رعایت نمى‏كنید، بیانگر آن است كه شهرت شما در خطر است. اگر در خواب ببینید كه به شخصى در مورد رعایت نكردن انصاف و عدالت تذكر مى‏دهید، به این معنا است كه عده‏اى قصد دارند به شما آسیب وارد كنند.
عدد
محمد بن سیرین گوید: دیدن عدد به خواب، یكى نیكى بود. اگر به خواب بینید كه یك درم داشت یا یك دینار یا غیره، دلیل است بر نیكى، زیرا كه اصل شمارها یكى است. قوله تعالى: «من جآء بالحسنة فله عشر امثالها» (انعام، 161). یعنى: یك نیكى را ده نیكى پاداش است.ابراهیم گوید: عدد یك نیك بود اما دو، دلیل غم بود. اگر به خواب عدد سه بیند، دلیل است از كارى كه كند بر خوردارى نیابد. اگر در خواب عدد شش هزار بیند، دلیل فتح و نصرت بود و هفت هزار، گشایش كارها است و هشت هزار، دلیل است كه كارش به نظام شود. اگر نه هزار بیند بد است. اگر ده هزار بیند مضرت است. اگر بیست هزار بیند، دلیل است كه بر دشمن غلبه كند. اگر سى هزار بیند ظفر است. اگر چهل هزار بیند نفرت است. اگر پنجاه هزار بیند، دلیل است كه در رنج بماند.برایت مى‏گوید: دیدن عدد یك در خواب، بیانگر خوش شانسى است. دیدن عدد سه در خواب، بیانگر سعادت و خوش بختى است. دیدن عدد 9 در خواب، بیانگر موفقیت در انجام كارها است. دیدن عدد صفر در خواب، بیانگر سود مال است.
عدم هوشیارى‏
هانس كورت مى‏گوید: اگر در خواب مشاهده كنید كه هوشیارى خود را از دست داده‏اید، نشان دهنده‏ى آن است كه دست به كارهاى ناشایستى مى‏زنید.
عذاب‏
برایت مى‏گوید: اگر در خواب مشاهده كنید كه به خاطر چیزى عذاب مى‏كشید، به این معنا است كه شانس و اقبال به شما رو مى‏آورد.
عذرخواهى‏
بیتون مى‏گوید: عذرخواهى در خواب، علامت پیشرفت و موفقیت در كارها است.
عرش‏
محمد بن سیرین گوید: دیدن عرش در خواب، دلیل امرى است بزرگ یا مال و خواسته‏ى بسیار. اگر عرش را آراسته بیند، دلیل است كه عزت یابد و گویند كه كارش بلند شود. اگر در خواب عرش را حقیر بیند، دلیل است كه در پیش مردمان خوار شود. اگر خود را بر عرش بیند، دلیل است با بزرگى پیوندد و از او حرمت یابد. اگر بیند كه از عرش به زمین آمد تأویل به خلاف است.حضرت صادق علیه‏السلام فرماید: دیدن عرش در خواب بر پنج وجه است. اول: بزرگى. دوم: رفعت. سوم: مرتبت. چهارم: عزت. پنجم: بزرگوارى.
عرشه‏ى كشتى‏
بیتون مى‏گوید: اگر در خواب بر عرشه‏ى كشتى ایستاده باشید و دریا مواج باشد، بیانگر ناامیدى و یأس است. اگر خواب ببینید در حالى كه دریا آرام است بر روى عرشه كشتى ایستاده‏اید، بیانگر آن است كه روزهاى خوشى در انتظار شما است.برایت مى‏گوید: دیدن عرشه‏ى كشتى، بیانگر آن است كه باید مراقب خود باشید.
عرق‏
محمد بن سیرین گوید: اگر در خواب بیند كه عرق از تن او روان شد، دلیل است كه به قدر عرق نقصان در مالش افتد، خاصه كه بر زمین چكد. اگر بیند كه جامه او از عرق تر شد، دلیل است كه قدر آن، مال خویش را به عیال دهد. اگر در خواب بیند كه عرق او سفید است و بوى خوش داشت، دلیل است كه مالش حلال بود. اگر به خلاف این بیند، دلیل است كه مالش حرام بود. اگر بیمارى در خواب ببیند كه عرق كرد، شفا یابد و مرضش به صحت بدل گردد و مرادش بر آید.بیتون مى‏گوید: عرق كردن در خواب، بیانگر غلبه بر مشكلات است.برایت مى‏گوید: اگر شخص بیمارى در خواب ببیند كه عرق كرده است، بیانگر آن است كه بیماریش بهبود مى‏یابد.
عروس‏
محمد بن سیرین گوید: اگر در خواب بیند كه عروسى خواست اما او را ندید و نامش ندانست، دلیل كه زود بمیرد. اگر بیند كه عروس به خانه آورد و با وى بخفت، دلیل بزرگى بود.
ابراهیم گوید: اگر در خواب عروسى را با چنگ و ناى بیند، دلیل مصیبت است.
جابر گوید: اگر زنى بیند كه عروس شده و او را پیش شوهر مى‏بردند، دلیل است كه آخر عمر او باشد.
بیتون مى‏گوید: اگر دخترى در خواب مشاهده كند كه عروس شده است، به این معنا است كه در كارهایش به موفقیت مى‏رسد. بوسیدن عروس در خواب، بیانگر شادى و خوشحالى است.
برایت مى‏گوید: دیدن عروس در خواب، بیانگر رفتن به محیطهاى مطلوب است.
عروسك‏
بیتون مى‏گوید: اگر در خواب عروسكى ببینید، به این معنا است كه لحظات شادى را با خانواده‏ى خود خواهید گذراند.
اچ میلر مى‏گوید: اگر خواب ببینید كه به شخصى عروسك هدیه مى‏دهید، بیانگر آن است كه اطرافیان رفتار مناسبى با شما ندارند. مشاهده‏ى عروسك شكسته در خواب، بیانگر غم و اندوه است.
برایت مى‏گوید: دیدن عروسك خیمه شب بازى در خواب، بیانگر داشتن دوستان خوب و صادق است.
عروسى‏
بیتون مى‏گوید: شركت كردن در عروسى، بیانگر آن است كه ناراحتى‏هاى شما به پایان مى‏رسد. اگر خواب ببینید كه در جشن عروسى شما شخصى با لباس عزا حضور دارد، بیانگر درگیرى و نزاع بین اعضاى خانواده است.
برایت مى‏گوید: دیدن عروسى در خواب، نشانه‏ى آن است كه اطرافیان رفتار مناسبى با شما ندارند. پوشیدن لباس عروسى در خواب، نشانه‏ى درگیرى و گرفتارى است.
عریانى‏
بیتون مى‏گوید: اگر در خواب خود را عریان ببینید، دلالت بر آن دارد كه عده‏اى به شما تهمت مى‏زنند. اگر در خواب شخصى را لخت ببینید، علامت آن است كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏شود.
عزادارى‏
بیتون مى‏گوید: عزادارى كردن در خواب، نشانه‏ى شكست و ناامیدى است.
عزل‏
محمد بن سیرین گوید: اگر بیند كه پیرى معروف از كار عزل شد، دلیل بر نقصان او بود. اگر این خواب را جوانى بیند، تأویلش به خلاف این است. اگر بیند كه بزرگى را از كارى عزل كردند، دلیل بر ضعف دین او است و باید توبه كند.
عسل‏
بیتون مى‏گوید: مشاهده‏ى عسل در خواب، بیانگر موفقیت و پیروزى است. اگر خواب بینید كه عسل مى‏خورید، بیانگر آن است كه ثروتى به دست مى‏آورید.
برایت مى‏گوید: اگر در خواب كندوى عسلى ببینید، علامت آن است كه اقبال و خوش شانسى به شما رو خواهد كرد.
عشرتكده‏
بیتون مى‏گوید: دیدن عشرتكده در خواب، بیانگر آن است كه دست به كارهاى رسوایى‏آور مى‏زنید.
عصا
محمد بن سیرین گوید: دیدن عصا به خواب، دلیل بر مردى بزرگ است. اگر ببیند كه عصا در دست داشت، دلیل كه بزرگى و جاه و منزلت یابد. اگر دید كه عصاى او ضایع شد، به خلاف این است.ابراهیم گوید: اگر بیند كه عصا در دست داشت و دراز شد، دلیل است كه به مراد رسد. اگر دید كه عصاى او كوتاه شد، دلیل نامرادى است.حضرت صادق علیه‏السلام فرماید: دیدن عصا به خواب بر سه وجه است. اول: پادشاه. دوم: مردى بزرگ. سوم:ه قوت در كارها.بیتون مى‏گوید: اگر در خواب عصا ببینید، به این معنا است كه مرتكب اشتباهى مى‏شوید. مشاهده‏ى عصاى خیزران در خواب، به این معنا است كه باید در انجام كارهایتان دقت بیشترى داشته باشید. مشاهده‏ى عصاى سلطنتى در خواب، بیانگر رسیدن به مقامات بالا است.اچ میلر مى‏گوید: اگر خواب ببینید كه با عصا راه مى‏روید، نشانه‏ى آن است كه ممكن است دچار زیان مالى شوید. دیدن عصاى شكسته در خواب، بیانگر آن است كه سلامتى كامل دارید.
عضله‏
بیتون مى‏گوید: داشتن عضله‏هاى قوى در خواب، علامت شكست دشمنان است. اگر در خواب مشاهده كنید كه عضلاتى كوچك و ضعیف دارید، دلالت بر آن دارد كه دچار دردسر و گرفتارى مى‏شوید.
عطا دادن (هدیه دادن)
محمد بن سیرین گوید: اگر كسى بیند عطا به وى داد، باید دید كه آن عطا چه باشد و عطا دهنده معروف بود یا مجهول، یا زن جوان بود یا پیر، آن‏گاه تعبیر كند. اگر بیند كه آن چنان بود كه مردم آن را دوست دارند، دلیل بر نیكویى، اگر به خلاف این بود. دلیل بر مضرت است.
ابراهیم گوید: اگر دید كه كسى عطایى به وى داد و او بگرفت و شكر گفت، دلیل بر زیادتى مال بود و تندرستى. اگر شكر نگفت به خلاف این است.
عطارى كردن‏
محمد بن سیرین گوید: اگر بیند در خواب عطارى مى‏كرد، دلیل كه مردم شكوه آن گویند. اگر بیند كه با عطار دوست و آشنا شد، دلیل است كه مردم در سخاوت نام او را برند.
عطر
محمد بن سیرین گوید: اگر بیند كه با خود بوى خوش داشت و بیننده عالم بود، دلیل است كه مردم از علم او فایده برند. اگر این خواب را توانگر بیند، دلیل است كه مردم را از مال او فایده رسد.حضرت صادق علیه‏السلام فرماید: دیدن عطر به خواب بر نه وجه است. اول: ثناى نیكو .دوم: سخن خوش شنیدن. سوم: علم نافع. چهارم: طبع نیكو. پنجم: مجلس علم. ششم: مردى كریم. هفتم: سخنى با فرهنگ. هشتم: دین پاك. نهم: خبرى خوش از دوستى شنیدن.بیتون مى‏گوید: اگر در خواب عطر خوش بویى را استشمام كنید، نشانه‏ى آن است كه روزهاى خوشى را سپرى خواهید كرد. اگر در خواب شیشه‏ى عطرى شكسته را ببینید، بیانگر آن است كه دچار دردسر و گرفتارى مى‏شوید. درست كردن عطر در خواب، بیانگر موفقیت در انجام كارها است.برایت مى‏گوید: خریدن عطر در خواب، بیانگر آن است كه در یكى از كارهایتان ناموفق مى‏شوید. اگر خواب بینید كه شخصى عطر به شما هدیه مى‏دهد، بیانگر آن است كه از موضوعى پریشان مى‏شوید.
عطسه كردن‏
محمد بن سیرین گوید: اگر در خواب بیند كه عطسه كرد و الحمدالله گفت، دلیل است كه از بزرگى حاجتش روا شود. اگر بیننده‏ى خواب بیمار بود، دلیل كه محتاج به طبیب نباشد. اگر بیند كه سه نوبت عطسه داد نیك بود. اگر بیند كه عطسه بسیار دارد، دلیل كه مرادش به دشوارى برآید.ابراهیم گوید: اگر بیند كه چون عطسه دارد از بینى او خون روان گردید، دلیل است كه در حق او، سخنى زشت گویند و اگر بیند كه چون عطسه داد، جنبده از بینى او بیرون آمد، دلیل است كه حق تعالى او را فرزندى دهد.جابر گوید: دیدن عطسه دادن در خواب، دلیل بر مالى است كه آسان به دست آید.بیتون مى‏گوید: اگر در خواب ببینید عطسه مى‏زنید، دلالت بر شنیدن اخبار مهم دارد.برایت مى‏گوید: عطسه زدن در خواب، نشانه‏ى موفقیت در انجام كارها مى‏باشد.
عطش‏
بیتون مى‏گوید: عطش داشتن در خواب، به معناى انجام كارهاى بیهوده است. رفع عطش در خواب نشانه‏ى رسیدن به خواسته‏هاى خود مى‏باشد.
عقاب‏
حضرت دانیال علیه‏السلام گوید: عقاب در خواب، پادشاه قوى و با هیبت و ستمگر بود، چنان كه همه كس از او بترسد. اگر بیند عقاب را فراگرفت یا شخصى بدو داد و آن فرمانبر و مطیع او بود، دلیل كه در نزد پادشاه خاص و مقرب شود. اگر دید عقاب او را برگرفت و بر هوا برد، دلیل كه به فرمان پادشاه سفرى نماید و در آن بزرگى و نامورى یابد.
محمد بن سیرین گوید: اگر دید عقاب به كوچه فرود آمد، دلیل كه پادشاه در آن كوچه فرود آید. اگر بیند مردم آن كوچه عقاب را بكشتند، دلیل كه پادشاه آن مملكت معزول شود یا هلاك شود. اگر بیند عقاب وى را بگرفت، دلیل كه در پناه پادشاه شود.كرمانى مى‏گوید: اگر بیند كه از عقاب شكار همى گرفت، دلیل كه مال و خزانه پادشاه در تصرف او درآید. اگر بیند عقاب وى را به منقار یا به چنگال بزد، دلیل كه او را از پادشاه زحمت و بلا رسد و مالش بستاند. اگر بیند با عقاب جنگ و نبرد همى كرد، دلیل كه او با پادشاه جنگ و خصومت بود. اگر بیند عقاب بخورد یا پر او را بكند، دلیل كه به قدر آن از پادشاه مال و نعمت یابد. اگر بیند كه عقاب بر سر و روى وى نشسته بود، دلیل كه وى را پسرى آید و پادشاه شود.حضرت صادق علیه‏السلام فرماید: عقاب در خواب دو وجه است. اول: پادشاه ظالم ستمگر و خونخوار. دوم: عالم بى‏دیانت و حیلتى بود. و بعضى گفته‏اند: اگر كسى بیند عقاب داشت، دلیل كه عمر او دراز بود.بیتون مى‏گوید: دیدن عقابى در حال پرواز، بیانگر آن است كه براى رسیدن به موفقیت تلاش فراوان مى‏كنید. دیدن جوجه عقاب در خواب، بیانگر كسب ثروت است. خوردن گوشت عقاب در خواب، بیانگر آن است كه در انجام كارهایتان پیروز موفق هستید. شكار كردن عقاب در خواب، بیانگر شكست دشمنان است. اگر در خواب عقابى مرده ببینید، به این معنا است كه دچار ضرر مالى مى‏شوید.برایت مى‏گوید: اگر خواب ببینید كه عقاب بالاى سر كسى نشسته است، به این معنا است كه براى مدتى در كارها دچار مشكل مى‏شوید. اگر در خواب عقابى را در ارتفاعات ببینید، به این معنا است كه به سعادت و خوشبختى مى‏رسید.
عقرب
بیتون مى‏گوید: اگر در خواب عقربى ببینید، به این معنا است كه عده‏اى قصد دارند به شما آسیب برسانند.
برایت مى‏گوید: اگر در خواب عقربى شما را نیش بزند، به این معنا است كه به دردسر مى‏افتید.
عقربه‏ى ساعت‏
برایت مى‏گوید: دیدن عقربه‏ى ساعت در خواب، نشانه‏ى داشتن لحظات خوب و شیرین است.
عقل
محمد بن سیرین گوید: اگر در خواب بیند كه عقل او به صورت آدمى بود، چنان كه گوید: من عقل توأم، و بیننده داند كه عقل او است، دلیل است كه او را با پسر پادشاه صحبت افتد و از وى منفعت یابد.ابراهیم گوید: اگر در خواب عقل خود را چنین بیند كه گفته شد، دلیل كه توانگر گردد و عز و جاه یابد.حضرت دانیال علیه‏السلام گوید: اگر در خواب عقل و جان خود را به صورت آدمى بیند و به تحقیق داند كه ایشانند و ایشان نیز گویند كه ما عقل و جان توایم دولت و بخت و اقبال مساعد او گرداند.جابر گوید: دیدن عقل و جان، دلیل بر مادر و پدر باشد. اگر زنده باشند. اگر غایب باشند، دلیل كه ایشان را باز بیند. اگر ایشان مرده باشند، دلیل كه دعا و صدقات او به ایشان رسیده بود.حضرت صادق علیه‏السلام فرماید: دیدن عقل در خواب بر چهار وجه است. اول: بخت و دولت. دوم: مادر و پدر. سوم: پادشاه و فرزند او. چهارم: مال فراوان.بیتون مى‏گوید: اگر در خواب مشاهده كنید كه فرد عاقلى هستید، به این معنا است كه زندگى راحتى خواهید داشت. اگر در خواب مشاهده كنید كه فرد نادانى هستید، به این معنا است كه مشغول انجام كارهاى بیهوده‏اى هستید.
عقیق‏
محمد بن سیرین گوید: اگر در خواب بیند عقیق داشت، دلیل كه از بزرگى منفعت یابد. اگر بیند عقیق از وى ضایع گردید، تأویلش به خلاف این است. اگر بیند عقیق به خروار داشت، دلیل كه به قدر آن مال یابد.بیتون مى‏گوید: اگر در خواب سنگ عقیقى ببینید، به این معنا است كه به موفقیت و پیروزى مى‏رسید.
عكس‏
هانس كورت مى‏گوید: مشاهده‏ى عكس در خواب، بیانگر آن است كه به دام افراد حیله‏گر، گرفتار مى‏شوید. دیدن عكس جنایت كاران در خواب، بیانگر غم و اندوه است.برایت مى‏گوید: اگر در خواب عكس خودتان را ببینید، به این معنا است كه در انجام كارها باید دقت داشته باشید. دیدن عكس دوستان در خواب، به معناى داشتن روزهاى خوب است. دیدن عكس افراد غریبه در خواب، به معناى آشنایى با افراد جدید است.
علائم آسمانى‏
بیتون مى‏گوید: دیدن علائم آسمانى در خواب، بیانگر آن است كه اگر مراقب نباشید دچار دردسر مى‏شوید.
علائم رمزى‏
برایت مى‏گوید: دیدن علائم رمزى در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه خطرى شما را تهدید مى‏كند.
علف‏
بیتون مى‏گوید: چیدن علف در خواب، بیانگر خوشبختى و سعادت است. علف خوردن حیوانات در خواب، بیانگر موفقیت در انجام كارها است.برایت مى‏گوید: دراز كشیدن بر روى علف در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه فریب افراد ریاكار را مى‏خورید. دیدن علف خشك در خواب، بیانگر یك پیشامد غیرمنتظره است.
علم
محمد بن سیرین گوید: علم در خواب دیدن، دلیل بر مردى دانا بود یا امامى یا زاهدى یا توانگرى یا سخى. اگر بیند كه علم داشت، دلیل كه از این مردم كه تقریر كردیم منفعت یابد. اگر بیند كه علم بیفتاد و ضایع شد، تأویلش به خلاف این است.
كرمانى گوید: علم به خواب، دلیل سفر است. اگر بیند پادشاه علمى به وى داد، دلیل جاه و بزرگى بود، خاصه علم را سفید یا سبز بیند.جابر گوید: اگر بیند علمى سفید و بزرگ داشت، دلیل كه با توانگرى صحبت دارد و از وى منفعت یابد. اگر بیند علمى سیاه داشت، دلیل كه قاضى یا خطیب گردد.حضرت صادق علیه‏السلام فرماید: دیدن علم به خواب بر چهار وجه است. اول مهترى. دوم: سفر. سوم: جاه و بزرگى. چهارم: نیكى احوال.
علیل‏
برایت مى‏گوید: اگر در خواب ببینید كه علیل و بیمار هستید، بیانگر آن است كه دچار مشكل مى‏شوید. دیدن افراد علیل در خواب، بیانگر آن است كه خطرى شما را تهدید مى‏كند.
عمارت‏
بیتون مى‏گوید: دیدن یك عمارت بزرگ در خواب، بیانگر پیشرفت و موفقیت است.
عمارت كردن (ساختن)
محمد بن سیرین گوید: اگر به خواب بیند عمارت مسجد یا خانقاه یا مدرسه مى‏كرد، دلیل كه صلاح دین جوید و ثواب این جهان. اگر بیند زمین خراب را عمارت مى‏كرد، مثل خانه، دكان و مانند این‏ها، فایده این جهانى بود.
حضرت صادق علیه‏السلام فرماید: دیدن عمارت كردن در خواب بر چهار وجه است. اول: صلاح این جهانى. دوم: خیر و بركت. سوم: كامرانى. چهارم: گشایش كارهاى بسته.
عمل جراحى‏
برایت مى‏گوید: اگر خواب ببینید كه عمل جراحى در پیش دارید، به این معنا است كه دچار دردسر و گرفتارى مى‏شوید.
عمو
برایت مى‏گوید: اگر عموى خود را در خواب ببینید، نشانه‏ى دعوا و نزاع بین اعضاى خانواده است.
عمه‏
برایت مى‏گوید: دیدن عمه‏ى خود در خواب، نشان‏دهنده‏ى داشتن اوقات خوب است.
عنبر
محمد بن سیرین گوید: اگر بیند عنبر داشت، دلیل كه به قدر آن منفعت یابد. اگر بیند عنبر به كسى داد، دلیل كه راحتى به وى رساند. اگر دید عنبر از وى ضایع شد، دلیل زیان بود.حضرت صادق علیه‏السلام فرماید: دیدن عنبر به خواب چهار وجه است. اول: منفعت. دوم: ولایت. سوم: كامرانى. چهارم: ثناى نیكو.
عنكبوت‏
محمد بن سیرین گوید: دیدن عنكبوت در خواب، دلیل بر مردى ضعیف و گمراه بود.اگر بیند عنكبوت بگرفت، دلیل است كه بر چنین مردى ظفر یابد.ابراهیم گوید: دیدن عنكبوت به خواب، دلیل بر مردى بافنده بود.بیتون مى‏گوید: اگر در خواب مشاهده كنید كه عنكوبتى مشغول تنیدن تار است، بیانگر آن است كه زندگى خوبى خواهید داشت. اگر خواب ببینید كه عنكبوتى را مى‏كشید، بیانگر آن است كه با اطرافیان دعوا و اختلاف خواهید داشت.اچ میلر مى‏گوید: دیدن عنكبوت در خواب، بیانگر كسب ثروت است.
عود
محمد بن سیرین گوید: دیدن عود، دلیل بر مردى لطیف و خوب روى است. اگر بیند عود را در زیر خود دود كرد، دلیل كه از مردم راحت یابد.ابراهیم گوید: اگر در خواب بیند كه عود خام داشت، دلیل كه از پادشاه عطا یابد، هر چند كه عود در خواب بیشتر بیند، منفعت بیشتر باشد.حضرت صادق علیه‏السلام فرماید: دیدن عود در خواب بر چهار وجه است. اول: مردى خوب‏رو و خوش‏سخن. دوم: پادشاه بزرگ پارسا. سوم: ثنا و آفرین. چهارم: مال و منفعت.بیتون مى‏گوید: دیدن عود در خواب، به معناى آن است كه از انجام كارهاى خود راضى هستید.
عورت‏
ابن‏عباس گوید: اگر به خواب دید عورت او ظاهر شد، چنان كه مردم مى‏دیدند، دلیل كه راز او ظاهر شود. اگر بیند عورت خود را بپوشاند، دلیل كه راز او پوشیده شود. اگر بیند عورت او برهنه بود و زود پوشید چنان كه كسى ندید، دلیل كه اگر بیمار است شفا یابد. اگر وام دارد بگذارد. اگر در ترسى بود ایمن شود.
عید
محمد بن سیرین گوید: اگر دید عید قربان بود. دلیل كه او را با مردم عاقل كار افتد. اگر بیند عید فطر بود، دلیل كه از زاهدى فایده‏ى دینى بیابد.ابراهیم گوید: اگر بیند عید بود و مردم آراسته از شهر بیرون آمدند، اگر از اهل شر بود، دلیل كه شرفشان زیاده گردد، اگر محبوس است خلاصى یابد، اگر این خواب رانزدیك عید بیند، دلیل كه با مردى عاقل معاملتى كند و كارش به سختى برآید. اگر به خواب دید كه روز عید غدیر بود، دلیل كه كام كارى یابد. این آیه در روز غدیر نازل شده قوله تعالى: «الیوم اكملت لكم دینكم» (مائده، 3). اگر این خواب را در اول سال بیند بهتر است. (و الله اعلم بالصواب)برایت مى‏گوید: اگر خواب ببینید كه عید نوروز فرا رسیده است، نشانه‏ى آن است كه تغییرات خوشایندى پیش رو خواهید داشت.
عینك‏
بیتون مى‏گوید: مشاهده‏ى عینك در خواب، به این معنا است كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏شود. اگر در خواب عینك شكسته‏اى ببینید نشان‏دهنده‏ى آن است كه كارهاى ناشایستى انجام مى‏دهید. اگر در خواب عینك غواصى ببینید، نشان دهنده‏ى آن است كه عده‏اى مى‏كوشند تا شما را فریب دهند.برایت مى‏گوید: اگر خواب ببینید كه عینك به چشم دارید، بیانگر آن است كه دچار بدشانسى مى‏شوید.
منبع:دایرة المعارف تعبیر خواب / نشر سما



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.