توجه ويژه به يخچال

يخچال و فريزر ، جزو وسايلي از آشپزخانه هستند که بزرگترين مصرف کنندگان برق به حساب مي آيند ؛ خصوصا که هميشه هم بايد جريان برق درآنها برقرار باشد . روش هاي زير کمک مي کند تا مصرف برق يخچال يا فريزرتان به حداقل برسد .- 1 بهترين دما براي اکثر يخچال ها بين 6-2 درجه سانتيگراد و براي فريزرها حدود 18 درجه سانتيگراد است . يکي از املاک هاي مناسب براي نشان دادن اينکه سرماي فريزر مناسب هست يا خير ، بستني است .اگر بستني را که داخل فريزر گذاشته ايد سخت و مثل سنگ است ، بهتر است درجه را بالاتر بياوريد (گرمتر )؛ اگر بستني شل و نرم است درجه را پايين تر ببريد (سردتر ).
شنبه، 19 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توجه ويژه به يخچال

 توجه ويژه به يخچال
توجه ويژه به يخچال


 






 
يخچال و فريزر ، جزو وسايلي از آشپزخانه هستند که بزرگترين مصرف کنندگان برق به حساب مي آيند ؛ خصوصا که هميشه هم بايد جريان برق درآنها برقرار باشد . روش هاي زير کمک مي کند تا مصرف برق يخچال يا فريزرتان به حداقل برسد .
- 1 بهترين دما براي اکثر يخچال ها بين 6-2 درجه سانتيگراد و براي فريزرها حدود 18 درجه سانتيگراد است . يکي از املاک هاي مناسب براي نشان دادن اينکه سرماي فريزر مناسب هست يا خير ، بستني است .اگر بستني را که داخل فريزر گذاشته ايد سخت و مثل سنگ است ، بهتر است درجه را بالاتر بياوريد (گرمتر )؛ اگر بستني شل و نرم است درجه را پايين تر ببريد (سردتر ).
- 2مصرف برق يخچال ها و فريزرها بر حسب شکل و طراحي آنها هم متفاوت است .البته طبق بر چسب انرژي که روي دستگاه نصب مي شود مي توان فهميد که اوضاع و احوال مصرف برقش چطور است ولي به عنوان يک قاعده سر انگشتي بهتر است بدانيد که انواعي که فريزرشان پايين است و يخچال بالا قرار دارد ، بهترين کارايي را از لحاظ مصرف انرژي دارند .بعد از آن مدل هايي که فريزرشان بالاست نسبتا کارايي خوبي دارند .اما سايدباي سايدها معمولا از نظر مصرف انرژي خيلي کارا محسوب نمي شوند .البته فناوري توليد يخچال و فريزر در سال هاي جديد پيشرفت قابل توجهي در جهت کاهش مصرف انرژي کرده است .
- 3يخچال هاي کوچک ، کارايي پايين تري در زمينه مصرف انرژي دارند تا يخچال هاي بزرگتر چرا که عمدتا کمپرسورهاي با کارايي متوسط و پايين دارند و در عين حال ، عايق بندي ، آنها هم ضعيف تر است .
- 5با گذاشتن درظرف مايعات و نوشيدني ها و يا پوشاندن غذاهاي مرطوب ، ميزان رطوبت داخل يخچال را پايين نگهداريد .خنک کردن و سرد نگهداشتن هواي خشک ، به مراتب راحت تر است .
- 6بهتر است يخچال و فريزر را در جاي مناسبي قرار دهيد که با باز کردن در آن ،سرما کمتر هدر برود .
- 7تعداد دفعاتي را که سراغ يخچال يا فريزر مي رويد کاهش دهيد . ضمن آنکه در آنها را بدون ضرورت و بي مورد باز نکنيد يا باز نگذاريد .يخچال ها يا فريزرهاي کوچکي که دريچه ورودي کوچکي براي برداشتن محتويات دارند يا مجهز به آب سرد کن هستند ، مناسب ترند .
- 8هر از چند گاهي موتور و شبکه توري يخچال را تميز کنيد تا گرد و خاک جمع شده روي آن، باعث افت کارکرد و هدر رفتن انرژي آن نشود .
منبع: هفته نامه فرهنگي -اجتماعي همشهري مثبت 162



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.