انرژي ذهني (1)

تمام اجسام فيزيکي (دريا، سنگ، بدن انسان و...) از تراکم اين انرژي به وجود آمده اند. به عبارت ديگر جرم چيزي نيست جز شکلي ديگر از انرژي و ماده صرفاً انرژي متجلي يا متبلور است و اين اصل اثبات شده علمي در فيزيک کوانتوم است. پس تفاوت اجسام با هم، در نوع اطلاعات و تراکم انرژي آنهاست؛ يعني هر چه تراکم انرژي بيشتر باشد، ماده سخت تر و تغيير آن نيز مشکل تر است. مثلا وقتي گاز شهري را متراکم مي کنند، تبديل به گاز مايع مي شود.
يکشنبه، 20 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انرژي ذهني (1)

انرژي ذهني (1)
انرژي ذهني (1)


 






 

انرژي ذهني ـ انديشه
 

« انديشه کليد کيهان است»
دانشمندان ماوراء الطبيعه ( متافيزيک ) معتقدند که جوهر اصلي تشکيل دهنده جسم انسان و تمام اشياء مادي، انرژي و اطلاعات است. به قول هاتف اصفهاني :

چشم دل باز کن که جان بيني
آنچه ناديدني است آن بيني

دل هر ذره را که بشکافي
آفتابش در ميان بيني

تمام اجسام فيزيکي (دريا، سنگ، بدن انسان و...) از تراکم اين انرژي به وجود آمده اند. به عبارت ديگر جرم چيزي نيست جز شکلي ديگر از انرژي و ماده صرفاً انرژي متجلي يا متبلور است و اين اصل اثبات شده علمي در فيزيک کوانتوم است.
پس تفاوت اجسام با هم، در نوع اطلاعات و تراکم انرژي آنهاست؛ يعني هر چه تراکم انرژي بيشتر باشد، ماده سخت تر و تغيير آن نيز مشکل تر است. مثلا وقتي گاز شهري را متراکم مي کنند، تبديل به گاز مايع مي شود.
 

جاذبه ذهن
 

« داروي تو در خودت هست، اما آگاه نيستي و درد تو نيز از خودت است، اما نمي بيني و تو کتاب الهي هستي که با حروف و کلمات آن، تمام پنهان ها آشکار مي شود.» علي (ع)
به هر چيزي که مي انديشيد، پس از مدتي شاهد جذب خودش يا چيزي که با آن ارتباط دارد، خواهيد بود.
آيا تاکنون پيش نيامده که به ياد دوستي قديمي افتاده باشيد و پس از مدتي او را در جايي ببينيد؟ يا مدتي به چيزي انديشيده باشيد و يک نفر ـ بدون اطلاع ـ آن را به شما هديه کند؟!
اکثر مردم اين وقايع يا حوادث مشابه را به حساب شانس و تصادف يا تقدير مي گذارند، اما از حقيقت نامريي آن بي اطلاعند و نمي دانند که بر زندگي انسان تماماً قانون حاکم است، نه تصادف. حکيم سبزواري مي گويد :
« در جهان هستي هيچ چيز اتفاقي نيست، زيرا هر پديده داراي عللي است که با آنها وجودش حتمي شده است و فرد نادان آن را تصادفي مي داند!»
اگر تا کنون افکار منفي داشته ايد، نترسيد، فقط کافي است افکارتان را مثبت کنيد و بدانيد که يک فکر مثبت صدها بار قوي تر از افکار منفي است.
ذهن انسان مانند آهن رباست و به هر چيزي که فکر کند، همان را جذب مي کند، حتي اگر خوشش نيايد!
البته افکار شما نياز به زمان دارند تا در دنياي فيزيک رويت شوند. پس افکار خود را آگاهانه انتخاب کنيد.
اگر مدام به مشکلات مالي خود بينديشيد، هر روز مقروض تر مي شويد. اگر به بيماري هايي که داريد يا نداريد بينديشيد، بيماري تان شدت يافته و مستعد بيماري هاي تازه مي شويد و اين خطر تا زماني که متوجه قدرت انديشه نشويد و آنها را عوض نکنيد، ادامه دارد. يک فيلسوف يوناني مي گويد:
« بگوييد چگونه فکر مي کنيد تا بگويم به چه بيماري هايي مبتلا مي شويد».
ضمير ناخودآگاه قدرت تشخيص خوب و بد را ندارد، نمي فهمد که چه چيزي به نفع ماست و چه چيزي به ضرر ما. اين کار وظيفه خودآگاه است.
و ناخودآگاه پيام هايي را که از طريق خودآگاه دريافت کند، چشم بسته و با قدرت بسيار اجرا خواهد کرد و خواسته ها حتي ناخواسته هاي ما را بسته به اين که به کدام يک توجه بيشتري داريم، به سوي ما جذب مي کند.
دقيقاً مانند جاذبه زمين که اگر کسي از بلندي بيفتد، بدون توجه به خوب يا بد بودن آن فرد، او را به طرف خود کشيده و فرد زخمي و حتي کشته مي شود.
هميشه به آنچه دوست داريد و مي خواهيد فکر کنيد و به ترس ها، بيماري ها، مشکلات مالي، افسردگي و... نينديشيد. بسياري از مردم هميشه به مشکلات و ترس هاي خود مي انديشند و پيوسته هم از گرفتاري خود و مشکلات شان گله و شکايت مي کنند. ادموند اسپنسر مي گويد: « اين ذهن ماست که ما را ثروتمند يا فقير، شاد يا افسرده و بدبخت يا خوشبخت مي سازد».
انيدشه مانند نور آفتاب است و تمرکز و تکرار آن مانند ذره بين عمل مي کند. افکار مداوم و متمرکز شما قدرت آفريدن ( خلق ) همان انديشه ها را دارد.
برگرفته از : کتاب معجزه ذهن براي رسيدن به آرزوها/ دکتر مرتضي احمدي منش
منبع: نشريه موفقيت شماره 20



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.