خوشگلي سيري چند؟

از بدو تمدن بشري لوازم آرايشي و بهداشتي همواره براي جذابيت و آراستگي مورد استفاده انسان قرار مي گرفت.اولين وسيله آرايشي رنگ هايي از قبيل رنگ سبز ساخته شده از مس بود به عنوان مثال (سايه چشم).قدمت استفاده از اين مواد به حدود پنج سال قبل از ميلاد مسيح مي رسد. در مصر قديم و در زمان «کلئوپاترا»، تب آرايش به اوج خود رسيده بود تا جايي که «کلئو پاترا» در شير الاغ حمام مي گرفت تا پوستش لطيف تر و سفيدتر شود و از حنا براي رنگ کردن ناخن استفاده مي کرد.
پنجشنبه، 24 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خوشگلي سيري چند؟

خوشگلي سيري چند؟
خوشگلي سيري چند؟


 

نويسنده: نعيمه جلالي نژاد




 
از بدو تمدن بشري لوازم آرايشي و بهداشتي همواره براي جذابيت و آراستگي مورد استفاده انسان قرار مي گرفت.
اولين وسيله آرايشي رنگ هايي از قبيل رنگ سبز ساخته شده از مس بود به عنوان مثال (سايه چشم).
قدمت استفاده از اين مواد به حدود پنج سال قبل از ميلاد مسيح مي رسد. در مصر قديم و در زمان «کلئوپاترا»، تب آرايش به اوج خود رسيده بود تا جايي که «کلئو پاترا» در شير الاغ حمام مي گرفت تا پوستش لطيف تر و سفيدتر شود و از حنا براي رنگ کردن ناخن استفاده مي کرد. استفاده از لوازم آرايشي در کشور انگلستان از زمان جنگ هاي صليبي آغاز شد ودر پي برگشت شواليه ها با غنايمي از حرمسراهاي شرقي متداول شد.
ايران نيز يکي از کشورهايي بود که استقبال بالايي از اين لوازم داشت. البته در زمان ما به دليل منافع اقتصادي و فرهنگي توليد کنندگان وسايل آرايشي، تب گرايش به اين محصولات فراگير شده است، اين روزها استفاده از لوازم آرايشي در ايران نه سن خاصي دارد و نه قشر خاصي و نه حتي جنسيت خاصي. اکثر دختران و زنان ايراني استفاده از لوازم آرايشي را جزء لاينفک زندگي خود مي دانند و تمايل به استفاده زياد از اين لوازم باعث شده کشورمان سومين مصرف کننده لوازم آرايشي در خاورميانه و هفتمين وارد کننده لوازم آرايشي در جهان شود. اين طور که رسماً اعلام شده، زنان ايراني سالانه نزديک به يک ميليارد تومان لوازم آرايشي مي خرند. از سوي ديگر، سن مصرف لوازم آرايشي نيز به 15 سال رسيده است و اين در حالي است که در کشورهاي توسعه يافته، تمايل به آرايش بيشتر در بين زنان مسن ديده مي شود که طراوت و شادابي پوست خود را از دست داده اند.

قاچاق لوازم آرايشي به ايران
 

در حال حاضر ايران فقط درصد کمي از نياز خود به لوازم آرايشي را توليد مي کند و قسمت زيادي از نياز بازار مصرف لوازم آرايشي از طريق واردات يا قاچاق به بازار مصرف کشور راه پيدا مي کنند.
بيش تر اين لوازم آرايش از کشورهاي چين، کره و دوبي به داخل کشور وارد يا قاچاق مي شوند و البته ورود محصولات درجه اول اروپايي نيز در طي سال هاي اخير رشد قابل توجهي به بازار مصرف ايراني ها داشته که بيش تر مورد استقبال اقشار مرفه جامعه قرار مي گيرد.

لوازم آرايشي از چه چيزهايي ساخته مي شوند؟
 

آيا مي دانيد لوازم آرايشي ازچه چيزهايي ساخته مي شوند؟! يا تاکنون اصلاً در اين مورد فکر کرده ايد؟!
شايد بررسي دقيق اين موضوع کمي نگران کننده است، چرا که حقيقتي تلخ در اين ميان نهفته است. مواد اوليه لوازم آرايشي اعم از انواع پنکک، کرم ها (سفيد کننده و...) رژلب و گونه و... در کشتارگاه هاي گاو و گوسفند توليد مي شوند و جالب است بدانيد که از کليه قسمت هاي حرام و نجس اين حيوانات و يا پيه ها و قسمت هاي اضافي انتهاي پا و دست و چربي هاي زايد براي اين کار استفاده مي شود!

جنين انسان و خوک، مواد اوليه لوازم آرايشي غير استاندارد!
 

در حالي که بيشتر لوازم آرايشي را واردات غير قانوني تشکيل مي دهد، اغلب اين وسايل غير استاندارد بوده که در ارقام غير استاندارد و غير قانوني، از جنين مرده انسان و خوک براي تهيه مواد آرايشي استفاده مي شود! بر اساس آمار و مستندات بيش از 80 درصد لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق است که اين موضوع به لحاظ شرعي و بهداشتي نيز مشکل دارد. نکته جالب درباره ميزان رشد قاچاق لوازم آرايشي، اين است که در سال گذشته کشفيات اين کالاها در گمرکات کشور 111 درصد رشد داشته است.

کالاهاي صهيونيستي
 

در کنار معضل واردات کالاهاي بي کيفيت چيني، واردات لوازم ساخت رژيم صهيونيستي و يا شرکت هايي وابسته به لابي هاي صهيونيستي نيز به يکي از پديده هاي بازار مصرف اين وسايل در ايران مبدل شده است.
با توجه به سهل انگاري مسئولان گمرک کشور نسبت به واردات بي رويه کالاهاي ضد اسلامي، مانند کفش ها و شلوارهايي با طرح هاي اهانت آميز، اين روزها موضوع واردات انواع و اقسام لوازم آرايشي و بهداشتي به پرونده واردات کالاهاي غير مجاز و خلاف سياست هاي اقتصادي و سياسي کشور اضافه شده است.
شايان ذکر است که اخيراً لوازم آرايشي و بهداشتي ساخت شرکت هاي متعلق به رژيم صهيونيستي، به صورت گسترده وارد بازار ايران شده و با نازل ترين قيمت عرضه مي شود. اين درحالي است که پيش از اين گزارشاتي مبني بر آلوده بودن برخي اقلام آرايشي وارداتي به بيماري هاي عفوني و همه گير منتشر شده است.
يکي از محصولات آرايشي صهيونيستي که در بازار ايران زياد ديده مي شود؛ «جانسون اند جانسون»، johnson & johnson» نام دارد حال آن که، جوانان ايراني که اسرائيل را يک غده سرطاني خطاب مي کنند او را با خريد لوازم آرايشي و بهداشتي حمايت کنند؟! گروهي که سال ها با نيرنگ و دروغ جهان را زشت و ناامن کرده است و درآمد خود را صرف توليد و خريد انواع بمب هاي متعارف و غير متعارف از جمله بمب هاي اتمي و شيمائي مي کند.
منبع: نشريه ديدار آشنا شماره 127



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.