باز هم سه کتاب ديگر

اتفاقاتي که هر لحظه در گوشه و کنار جهان رخ مي دهند، همگي به هم مربوط هستند؟ اين اتفاقات روي هم تأثير مي گذارند؟رمان چرخ دنده ها، با پرداختن به زندگي دو نفر که قهرمان اصلي داستان هستند، در دو مقطع زماني و مکاني مختلف، سعي کرده است به اين سؤال ها جواب بدهد. امير احمدي آريان در اين اثر از زباني ساده و امروزي استفاده کرده و داستان را از قول راوي سوم شخص روايت کرده است. از جذابيت هاي اين رمان کوتاه زبان طنز آميز آن است که باعث مي شود خواننده با داستان تفريح کند. امير احمدي آريان، سابقه همکاري با مطبوعات سراسري و انتشار چندين جلد رمان و ترجمه را هم در کارنامه خود دارد.
دوشنبه، 28 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
باز هم سه کتاب ديگر

باز هم سه کتاب ديگر
باز هم سه کتاب ديگر


 






 
چرخ دنده ها/امير احمدي آريان/نشر چشمه/99 صفحه/2200 تومان

سرنخ
يک داستان و چند سؤال اساسي
 

اتفاقاتي که هر لحظه در گوشه و کنار جهان رخ مي دهند، همگي به هم مربوط هستند؟ اين اتفاقات روي هم تأثير مي گذارند؟
رمان چرخ دنده ها، با پرداختن به زندگي دو نفر که قهرمان اصلي داستان هستند، در دو مقطع زماني و مکاني مختلف، سعي کرده است به اين سؤال ها جواب بدهد. امير احمدي آريان در اين اثر از زباني ساده و امروزي استفاده کرده و داستان را از قول راوي سوم شخص روايت کرده است. از جذابيت هاي اين رمان کوتاه زبان طنز آميز آن است که باعث مي شود خواننده با داستان تفريح کند. امير احمدي آريان، سابقه همکاري با مطبوعات سراسري و انتشار چندين جلد رمان و ترجمه را هم در کارنامه خود دارد.
نسکافه هاي بعد از ظهر/عليرضا لبش/انتشارات فصل پنجم/92 صفحه/1750 تومان

سطرهاي ساده شاعرانه
مجموعه شعر خواندني يک شاعر جوان
 

«کلمات از راه مي رسند/با باراني خيس/و کلاه نمدار/در يک کافه قديمي/مي نشينند دور هم/ تا چاي سفارش دهند/و سيگاري روشن کنند/شعري پديد مي آيد».
شعرهاي عليرضا لبش همين قدر ساده و همين قدر صميمي هستند اين سادگي شاعرانه يکي از مؤلفه هاي شعر دهه 80 است.
«نسکافه هاي بعد از ظهر» بعد از مجموعه شعر و طرح «خنده در مراسم تدفين» دومين مجموعه اي است که لبش به بازار فرستاده است. اگر هم رزومه و جايزه شاعر برايتان مهم است بد نيست بدانيد که شاعر اين کتاب برگزيده شعر جوان سومين جشنواره شعر فجر است.
پرسه در حوالي زندگي/روايت: مصطفي مستور/ انتخاب عکس: کيارنگ علايي/ چشمه

40روايت معتبر
چاپ دوم عکس نوشت مصطفي مستور
 

عکاسي يک نوع هنر است و نوشته هاي ادبي هنري ديگر. مصطفي مستور در «پرسه در حوالي زندگي» سعي کرده اين دو هنر را به هم بياميزد، براي عکس هايي که کيارنگ اعلايي انتخاب کرده شرح شاعرانه بنويسد، داستان تعريف کند و خلاصه به هر عکس، بُعد ديگري ببخشد. مستور در اين تلاش نو، موفق بوده. هر چند براي نخستين بار نيست که چنين کاري صورت مي گيرد ولي بي اغراق او موفق ترين اثر را در اين قالب به بازار فرستاده. در برخي از تصاوير «پرسه...»، شخصيت ها و سوژه ها چنان عمق دارند که خواننده را متحير مي کند (نگاه کنيد به عکس هاي صفحه 23 و 27). مستور براي برخي عکس ها چنان تصوير ذهني اي پرورش مي دهد که عکس تنها بهانه اي است و فقط مي توان به متن اکتفا کرد (نگاه کنيد به متن صفحه هاي 28، 40 و...) فقط حيف که کيفيت چاپ دوم نسبت به چاپ قبلي افت کرده و برخي نوشته ها در زمينه هاي سياه، محو شده است!
منبع:همشهري جوان، شماره 252



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.