11 خطاي آرايشي خانم ها

امروزه اكثريت قريب به اتفاق خانم ها براي آرايش صورت شان كمتر به مراكز زيبايي مراجعه مي كنند؛ چرا كه آنها ياد گرفته اند چگونه آرايش كنند كه به صورتشان بيايد و به قول معروف توي ذوق نزند. اما اغلب در انجام روش آرايشي خود دچار اشتباه مي شوند، تنها به اين دليل كه اين كار را تجربي آموخته اند و نه اصولي. آنها به اين مسئله توجه ندارند كه براي زيباتر شدن، بايد اصول و راه و روشي را آموخت تا زيبايي طبيعي و اوليه چهره دچار لطمه و آسيب نشود. در اين قسمت برخي از اين اشتباهات و توصيه هاي لازم آورده شده است.
دوشنبه، 4 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
11 خطاي آرايشي خانم ها

11 خطاي آرايشي خانم ها
11 خطاي آرايشي خانم ها


 

نويسنده: باران کاميابي




 
امروزه اكثريت قريب به اتفاق خانم ها براي آرايش صورت شان كمتر به مراكز زيبايي مراجعه مي كنند؛ چرا كه آنها ياد گرفته اند چگونه آرايش كنند كه به صورتشان بيايد و به قول معروف توي ذوق نزند. اما اغلب در انجام روش آرايشي خود دچار اشتباه مي شوند، تنها به اين دليل كه اين كار را تجربي آموخته اند و نه اصولي. آنها به اين مسئله توجه ندارند كه براي زيباتر شدن، بايد اصول و راه و روشي را آموخت تا زيبايي طبيعي و اوليه چهره دچار لطمه و آسيب نشود. در اين قسمت برخي از اين اشتباهات و توصيه هاي لازم آورده شده است.

1-خطاي انتخاب
 

اگر قصد خريد يك نوع از انواع لوازم آرايشي را داريد، دنبال مارك هاي جديدي كه قبلاً آن را امتحان نكره ايد، نرويد. براي اين كه به مشكل برنخوريد، بهتر آن است از مارك هايي استفاده كنيد كه امتحان شده اند و رضايت مصرف كنندگان را جلب نموده اند. توصيه ديگري اين است كه قبل از استفاده از محصولات آرايشي بر روي بدن يا صورت، آن را بر روي بخش كوچكي از پوست امتحان كنيد تا اگر نسبت به آن حساسيت داشتيد، كل بدن يا صورت تان درگير اين مسئله نشود.

2-خطاي سفر
 

اغلب خانم ها هنگام سفر،‌ لوازم آرايشي را كه در منزل دارند و از آن ها استفاده مي كنند همراه خود مي برند. بايد بگوئيم اين كار درستي نيست و بهتر آن است كه كيف كوچكي تهيه كنيم و مقداري از لوازم اوليه و ضروري را با خود ببريم. لزومي ندارد شما جعبه 36 تايي را برداريد، يك جعبه 4 تايي سايه هم كار شما را راه مي اندازد و يا لازم نيست هرچه عطر و ادكلن داريد در كيف سفري بگذاريد، انتخاب يك يا دو نوع عطر و ادكلن كه بيشتر مورد پسندتان است كافيست.

3-خطاي روز
 

خيلي ها با اين كه مدام آرايش دارند، هنوز نمي دانند كه آرايش روز با آرايش شب متفاوت است و نمي توانند درشب از لوازمي استفاده كنند كه در روز به كارشان مي آيد. ما به شما پيشنهاد مي كنيم در روز از لوازمي استفاده كنيد كه بر روي پوست تان به اندازه كافي دوام داشته باشد و شما مجبور نباشيد مدام آن را تجربه كنيد. در ضمن آرايش روز بايستي بسيار معمولي و كم باشد و طبيعي جلوه كند. از سايه هايي كه رنگ هاي خيلي تيره و تندي دارند در روز استفاده نكنيد، بيشتر رنگ هاي مات و روشن را به كار ببريد. همچنين رژ لبي مناسب با سايه و بسيار نزديك به رنگ لب خودتان بزنيد. ريمل هاي ضد آب و رژ لب هاي مات بهترين دوام را در آرايش شما خواهند داشت.

4-خطاي تعريق
 

بعضي از پوست ها خيلي عرق مي كنند و به همين دليل آرايش بر روي پوست آن ها خيلي ماندگاري ندارد. بهترين كار اين است كه اين افراد از محصولات ضد تعريق استفاده كنند.

5-خطاي لوسيون
 

شما مي توانيد براي شستشو و مراقبت از پوست تان از لوسيون هايي با PH 5/5 استفاده كنيد. اين لوسيون ها براي پوست هاي خشك و حساس بسيار مناسبند. لوسيون هايي كه داراي تركيب شيميايي پنتانتريول هستند، براي برداشتن و جذب باكتري هايي كه موجب جوش هاي پوستي و ساير ضايعات پوستي مي شوند، كاربرد دارند و اگر پوست شما دچار خارش شده است، لوسيون هايي را انتخاب كنيد كه حاوي تركيب شيميايي پولي دكانول باشند.

6-خطاي دئودورانت
 

اگر تازه صورت خود را اصلاح كرده ايد و يا از تيغ استفاده كرده ايد،‌ يا حتي پوستي حساس داريد، بايستي در انتخاب دئودورانت دقت كنيد. مناسب ترين دئودورانت براي شما، دئودورانتي است كه حاوي الكل درتركيب آن بكار رفته باشد. در غير اين صورت ممكن است پوست شما دچار خارش و حساسيت شود.

7-خطاي رنگ
 

يكي ديگر از اشتباهاتي كه خانم ها در نحوه آرايش شان دارند، انتخاب كرم يا پودر نامناسب براي پوست شان است. به همين علت، صورت برخي بسيار طبيعي و شاداب به نظر مي آيد و بعضي ديگر از آنها غيرطبيعي و درست مثل اين است كه صورت شان را با ماسك پوشانده اند. به طور كلي رنگ پوست بيشتر بانوان داراي ته زمينه ي زرد است و اين رنگ پوست در بانوان آسيايي، آمريكاي لاتين و برخي از مناطق آفريقا ديده مي شود. بنابراين براي اين كه پوست اين گونه افراد طبيعي تر به نظر بيايد، بايد كرم يا پودري انتخاب كنند كه داراي ته رنگ زرد باشد. بيشتر كرم پودرهاي موجود در بازار، ته رنگ نارنجي يا صورتي رنگ دارند. به همين دليل بانواني كه از اين رنگ ها استفاده مي كنند، صورتي مصنوعي پيدا مي كنند.

8-خطاي شستشو
 

اولين، مهم ترين و كليدي ترين نكته در زيبايي، داشتن پوستي سالم و شاداب است. براي اين كه آرايش بر روي پوست تان به خوبي بنشيند و جلوه گر شود، بايد پوستي صاف، بدون جوش و لك و چين و چروك داشته باشيد، پس براي دستيابي به اين مهم، در درجه نخست به سلامت پوست تان اهميت دهيد و از آن چه اين سلامتي را به خطر مي اندازد، دوري كنيد.

9-خطاي تثبيت
 

اگر شما داراي پوستي چرب هستيد كه هنوز ساعتي از آرايش تان نگذشته، به اصطلاح مواد آرايشي بر روي پوست تان راه افتاده، از يك پودر يا پنكيك سبک استفاده كنيد تا آرايش صورت تان را تثبيت كند.

10-خطاي تقارن
 

اگر لب هاي كاملاً متقارن نداريد، اصلاً ناراحت نباشيد. شما به راحتي مي توانيد با استفاده از خط لب و رژلب هاي رنگ روشن و براق اين مشكل را برطرف كنيد. اين رژ لب ها، لب هاي شما را پرتر نشان مي دهند. براي اين كه دندان هايتان را رنگي نكند، انگشتان را در دهان تان قرار دهيد و در همين حالت لب هايتان را روي هم بگذاري، رنگ اضافي رژ لب به انگشتان خواهد چسبيد. همچنين براي اين كه لب هايتان خشك و ترك خورده به نظر نرسند، مي توانيد قبل از استفاده از رژ لب، مقداري ويتامين E روي لب هايتان بماليد. اگر سن تان بالاي 40 است، از رژ لب هاي مات استفاده نكنيد؛ بلكه به جاي آن رژ لب هاي براق را همراه خط لب به كار ببريد تا افتادگي و جمع شدگي لب هايتان كمتر به نظر بيايد. در ضمن مي توانيد براي پاك كردن لك رژ لب از روي لباس تان، از گليسيرين استفاده كنيد و سپس لباس تان را بشوييد. براي آن كه لب هايتان را با استفاده از خط لب، آرايش كنيد، بايد ابتدا رژ لب و پس از آن، خط لب را دور لب هايتان بكشيد. هيچ گاه از رژ لب و خط لبي كه با هم تفاوت رنگ زيادي دارند، استفاده نكنيد، چون جلوه زيبايي نخواهد داشت.

11-خطاي فرچه
 

يكي از اشتباهات رايج خانم ها در آرايش صورت شان استفاده از رژ گونه هايي با رنگ تند است. هيچ وقت يك رنگ تند گونه هاي شما را برجسته و زيباتر نشان نمي دهد و هميشه يك ته رنگ صورتي، گل بهي يا ... صورت شما را زيباتر و طبيعي تر جلوه مي دهد. رژگونه را در امتداد استخوان گونه تان به كار ببريد محل شروع آن بايد خط رويش مو در كنار گوشتان باشد. براي اين كه گونه هايتان برجسته تر به نظر بيايند، بايد از يك پودر روشن در زير استخوان گونه تان استفاده كنيد. رنگي را براي رژگونه انتخاب كنيد كه ته رنگ قرمز زيادي نداشته باشد؛ چون در اين صورت، چهره شما بسيار آفتاب سوخته به نظر خواهد رسيد. قبل از استفاده از فرچه مخصوص رژگونه، آن را حتماً تميز كنيد و اضافات رژگونه را از لابه لاي موهاي آن بتكانيد. براي پخش رژگونه بر روي استخوان گونه، از حركت هاي نيمه هلالي فرچه روي استخوان گونه استفاده كنيد. فراموش نكنيد كه شما نبايد رژگونه را تا نزديكي پره هاي بيني پخش كنيد. همچنين براي آرايش روز از مقدار بسيار كمي رژگونه استفاده كنيد؛ چون چربي روي پوست شما رنگ را به خود گرفته و آن را شديدتر نشان مي دهد.
منبع: نشريه بانو، شماره 31.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.