اشتباهات روزهاي اول ازدواج

زوج هاي جوان شباهت زيادي به دانشجوهاي سال اول دانشگاه دارند . آنها تازه مشغول يادگيري خم و چم زندگي مشترک هستند . آنها انسان هستند و دچار اشتباه مي شوند . اما آگاهي از اشتباهات معمول مي تواند به شما کمک کند که مانع بروز آنها شويد.1 ـ به دوران پس از ازدواج فکر کنيد : بعضي از همسران جوان آن چنان سرگرم جشن ازدواج مي شوند که متوجه نمي شوند درگير چه مسايلي شده اند . شما متاهل شده ايد . جشن ازدواج شايد سرگرم کننده باشد اما فقط يک روز است . اکنون شما ناچار هستيد با يکديگر زندگي کنيد ، با هم کنار بياييد و خانواده خودتان را تشکيل دهيد.
يکشنبه، 10 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اشتباهات روزهاي اول ازدواج

 اشتباهات روزهاي اول ازدواج
اشتباهات روزهاي اول ازدواج


 






 
زوج هاي جوان شباهت زيادي به دانشجوهاي سال اول دانشگاه دارند . آنها تازه مشغول يادگيري خم و چم زندگي مشترک هستند . آنها انسان هستند و دچار اشتباه مي شوند . اما آگاهي از اشتباهات معمول مي تواند به شما کمک کند که مانع بروز آنها شويد .

1 ـ به دوران پس از ازدواج فکر کنيد :
 

بعضي از همسران جوان آن چنان سرگرم جشن ازدواج مي شوند که متوجه نمي شوند درگير چه مسايلي شده اند . شما متاهل شده ايد . جشن ازدواج شايد سرگرم کننده باشد اما فقط يک روز است . اکنون شما ناچار هستيد با يکديگر زندگي کنيد ، با هم کنار بياييد و خانواده خودتان را تشکيل دهيد . از برنامه هاي جشن و بازتاب آن از تماشاي فيلم عروسي تا تجديد خاطرات با دوستان ـ لذت ببريد ، اما تمام مدت تصوير بزرگتري را در ذهن داشته باشيد .

2 ـ سعي مي کنيد همسرتان را تغيير دهيد
 

با احتمال قوي ، شما به اين دليل با همسر خود ازدواج کرده ايد که عاشقش بوده ايد . اگر اين طور باشد ، هيچ دليلي وجود ندارد که او را تغيير دهيد . بدون شک ، افراد بالغ به طرز چشمگير تغيير نمي کنند پس بهترين اطمينان شما اين است که همسر خود را قبول کرده و او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت هايي که با ديگران دارد و نه علي رغم آنها ، دوست بداريد . تلاش براي عوض کردن همسرتان فقط احساسات آن را جريحه دار کرده و زندگي مشترک شما را خراب مي کند .

3 ـ با خانواده همسرتان رابطه بدي را آغاز مي کنيد .
 

اگر تا اين لحظه به رابطه ي شما لطمه وارد شده ، دست به هر کاري بزنيد تا رابطه خود با خانواده همسرتان را بهبود بخشيد . اولين نفري باشيد که صلح را برقرار مي کند ، زيرا هنگام دعواي شما با خانواده همسرتان ، تنها کسي که آزرده خاطر مي شود همسرتان است که احساس مي کند بين شما گير افتاده است .

4 ـ در مشاجرات اجازه مي دهيد احساسات شما پيروز شوند .
 

پرخاشگري و فرياد زدن و جيغ کشيدن در حل مشکل يا اختلاف نظرها به شما و همسرتان کمکي نمي کند . گفت و گوي آرام و منطقي شما را به پيش خواهد برد . اگر هنگام مجادله با همسرتان ، نتوانيد خودتان را کنترل کنيد ، زندگي تان را به مخاطره مي اندازيد . پس هر کاري را که شامل اين موارد است ـ از استراحت در ميانه بحث تا طلب کمک به وسيله روش هاي درماني ـ انجام دهيد .

5 ـ از بحث هاي سنگين اجتناب مي کنيد .
 

هيچ کس دوست ندارد درباره مسايل سنگيني مثل کنترل مسايل مالي ، راه هاي ممکن در صورت بچه دار نشدن ، نحوه آمادگي براي اتفاقات پيش بيني نشده اي مثل مرگ ، بحث کند . با اين حال اکنون که متاهل شده ايد ، چاره اي جز صحبت در اين باره موضوعات نداريد . ازدواج شما به اين مسايل وابسته است . عاقل باشيد و در مورد تمامي اين مسايل با همسر خود صحبت کنيد . در صورت لزوم با ديگران مشاوره داشته باشيد اما اين مسايل را ناديده نگيريد . زندگي تنها تفريح و مهماني و خوشي نيست . در خود توانايي پذيرش مشکلات بزرگ تر را داشته باشيد .

6 ـ بر سر مسايلي بيهوده دعوا مي کنيد .
 

هر انسان متاهلي با همسر خود بر سر مسايلي بحث مي کند ـ از بازگذاشتن سر خميردندان تا آويزان کردن لباس روي دستگيره در ـ که در نظر ديگران بي معني است . بحث هاي خود را براي مسايل مهم تري نگه داريد . اين دلخوري ها را به حال خود بگذاريد . به راستي اگر تنها اشتباه همسر شما انداختن جوراب هاي کثيف روي زمين است ، بايد خودتان را خوش شانس بدانيد .

7 ـ حسادت مي ورزيد .
 

همسرتان شما را براي زندگي انتخاب کرده است. حسادت باعث اتلاف وقت شده و موجب اهانت به همسرتان مي شود که تصور مي کند شما به او اعتماد نداريد . اگر او هميشه قابل اعتماد بوده است ، نبايد با حسادت خود حتي براي او ايجاد مزاحمت کنيد . اين براي رابطه سم است .

8 ـ مثل دوران تجرد خود رفتار کنيد .
 

اکنون زمان آن رسيده که بزرگ شويد . گردش شبانه رفتن با دوستان ، زماني اشکال نداشت که شما مجرد بوده ايد و هيچ کس در منزل منتظر شما نبوده است . به عنوان يک فرد متاهل ، انجام بعضي کارها شايسته نيست . شما مي دانيد درست و غلط چيست . پس کار درست را انجام دهيد .

9 ـ غرور را به زندگي مشترک خود راه مي دهيد .
 

زن يا شوهري که بعد از هر مشاجره بر عذرخواهي اصرار دارد ، هميشه برنده است و کسي که مهر و محبت همسر خود را انکار مي کند ، هيچ کار مفيدي براي زندگي مشترکشان انجام نمي دهد . او اجازه مي دهد غرور و روش هاي حل مشکلات و عشق و علاقه او به همسرش راه پيدا کند و رابطه شما به نتيجه برسد . بايد ملايم تر باشيد و راهي پيدا کنيد که مسئوليت اعمال خود را به گردن بگيريد .

10 ـ اوقات بسيار کمي را در کنار يکديگر سپري مي کنيد .
 

بايد مانند يک گل از زندگي مشترک خود مراقبت کنيد. گل ، بدون آب ، نور خورشيد و مراقبت هرگز رشد نخواهد کرد . بنابراين ، بايد برنامه ريزي کنيد تا مدت زمان بيشتري را در کنار همسر خود باشيد .
منبع: مجله خانواده شماره 210.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.