عشق حادثه نيست

همسرداري مهارتي است كه زوجين با شناخت خصوصيات اخلاقي يكديگر مانند حساسيت ها، توانمندي ها و تفاوت هاي اخلاقي مي توانند به نيازهاي طرف مقابل پاسخ دهند، طوري كه هر دو احساس رضايت خاطر نموده و به آرامش نسبي دست يابند و اين موفقيت زماني اتفاق مي افتد كه به كليدهاي برقراري ارتباط با همسر خود توجه كنيد. در ادامه مطلب كليدهاي برقراري ارتباط صحيح را به بانوان ارائه مي نماييم و اميدواريم با بكارگيري آنها حالتي نظير امنيت، آرامش، دوستي و صميميت متقابل در زندگي زوجين برقرار شود.
سه‌شنبه، 12 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عشق حادثه نيست

عشق حادثه نيست
عشق حادثه نيست


 






 

براي تداوم دوستي ها در زندگي مشترك برنامه داشته باشيم
 

همسرداري مهارتي است كه زوجين با شناخت خصوصيات اخلاقي يكديگر مانند حساسيت ها، توانمندي ها و تفاوت هاي اخلاقي مي توانند به نيازهاي طرف مقابل پاسخ دهند، طوري كه هر دو احساس رضايت خاطر نموده و به آرامش نسبي دست يابند و اين موفقيت زماني اتفاق مي افتد كه به كليدهاي برقراري ارتباط با همسر خود توجه كنيد. در ادامه مطلب كليدهاي برقراري ارتباط صحيح را به بانوان ارائه مي نماييم و اميدواريم با بكارگيري آنها حالتي نظير امنيت، آرامش، دوستي و صميميت متقابل در زندگي زوجين برقرار شود.

1 سعي كنيد جذاب باشيد
 

زنانه رفتار كنيد؛ با تمام دلسوزي ها، مهرباني ها و شفقت هاي مخصوص اين جنس، مردها نمي خواهند كه همسرشان با آنها رفتار مردانه اي داشته باشد. جذاب لباس بپوشيد. اگر خانه دار هستيد، تمام طول روز را با لباس خواب خود سپري نكنيد. زيبا لبخند بزنيد. به فكر تناسب اندام خود باشيد تا براي فرزندان نيز مادر سالم تري باشيد. حالت ها و عادات ناخوشايند را در خود از بين ببريد؛ مثلاً خيلي بلند نخنديد، بلند حرف نزنيد مثل فيل راه نرويد و آه و ناله نكنيد. موهاي خود را شانه بزنيد و هر روز چند بار اين كار را انجام بدهيد. جذاب به نظر برسيد و از او دلربايي كنيد. مواظب پوست خود باشيد؛ به خصوص پوست صورت. صورت شما مركز اصلي توجه است.

2 از همسرتان قدرداني كنيد
 

به تمام حق و حقوق هم احترام بگذاريد. وقتي همسرتان به خانه مي آيد، دوان دوان به استقبالش برويد، به او لبخند بزنيد و به گرمي از او استقبال كنيد. طوري رفتار كنيد كه او باور كند از نظر زيبايي، هوش و ... مقبول و دلخواه شماست. اعتماد به نفس او را تقويت كنيد. به او بگوييد كه بهترين همسر دنياست. با خانواده اش ارتباط تلفني برقرار كنيد. با صداقت از او به خاطر اينكه شما را حمايت مالي مي كند، تشكر كنيد؛ هرچند كه اين كار وظيفه اش است. به خاطر داشته باشيد كه همسرتان نيز احساس دارد؛ بنابراين به احساساتش نيز توجه كنيد. پختن غذاهاي مورد علاقه اش را ياد بگيريد. هميشه او را مطمئن كنيد كه چيزي براي شام در خانه هست. به سرگرمي هاي او علاقه نشان دهيد. به همسرتان بگوييد كه چقدر دوستش داريد. بگذاريد او بداند به خاطر زحماتي كه مي كشد، قدر دانش هستيد. به اين ترتيب او با روحيه بهتري به محل كارش مي رود.

3 اين كارها را انجام ندهيد
 

به محض ورود همسرتان به خانه، با انواع مشكلات به استقبال او نرويد. بگذاريد كمي خستگي در كند. هرگز از او نپرسيد به چه چيزي فكر مي كند؟ از غرو لند كردن، به خصوص نق زدن هاي بي دليل خودداري كنيد. راجع به همسرتان با هر كسي كه برخورد مي كنيد، حرف نزنيد. براي حل مشكلات و مسائل مربوط به زناشويي خود بهتر است از مشاور كمك بگيريد. هرگز به او نگوييد «داري منو عصباني مي كني» يا «اين كارت اعصابم را خرد مي كند.» خشم، عصبانيت و ناراحتي خود را به شكل عملي نشان دهيد، نه با كلام. اگر همسرتان در انجام كاري ناتوان تر از شماست و شما بسيار بهتر از او مي توانيد اين كار را انجام دهيد، از انجام آن كار در كنار او خودداري كنيد. سعي كنيد به خاطر چيزهاي كوچك و كم اهميت عصباني نشويد. هرگز از او پيش دوستان و نزديكان تان بدگويي نكنيد. روزي كه آنها ديگر با شما موافق نباشند، بابت اين مسأله تاوان سنگيني پرداخت خواهيد كرد. بدون هماهني با همسرتان خانه را براي ساعت هاي طولاني ترك نكنيد. وقتي خواب آلوده و خسته است راجع به چيزهاي بسيار مهم با او حرف نزنيد. بحث هاي حقيقي را به زمان مناسب تري موكول كنيد. سعي كنيد بيش از حد به خريد نرويد و بخشي از پول هاي تان را پس انداز كنيد. اگر از روابط زناشويي خود با همسرتان راضي نيستيد، اين موضوع را با او در ميان بگذاريد. اجازه ندهيد مسائل كوچك با گذشت زمان بزرگ تر، حادتر و لاينحل تر شوند. هرگز همسر خود را با ساير مردها و همسران دوستان خود مقايسه نكنيد. اين كار بسيار مخرب است و زندگي مشترك تان را ويران مي كند.

4 منطقي و عاطفي باشيد
 

خانه را تميز نگاه داريد؛ دست كم در حدي كه او انتظار دارد. گاهي اوقات كارهاي بسيار ساده خانه را به او بدهيد كه انجام دهد و سپس به خاطر آن از او تشكر كنيد. اين كار او را تشويق مي كند تا در انجام كارها و كمك به شما مصمم تر شود. وقتي در حال صحبت كردن راجع به موضوعي خسته كننده با شماست به حرف هايش گوش كنيد و يا لااقل وانمود كنيد كه كاملاً گوش مي دهيد. گاهي اوقات با پرسيدن يك سؤال، علاقه خود را به شنيدن ادامه حرف هايش نشان دهيد. اگر سرحال نباشد، به او فرصت دهيد تا از لاك خود بيرون آيد. هنگام نارحتي هايش به او اميد بدهيد. اگر عصباني شد بگذاريد با فرياد كشيدن خود را خالي كند. وقتي كاملاً آرام گرفت، شما مي توانيد حرف هاي تان را به او بگوييد. گاهي اوقات با دادن يك هديه كوچك او را متعجب كنيد. حتي اگر هديه شما چيزي باشد كه او واقعاً نياز دارد. در روابط خصوصي تان اوقات خوشي را با او سپري كنيد. گاهي اوقات يك بعد از ظهر عاشقانه را بدون حضور بچه ها با او سپري كنيد. اگر گاهي اوقات ناهار همسرتان را شما تهيه كرده و به او مي دهيد تا در محل كار بخورد، مي توانيد يك پيغام عاشقانه يا يك بيت شعر زيبا در كنارش بگذاريد. اگر ناهار او را خودتان تهيه نمي كنيد، چنين پيغامي را به شكلي ديگر به او برسانيد؛ مثلاً در جيب كت يا لباس يا در داشبورد ماشينش بگذاريد. با مادر همسرتان نيز به اندازه مادر خودتان مهربان باشيد.

5 به فكر شادي همسرتان باشيد
 

اجازه دهيد گاهي اوقات بدون احساس شرمندگي يا عذاب وجدان با دوستانش خوش بگذراند؛ به خصوص اگر دوستانش مردان خوبي باشند. هر خواسته اي كه از او داريد، بدون رودربايستي به او بگوييد و صبر نكنيد او خواسته هاي شما را حدس بزند. بايد تمرين كنيد روابط عاطفي خوبي با هم داشته باشيد. با هم شوخي كنيد. اگر ذاتاً خوش طبع نيستيد، از برخي كتاب ها و اينترنت استفاده كنيد و تعدادي جوك بامزه ياد بگيريد. از زمان عاقلانه استفاده كنيد. اگر خانه دار هستيد، سعي كنيد همواره روابط اجتماعي و فعال خود را حفظ كنيد. اين كار باعث شادي شما مي شود و اين شادي به همسرتان نيز انتقال مي يابد. تمام اين كارها را بدون هيچ گونه انتظار چشم داشتي انجام دهيد تا از نتايج آن در زندگي بهره مند شويد. زن و شوهر بايد بسيار منطقي و معقول راجع به آنچه دوست دارند و آنچه دوست ندارند، راجع به خواسته هايشان و بسياري چيزهاي ديگر با هم صحبت كنند. طوري با او حرف نزنيد كه گويي نوكر و خدمتكار شماست! گاهي اوقات با همسرتان يك مسابقه بگذاريد و طوري وانمود كنيد كه او پيروز است؛ حتي اگر حقيقتاً هم اين گونه نباشيد. لباس هايش را مرتب بشوييد و اتو كنيد تا هميشه با طراوت و تميز به نظر برسد. او را تشويق به انجام كارهاي خوب بكنيد.

6 عجله نكنيد و صبر داشته باشيد
 

از خدا بخواهيد كه به شما قدرت بيشتري بدهد و پايه هاي عشق و زندگي تان را تقويت كنيد. از او بخواهيد كه احساس بين شما و هسرتان را روز به روز افزايش دهد. با آنچه كه داريد، خوشبختي را حس كنيد. هيچ كس و هيچ وضعيتي مطلق نيست. اگر در پي كمال هستيد، بايد صبور باشيد. به خدا توكل كنيد، خدا را دوست داشته باشيد و رابطه خود را با خدا بهتر و عاشقانه تر كنيد و به خاطر داشته باشيد كه خدا نيز شما را دوست دارد. وقتي خدا شما را دوست بدارد، تمام كائنات شما را دوست خواهند داشت. ناملايمات را صبورانه تر تحمل كنيد و بي تابي نكنيد. به نيازهاي همسرتان توجه كنيد. يكدنگي و لجبازي نكنيد و بالاخره طوري رفتار كنيد كه گويي همسرتان يك سوپرمن واقعي است.
منبع: نشريه دنياي سلامت شماره 68



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط