شام با چاشني هيجان

اگر از صرف شام در رستوران هاي يكنواخت و معمولي خسته شده ايد ، به شما پيشنهاد مي كنيم به يكي از رستوران هايي كه اين بار به شما معرفي مي كنيم برويد تا غذاي خود را همراه با كلي هيجان نوش جان كنيد. اين رستوران هاي عجيب و غريب در سراسر دنيا از طرفداران بي شماري برخوردار هستند كه حاضرند تنها براي چند ساعت خوش گذراندن ، پول بسيار زيادي بپردازند و در رستوراني غير عادي غذايشان را ميل كنند. مالكان اين رستوران ها توصيه هاي پزشكاني راكه معتقدند غذا بايد در
دوشنبه، 25 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شام با چاشني هيجان

شام با چاشني هيجان
شام با چاشني هيجان


 

نويسنده:ندا بهجتيان




 

زير عنوان:در عجيب ترين رستوران هاي دنيا مي توانيد غذاي خود را در غير عادي ترين مكان هاي دنيا ميل كنيد
 

اگر از صرف شام در رستوران هاي يكنواخت و معمولي خسته شده ايد ، به شما پيشنهاد مي كنيم به يكي از رستوران هايي كه اين بار به شما معرفي مي كنيم برويد تا غذاي خود را همراه با كلي هيجان نوش جان كنيد. اين رستوران هاي عجيب و غريب در سراسر دنيا از طرفداران بي شماري برخوردار هستند كه حاضرند تنها براي چند ساعت خوش گذراندن ، پول بسيار زيادي بپردازند و در رستوراني غير عادي غذايشان را ميل كنند. مالكان اين رستوران ها توصيه هاي پزشكاني راكه معتقدند غذا بايد در نهايت آرامش ميل شود ناديده مي گيرند تا محيط رستوران خود را سرشار از هيجان و نوآوري كنند. اگر از ارتفاع هراس نداريد و مي توانيد در بلند ترين رستوران دنيا غذا بخوريد ، اگر از اينكه غذاي خود را با ماهي ها شريك شويد، ناراحت نيستيد، صرف غذا در اين رستوران هاي هيجان انگيز براي شما خالي از لطف نيست.

صرف شام در زندان
 

اين رستوران ايتاليايي كه بسيار ساده و معمولي به نظر مي رسد به خاطر محل ساخت آن كه يك زندان است و تمام اتاق هاي آن مانند سلول هاي زندان بوده ، در فهرست عجيب ترين رستوران هاي دنيا قرار گرفته است . اين زندان در گذشته مخصوص نگهداري خطرناك ترين جانيان و دزدهاي ايتاليا بوده است . وقتي در سلولي غذاي خود را ميل مي كنيد كه چندي پيش يكي از بزرگ ترين تبهكاران دنيا در آنجا به سر مي برده است ، چه احساسي داريد؟
ديوارهاي اين زندان 18 متر ارتفاع دارند و برج هاي ديدباني و دوربين هاي حفاظتي آن هنوز سر جاي خود باقي هستند.
براي رزرو يك ميز در اين رستوران بايد حداقل از يك هفته قبل اقدام كنيد تا يكي از بهترين سلول ها را به خود اختصاص دهيد . نكته بسيار جالب در مورد اين رستوران اين است كه مهمانان بايد از قسمت بازديد بدني بگذرند و اگر صلاحيت آنها براي ورود به رستوران توسط بازديد كنندگان تاييد نشود آنها نمي توانند داخل شوند و ميز رزرو شده توسط آن مشتري ها به افراد ديگري داده مي شود و جالب تر از آن اينكه با مشتريان اين رستوران درست مانند زندانيان واقعي رفتار مي شود. طرح اين رستوران «ماريا گرازيا جيامپيكولو» است كه پس از تخليه اين زندان از خلافكاران و تبديل شدن آن به يك مخروبه تصميم گرفت آنجا را به يك رستوران خاص با قوانين منحصر به فرد تبديل كند. غذاهايي كه در اين رستوران سرو مي شوند ، شامل غذاهاي اصيل ايتاليايي مانند اسپاگتي ، فتوچيني و موناكاتوزا ـ كه نوعي سبزيجات سرخ شده با سس مخصوص است ـ هستند كه قيمت آنها از 25 يورو شروع مي شود. يكي ديگر از نكات شگفت انگيز اين رستوران ، نواختن پيانو به دست يكي از قاتلان معروف ايتاليايي است كه به دليل ثابت نشدن اتهامش پس از گذراندن چند سال از عمرش در همين زندان بالاخره آزاد شد . گروه نمايش اين رستوران نيز متشكل از زندانيان رها شده از بند است .

شام با چاشني هيجان

رستوران درختي زرد
 

آيا شما هم جزو آن دسته از كودكاني بوديد كه هميشه روياي ساختن يك خانه درختي را در سر داشتيد ؟ پس اين رستوران فانتزي مي تواند بخشي از روياي شما را به حقيقت تبديل كند. اين رستوران كه بيشتر شبيه يك خانه درختي است ، بالاي يك درخت پير راش در شمال شهر آكلند در نيوزلند ساخته شده است و از دورنمايي شبيه يك بوته سير دارد. ارتفاع اين رستوران از سطح زمين ده متر بوده و طراح آن تريسي كولينز ، يكي از معروف ترين طراحان هتل ها و رستوران ها در انگليس است . اين رستوران گنجايش 18 مهمان را دارد . نمايي كه از بالاي درخت ديده مي شود ، جنگل و دهكده هاي اطراف است . اما تنها سالن پذيرايي در بالاي درخت قرار دارد و باقي قسمت ها از قبيل آشپزخانه و سرويس بهداشتي پايين و روي زمين هستند كه با پلي چوبي و شيب دار به قسمت رستوران مي رسند. اين رستوران كره اي شكل به ديوارهاي حصيري پوشيده شده است . سقف آن هم از شيشه آكروليك ساخته شده كه به صورت كشويي كنار مي رود. در روزهاي باراني هم اين سقف بسته شده تا مانع از نفوذ آب به داخل شود . غذاهاي اين رستوران بين المللي هستند و قيمت آنها نيز 95 دلار شروع مي شود . به دليل ظرفيت كم اين رستوران مهمانان بايد ميز خود را حداقل پنج روز قبل رزرو كنند.

رستوران تاريكي
 

اين نوع رستوران امروزه در بسياري از كشورهاي دنيا از قبيل سوئيس و كانادا ديده مي شود اما معروف ترين رستوران تاريكي دنيا در پكن ساخته شده است . مشتريان اين رستوران هيچ چيز را نمي بينند زيرا رستوران در تاريكي مطلق است . مهمانداران اين رستوران از عينك هاي مادون قرمز با همان ديد در شب براي ديدن اطراف استفاده مي كنند و مهمانان را به سر ميزها هدايت مي كنند.
قيمت غذاهاي اين رستوران هم از 100 دلار شروع مي شود ، در اين رستوران هيچ لامپ ، چراغ و يا حتي نقطه نوراني اي پيدا نمي شود. مشتريان اين رستوران به صورت زنجيروار شانه هاي همديگر را مي گيرند تا هنگام راه رفتن زمين نخورند و جلوي همه آنها يكي از پيشخدمت ها كه داراي عينك مخصوص است قرار مي گيرد.
به خاطر اينكه ممكن است هنگام سرو غذا در تاريكي ، ظرف ها از دست مشتريان به زمين بيفتند ، تمام ظروف اين رستوران از جنس پلاستيك هستند. مشتريان اين رستوران بايد از حس لامسه خوبي برخوردار باشند زيرا آنها ياد مي گيرند در اين مكان با دست هاي خود ببينند . تنها نقطه روشن اين رستوران قسمتي است كه مهمانان غذاي خود را سفارش مي دهند اما اين مكان هيچ ربطي به سالن غذاخوري ندارد. رستوران تاريكي توسط «جورج اسپيلمن» كه يك كشيش نابينا بود تأسيس شد.
قبل از اينكه او اين رستوران را راه اندازي كند، هر بار دوستانش به ديدن او مي رفتند ، براي اينكه آنها نيز مانند جورج باشند ، چشمان خود را بسته و بعد غذا مي خوردند. از آن به بعد فكر داشتن رستوران تاريكي به ذهن جورج رسيد و به همين خاطر در سال 1999 اين رستوران را راه اندازي كرد . از همه جالب تر اين بود كه او ابتدا فقط مهمانداران نابينا را استخدام مي كرد كه هنوز تعدادي از آنها در اين رستوران مشغول به كار هستند اما بعدا مهمانداران بينا را نيز به كار گرفت .
استفاده از هر گونه چيزي كه در اين رستوران نوري روشن كند ـ مانند تلفن همراه يا حتي سيگار ـ ممنوع است و اگر مشتري نوري در رستوران روشن كند او را از آنجا بيرون خواهند كرد.

شام با چاشني هيجان

رستوران معلق
 

اگر دوست نداريد غذاي خود را در زير آب هاي اقيانوس ميل كنيدي، مي توانيد هيجان را نيز بر آن اضافه كرده و در رستوراني كه در وسط زمين و آسمان معلق است غذا بخوريد.
از اين نمونه رستوران يكي در دوبي و ديگري در پاريس ساخته شده است كه هر دو دقيقا شبيه به هم هستند. اين رستوران از 22 صندلي و يك ميز بزرگ هفت تني تشكيل شده كه به وسيله جرثقيلي در آسمان نگه داشته شده است . البته بهتر است اگر پول كافي نداريد فكر رفتن به اين رستوران را از سر خود بيرون كنيد، زيرا براي گذراندن هشت ساعت در اين رستوران بايد نفري 30 هزار دلار بپردازيد. اين هشت ساعت شامل دو ساعت انتظار براي خالي شدن صندلي و يك ساعت انتظار براي رسيدن آسانسور نيز مي شود. نكته جالب اينجاست كه اگر كسي نياز داشته باشد تا از دستشويي استفاده كند ، آسانسور به همراه تمام سر نشينانش براي آنها نيز منتظر مي ماند . ارتفاع اين رستوران از سطح زمين 49 متر بوده و بازوي جرثقيلي كه آن را نگه داشته نه متر است . تعداد مشتريان اين رستوران به طور متوسط 350 نفر در روز است كه حتي براي خوردن صبحانه هم به اين رستوران مي آيند تا از هواي پاك صبحگاهي در ارتفاع 49 متري لذت ببرند ، البته اگر از ارتفاع نهراسند!

شام با چاشني هيجان

رستوران يا بيمارستان
 

يكي ديگر از عجيب ترين رستوران هاي دنيا رستوراني است كه در تايپه قرار دارد و درست شبيه يك بيمارستان ساخته شده است . در اين رستوران براي مشتريان ، فيلم ها و مستندات پزشكي اكران مي شود . اما اگر از اتاق عمل يا رفتن به مطب دندانپزشك ها هراس داريد و محيط آنجا را نمي پسنديد ، بنابراين نمي توانيد غذا خوردن روي صندلي دندانپزشكي را هم امتحان كنيد.
همچنين اتاق هاي ديگر از قبيل آزمايشگاه و سالن انتظار مطب نيز براي اين رستوران تهيه ديده شده است . پيشخدمت هاي اين رستوران مانند پرستاران و پزشكان لباس پوشيده اند و غذاهايي كه در اين رستوران سرو مي شوند كاملا سالم و رژيمي هستند تا سلامت مشتريان به خطر نيتفاده و كار آنها به بيمارستان واقعي نكشد.
البته براي خوردن اين غذاهاي سالم بايد مبلغ هنگفتي نيز پرداخت ، به طوري كه يكي از معمولي ترين غذاهاي اينجا 21 يورو ، معادل 27 دلار قيمت دارد . يكي از جالب ترين بخش هاي اين رستوران منوي ديوانه است . اگر اين منو را انتخاب كنيد ، مي بينيد پيشخدمت هاي رستوران در نقش پرستاراني دلسوز به بيماران خود خدمت مي كنند، دستان مشتري را بسته ، او را به عقب تكيه مي دهند و خودشان غذا را به دهانشان مي گذارند. همچنين نوشيدني آنها را با استفاده از لوله هاي سرم يا سرنگ به گلويشان مي ريزند . همچنين براي خوردن غذا در اين رستوران از كارد و چنگال خبري نيست و همراه غذا براي مشتريان قيچي و تيغ جراحي مي آورند.

شام با چاشني هيجان

رستوران يخي
 

رستوران چيلوت اولين رستوران يخي در سراسر خاورميانه است كه در دوبي ساخته شده است . رستوران يخي در هر كجاي دنيا ممكن است چيز عجيبي به نظر نرسد اما در شهري با آب و هواي بسيار گرم مانند دوبي اين امر بسيار عجيب و دور از انتظار است .دماي داخلي اين رستوران تقريبا 20 درجه زير صفر است و اين در صورتي است كه دماي بيرون آن بيش از 35 درجه بالاي صفر است . تمام تزئينات اين رستوران از تكه هاي يخ ساخته شده است . براي رفتن به داخل اين رستوران بايد از لباس گرم استفاده كرد و بيشتر مهمانان اينجا پس از چند دقيقه ماندن در اين رستوران به جاي سفارش نوشيدني خنك همراه غذاي خود ترجيح مي دهند يك نوشيدني گرم سفارش دهند. غذاها و نوشيدني هاي گرم اين رستوران در فلاسك نگهداري مي شوند تا خيلي زود دماي خود را از دست ندهند.
حتي مبلمان اين رستوران نيز از يخ ساخته شده و براي جلوگيري از انتقال سرماي آن به بدن مشتريان روي آنها تشك هاي مخصوصي قرار داده اند تا مهمانان روي آن ها بنشينند . قيمت غذاهاي اين رستوران از 110 دلار شروع مي شود . به خاطر مسافران زيادي كه در تمام فصول سال به دوبي مي آيند اين رستوران هر روز پذيراي مهمانان بسياري است .

شام با چاشني هيجان

رستوران روبات ها
 

وقتي نام رستوران روبات ها به ميان مي آيد همه توقع دارند تا يك رستوران با پيشخدمت هاي روباتي ببينند اما اين تصور كاملا اشتباه است زيرا در اين رستوران هيچ خبري از روبات و آدم آهني نيست . رستوران روبات ها در نورمبرگ آلمان ساخته شده و به علت تمام اتوماتيك بودن دستگاه هاي آن ، اين نام را برايش انتخاب كرده اند . در اين رستوران مشتري پشت ميزي مي نشيند كه روبه روي آن يك صفحه نمايش لمسي قرار دارد . او از طريق آن غذاي خود را انتخاب كرده و با تماس يك انگشت غذاي خود را سفارش مي دهد. بعد هم غذا از طريق ريل سر ميز آورده مي شود. در اين جا غذا بسيار زود آماده مي شود و حتي اگر غذاي شما اشتباه آورده شود مي توانيد دكمه خطا را بزنيد تا غذا عوض شده و سفارش خودتان به دست شما برسد. بهترني نكته اين رستوران كه بيشتر مورد توجه مشتريان قرار مي گيرد ، اين است كه آنها نبايد به پيشخدمت ها انعام دهند زيرا همه چيز در اين رستوران ماشيني و اتوماتيك است و مشتريان حتي قسمت كنترل و مدير رستوران را نيز نمي بينند . رستوران روبات ها توسط جيم هارتر ساخته شد. او در رشته هوش مصنوعي تحصيل كرده بود.

شام با چاشني هيجان

رستوران زير دريا
 

مالديو جزيره اي مرجاني ميان اقيانوس هند است كه اولين رستوران زير دريايي دنيا در آوريل 2007 در آنجا ساخته شده است . اين رستوران «ايتها» نام دارد كه به زبان مالديوي به معني «مرواريد» است . رستوران در پنج متري اعماق آب هاي اقيانوس و با شيشه هاي آكروليك شفاف با زاويه اي 270 درجه ساخته شده است با نمايي زيبا از ريف ها و شقايق هاي رقصان اقيانوس و ماهي هاي رنگارنگ كوچك و بزرگي كه هنگام غذا خوردن در پشت شيشه ها به تماشاي مشتريان مي ايستند. توفان سونامي اي كه در سال 2004 در اقيانوس هند رخ داد ، باعث تخريب بخش عظيمي از اين رستوران شده بود اما با تلاش فراوان رستوران دوباره ساخته شد و حتي مجهزتر از قبل نيز شد. هزينه بازسازي رستوران ايتها 5 ميليون دلار آمريكا بوده است . بر خلاف تصور كساني كه فكر مي كنند اين رستوران دريايي غذاهاي درياي سرو مي كند ، بايد گفت كه رستوران ايتها داراي چهار منوي مختلف با غذاهاي ب                                                                                       ين المللي است . معروف ترين و گران ترين غذاي اين رستوران ، غذاي محلي مالديو است كه شامل يك تكه بزرگ استيك با سسي از فلفل هاي چيلي و پنير ماسكارپونه و ريحان است . اين رستوران فقط گنجايش 14 مهمان را دارد و براي رزرو ميز در اينجا بايد حداقل دو هفته قبل تماس بگيريد و ميز خود را رزرو كنيد. قيمت غذاهاي اين رستوران بين 120 تا 150 دلار است ، همچنين قيمت هر يك از ويلاهاي ساحلي براي يك شب 11710 دلار است.

شام با چاشني هيجان

منبع:همشهري سر نخ،ش 72



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.