آرايشگر خود باشيد

حتما براي شما هم پيش آمده است كه براي اين كه فقط صورت تان را اصلاح كرده و بند بيندازيد، ساعت ها در سالن هاي زيبايي منتظر نشسته ايد تا بالاخره نوبت شما هم بشود. بيخود نيست كه مي گويند عصر، عصر يادگيري است و هر كسي بايد تا آنجا كه ممكن است از پس كارهاي خودش بر بيايد و به اصطلاح همه فن حريف باشد. هيچ وقت براي يادگيري دير نيست. بله شما هم مي توانيد خودتان اين كار را در خانه انجام دهيد، فقط كمي حوصله و دقت
سه‌شنبه، 26 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آرايشگر خود باشيد

آرايشگر خود باشيد
آرايشگر خود باشيد


 

نويسنده: باران كاميابي




 

بنداندازي
 

حتما براي شما هم پيش آمده است كه براي اين كه فقط صورت تان را اصلاح كرده و بند بيندازيد، ساعت ها در سالن هاي زيبايي منتظر نشسته ايد تا بالاخره نوبت شما هم بشود. بيخود نيست كه مي گويند عصر، عصر يادگيري است و هر كسي بايد تا آنجا كه ممكن است از پس كارهاي خودش بر بيايد و به اصطلاح همه فن حريف باشد. هيچ وقت براي يادگيري دير نيست. بله شما هم مي توانيد خودتان اين كار را در خانه انجام دهيد، فقط كمي حوصله و دقت مي خواهد. در مطلب ذيل با سه روش مي توانيد صورت تان را خودتان اصلاح كنيد. مي گوييد نه؟ امتحانش خالي از ضرر و سرشار از منفعت است.
وسايلي كه براي اين كار لازم داريد عبارتند از: يك دوك نخ مخصوص اصلاح، مقداري الكل، پنبه ي تميز و يك هد بند يا تل براي اين كه موهاي جلوي سر و اطراف صورت را كاملاً عقب نگه دارد.
نكته: بهتر است ابتدا براي يادگيري بندانداختن، اين كار را بر روي پاها انجام دهيد.
روش اول: راحت ترين راه اين است كه 50-60 سانت از نخ اصلاح را جدا كرده و آن را با پنبه اي كه به الكل آغشته شده، ضدعفوني كنيد و انتهاي نخ را به هم گره بزنيد تا يك خط بسته درست شود. سپس با انگشتان شست و نشانه هر دو دست با اين نخ بسته يك مستطيل درست كنيد و همچنان كه انگشتان دو دست در دو عرض مستطيل قرار دارند، نخ را سه بار بچيچانيد، به طوري كه ضربدري در وسط ايجاد شود، با اين كار شما يك پروانه درست كرده ايد. آن را روي پوست قرار دهيد و با باز و بسته كردن آن، اصلاح كنيد.
شايد در ابتداي كار كمي برايتان سخت به نظر بيايد، اما با تمرين بسيار آسان و راحت خواهد شد.
روش دوم: يك سر بند ضدعفوني شده را به پايه ي ميزي كه روي آن آينه تان قرار گرفته، ببنديد و انتهاي سر ديگر نخ را در دست چپ قرار دهيد؛ تقريباً ميانه ي اين نخ را در دست راست كه با حالت باز است و حتما در آرايشگاه ها هم ديده ايد، بپيچانيد تا يك مثلث درست شود. حال به آرامي آن را با كشيدن نخ دست چپ و باز و بسته كردن مثلث، روي صورت بازي دهيد تا موها بين پيچش نخ گير كرده و از ريشه خارج شوند.
روش سوم: بنشينيد و پاها را دراز كنيد، يك سر نخ را به شست پا گره زده و بقيه را در حالي كه قسمت انتهايي آن در دست چپ و قسمت مياني با دست راست مثلثي شكل شده، روي صورت بلغزانيد تا موهاي صورت آرام آرام گرفته شوند.
نكته: تنها كافيست روش صحيح گرفتن نخ در دستانتان را ياد بگيريد و براي ياد گرفتن آن مي توانيد با دقت به كار افرادي كه اصلاح را مي دانند توجه كنيد، سپس مي توانيد اين كار را با دو روش آخر انجام دهيد؛ اما توصيه ي ما يادگيري روش اول است كه براي شما بسيار راحت تر است.
منبع: نشريه بانو شماره 32



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.