اتصال ديجيتالي هاي خانگي در سه سوت

شما احتمالاً کم و بيش درباره زندگي ديجيتال چيزهايي مي دانيد؛ تلويزيون و دستگاه پخش ديجيتال در اتاق نشيمن (و احتمالاً يکسري هم در اتاق خواب)، کامپيوتر و پرينتر ديجيتال در دفتر کار. موزاييک هايتان را هم که در پخش کننده موزيک ديجيتال تان ذخيره کرده و سال هاست که ديگر طرف کيف سي دي هاي تان نرفته ايد. وسيله هاي ديجيتالي اي هم هستند که همراهتان همه جا مي روند. مثل گوشي موبايل دوربين دار، دوربين فيلم برداري ديجيتال و لپ تاپ تان.
پنجشنبه، 28 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اتصال ديجيتالي هاي خانگي در سه سوت

اتصال ديجيتالي هاي خانگي در سه سوت
اتصال ديجيتالي هاي خانگي در سه سوت


 





 

شبکه سرگرمي هاي خانگي
 

شما احتمالاً کم و بيش درباره زندگي ديجيتال چيزهايي مي دانيد؛ تلويزيون و دستگاه پخش ديجيتال در اتاق نشيمن (و احتمالاً يکسري هم در اتاق خواب)، کامپيوتر و پرينتر ديجيتال در دفتر کار. موزاييک هايتان را هم که در پخش کننده موزيک ديجيتال تان ذخيره کرده و سال هاست که ديگر طرف کيف سي دي هاي تان نرفته ايد. وسيله هاي ديجيتالي اي هم هستند که همراهتان همه جا مي روند. مثل گوشي موبايل دوربين دار، دوربين فيلم برداري ديجيتال و لپ تاپ تان.

سازگاري
 

ولي هنوز چيزي کم است. چرا هنوز ارسال محتويات ديجيتال از يک وسيله به وسيله ديگر و لذت بردن از آن اين قدر مشکل است؟
مثلاً ويدئوها. تماشاي ويدئويي که در کامپيوتر ذخيره شده، در تلويزيون اتاق نشيمن واقعاً براي خودش درد سري است. بايد اول فيلم را از دوربين ديجيتالتان در کامپيوتر کپي کنيد، سپس از کامپيوتر آن را روي يک دي وي دي بريزيد و دست آخر آن را برداريد و با پخش دي وي دي متصل به تلويزيونتان تماشا کنيد.
اتصال ديجيتالي هاي خانگي در سه سوت
کل اين عمليات ممکن است ساعت ها وقتتان را بگيرد. تازه دست آخر ممکن است پخش دي وي دي تان نتواند فرمتي را که براي ويدئو انتخاب کرده ايد بشناسد!
کافي است يکي دوبار اين پروسه را با مارک هاي مختلف امتحان کنيد و دردسرهايش را بچشيد تا کلاً بي خيال اين کار شويد!
dlna_يکي از مهم ترين ابداعات ديجيتالي در حوزه لوازم خانگي_ پاسخي دندان شکن است به مشکلات اين چنيني.
پيمان شبکه زندگي ديجيتال يا dlnaتلاش مي کند به اين دردسرها پايان دهد. همکاري بين بزرگ ترين توليدکنندگان محصولات الکترونيک، کامپيوتر و موبايل، dlna طرح توليد نسل جديدي از محصولات را که بتوانند با هم بدون هيچ مشکلي کار کنند، ايجاد کرده است.
در آينده اي که dlna ترسيم مي کند، شما با خريدن محصولات مورد تأييد dlna مي توانيد محتويات ديجيتال هر کدام از اين محصولات را با ديگري بدون هيچ اشکالي هر وقت و هر جا که خواستيد به اشتراک بگذاريد.

امکانات
 

شما شبکه ديجيتال متفاوتي را خواهيد ديد؛ شبکه اي که در آن همه دستگاه هاي ديجيتال تان با هم ارتباط برقرار مي کنند، بدون اينکه مهم باشد سازنده آنها کدام کمپاني است. مشکلات کار با نرم افزارهاي مبدل يا عدم سازگاري سخت افزارها وجود نخواهد داشت. dlnaدر پي ساخت يک چنين شبکه اي است.
اگر شما دو وسيله ديجيتالي داريد، مسلماً دلتان مي خواهد با همديگر سازگار باشند. همين موضوع درباره سه تا چهار تا يا ده تا هم صدق مي کند. محصولات تأييد شدهdlna براي کار با همديگر ساخته شده اند، هر چند هر کدام توسط کمپاني هاي متفاوتي ساخته شده باشند. نهايتاً اين حق شماست که محصول dlna اي را که دلتان مي خواهد، انتخاب کنيد، بدون اينکه مهم باشد کدام سازنده آن را توليد کرده و شبکه اي را خلق کنيد که به زندگي تان بخورد.

محصولات مورد تأييدdlna
 

شما مي توانيد نشان تأييد dlna را روي هر وسيله ديجيتالي بيابيد. تلويزيون ها، کامپيوترها و گوشي هاي همراه، هر چه بخواهيد. ولي آنها ديگر تلويزيون ها، گوشي ها و کامپيوترهايي که قبلاً مي شناسيد، نخواهند بود با ساخته شدن اين دستگاه ها با استانداردهاي dlna، اين نسل قابليت هاي جديد و گسترده اي را خواهند داشت که به آنان امکان مي دهد نقش هاي بسياري را در شبکه هاي ديجيتال ايفا کنند.
محصولات dlna در چند کلاس مختلف دسته بندي مي شوند. اينکه دستگاه مورد نظر در چه کلاسي باشد تعيين مي کند چه کارايي هايي را مي توان از آن انتظار داشت.
در اينجا چند مثال مي آورديم تا ببينيد با dlna دستگاه هاي فعلي چه قابليت هايي پيدا مي کنند:

موزيک در سفر:
مي خواهيد براي يک مسافرت خانوادگي در ماشين آهنگ هاي دلخواهتان را انتخاب کنيد. مي خواهيد به فرزندتان اجازه دهيد چند تا از آهنگ ها را به سليقه خودش انتخاب کند و در اين حال آهنگ هاي محبوبتان را هم داشته باشيد. به راحتي مي توانيد هر آهنگي را که مي خواهيد از کامپيوترتان انتخاب و آنها را به گوشي تان ارسال کنيد و به همراه داشته باشيد.
قبل از dlna: درست کردن چند سي دي از آهنگ هاي دلخواهتان احتمالاً وقت زيادي مي گرفت، شايد مجبور مي شديد نهايتاً به آهنگ هاي فرزندتان اکتفا کنيد.
 

تماشاي برنامه هاي تلويزيوني:
 

شما تمام روز منتظر تماشاي قسمت جديد سريال محبوبتان با بخش ويدئوي ديجيتالتان بوده ايد. ولي بچه ها اتاق نشيمن و تلويزيون را براي بازي ويدئويي شان اشغال کرده اند!
باdlnaبه راحتي سريالتان را از پخش ديجيتال به تلويزيون اتاق خواب ارسال مي کنيد و در آرامش از آن لذت مي بريد.
قبل از dlna: شما هم مجبور بوديد به بچه ها در بازي شان بپيونديد چون جز تماشا از ضبط ديجيتالتان چاره ديگري نداشتيد.
 

چاپ عکس:
 

همکارتان به تازگي عکس هاي خنده داري از سفر اخيرش به گوشي تان ارسال کرده است. شما ابتدا عکس ها را از گوشي به تلويزيونتان به راحتي ارسال مي کنيد و براي اينکه عکس ها را به همکاران ديگرتان هم بدهيد، کافي است گوشي تان را به پرينتر dlna دفتر کارتان وصل کرده و براي هر کس در دفتر يک پرينت از عکس ها بگيريد.
قبل از dlna: تنها راهي که مي شد عکس ها را چاپ کرد اين بود که عکس ها را از گوشي به کامپيوتر منتقل کنيد و سپس پرينت بگيريد. دردسرهاي اتصال گوشي به کامپيوتر هم که گفتن ندارد.

اين هنوز اول راه است
 

راهکارهاي ايجادdlna به سرعت در حال گسترش است و اين به آن معني است که سيستم هاي سازگار با dlnaبيشتر و بيشتر همه گير خواهند شد و امکانات بيشتري را در اختيار کاربرانشان قرار خواهند داد.
نهايت اينکه از آنجا که محصولات سازگار با dlnaتوسط بيش از 250 کمپاني که هر کدام در صنايع مربوطه شان پيشتازند، استاندارد مي شوند، مي توانيد مطمئن باشيد که به روز رساني دستگاه ها و خدمات فني آنها با بهترين کيفيت انجام خواهد شد.

ارسال و نمايش عکس
 

محصولات سازگار با dlnaجديد هم اکنون در بازار موجودند و محصولات جديدتر هم در راه هستند. به دنبال تلويزيون ها، کنسول هاي بازي، ضبط و پخش ويدئوهاي ديجيتال و پرينترهاي سازگار با dlnaبگرديد؛ نسل جديدي از دستگاه ها با قابليت هاي بالا براي شبکه هاي قوي تر ديجيتال.
اگر دستگاه هايتان کارايي بيشتري داشته باشند، شما کارايي بيشتري خواهيد داشت. ببينيد افزايش قابليت هاي دستگاه هاي سازگار با dlna چگونه به شما امکان پيدا کردن، ارسال، ذخيره سازي، پخش و چاپ کردن داده هاي ديجيتالتان را مي دهد. تنها چيزي که براي شروع نياز داريد يک شبکه است چون دستگاه هاي dlna امروزه براي ارتباط با يکديگر از شبکه استفاده مي کنند.
اتصال ديجيتالي هاي خانگي در سه سوت

کارکرد
 

عکس هاي شما در حافظه دوربينتان که به عنوان يک کنترل مدياي ديجيتال (dmc) استفاده مي شود، ذخيره شده اند. مي خواهيد آنها را در تلويزيون تماشا کنيد. با داشتن يک دوربين سازگار با dlnaمي توانيد به سادگي عکس ها را به تلويزيونتان ارسال کنيد. اگر تلويزينتان هم بتواند به عنوان يک پخش کننده ديجيتال (dmr) استفاده شود، مي توانيد عکس ها را در صفحه تلويزيون تماشا کنيد.

پيدا، ارسال و گوش کردن موسيقي
 

شما تمام فايل هاي موسيقي مورد علاقه تان را در کامپيوتر تان ريخته ايد که به عنوان يک سرور مدياي ديجيتال استفاده مي شود. با استفاده از پي دي اي سازگار با dlna که در اين حال يک پخش کننده مدياي ديجيتال همراه (m_dmc) کار مي کند، مي توانيد آهنگ هايي را که دوست داريد در کامپيوترتان پيدا کنيد و آنها را از اسپيکرهاي بي سيم dlnaتان پخش کنيد.
در اين حالت اسپيکرهايتان کار يک پخش کننده ديجيتال مديا (dmr) را نيز انجام مي دهند.

آپلود کردن عکس
 

شما روي گوشي تان مجموعه اي از عکس داريد که يک آپلود کننده ديجيتال همراه است. با استفاده از پي دي اي، عکس ها را در شبکه dlna متصل به هارد آپلود مي کنيد. اين شبکه خود مي تواند به عنوان يک سرور مدياي ديجيتال مورد استفاده قرار بگيرد.

دانلود موسيقي
 

شما مي خواهيد موسيقي را از کامپيوترتان (که در اينجا يک سرور مدياي ديجيتال (dms)است)، به دستگاه پخش موسيقي همراهتان (يک دانلود کننده مدياي ديجيتال) منتقل کنيد. با دستگاه هاي سازگار با dlna، شما به راحتي موسيقي را از کامپيوتر به ام پي تري پليرتان منتقل مي کنيد.
منبع: نشريه همشهري دانستنيها ويژه نامه ديجيتال آذر ماه 89.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.