هنوز نمی شناسمت...

خیلی از ما انسان ها در دنیایی زندگی می کنیم که ارتباط برقرار کردن در آن حرف اول را می زند. اما ما بنا به دلایلی در این نوع ارتباط برقرار کردن موفق نیستیم مخصوصا در ارتباط برقرار کردن با همسر. شاید قواعد را بلد باشیم اما
چهارشنبه، 17 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمیده جبل عاملی
موارد بیشتر برای شما
هنوز نمی شناسمت...

هنوز نمی شناسمت...


 

نویسنده: امیر ارسلان کیا
 

باورهای غلط در مورد زنان
 

خیلی از ما انسان ها در دنیایی زندگی می کنیم که ارتباط برقرار کردن در آن حرف اول را می زند. اما ما بنا به دلایلی در این نوع ارتباط برقرار کردن موفق نیستیم مخصوصا در ارتباط برقرار کردن با همسر. شاید قواعد را بلد باشیم اما در به کار بستن آنها ناتوانیم. مردی را تصور کنید که می خواهد آشپزی کند تئوری کار را بلد است اما زمان آن را نمی داند و در آخر کار به این نتیجه مطلوب نمی رسد. یا خانمی را در نظر بگیرید که می خواهد خودروی خود را خود تعمیر کند شاید تئوری کار را بلد باشد اما استفاده از ابزار مهارتی می خواهد که با توجه به جنس لطیف اش در وجود او نیست. ما در این مقاله می خواهیم به آقایان و خانم ها یاد بدهیم که چطور برای داشتن زندگی موفق از قابلیت های نهفته خود استفاه کنند و در پایان آقایان را تبدیل کنیم به یک آشپز حرفه ای با قابلیت پخت آش های روغن دار برای همسرانشان و خانم ها را تبدیل کنیم به یک مکانیک حرفه ای با قابلیت تعمیر خودرو و تأسیسات خانواده برای راحتی همسرانشان.
شما هم می توانید در این مقاله با ما همراه شوید مشکلات خانوادگی خود را (اگر خدای نکرده دارید) ریشه یابی کنید و در صدد رفع مشکلات و داشتن زندگی موفق برآیید.

پلان اول منزل - داخلی
 

مرد خوابیده روی تخت تازه از خواب بلند می شود کمی به اطراف نگاه می کند مثل خیلی از فیلم های ایرانی دست خود را در جای خالی همسرش می کشد تا مطمئن شود کسی آنجا نیست بعد گیج و منگ در حالی که کمی تلو تلو خوردن را هم چاشنی اش کرده است با چند برخورد به چارچوب در و با حوله کوچکی که روی دوشش انداخته وارد دستشویی می شود و بعد از مدتی صدای سیفون به گوش می رسد. کات.

پلان دوم خارجی - محل کار
 

مرد کلافه برای بار چهلم و شاید هم بیشتر دکمه تکرار تلفن را می زند اما کسی پاسخگو نیست و گوشی را محکم می کوبد و زیر لب چیزی را زمزمه می کند با چهره ای نگران از جا بلند می شود برگه مرخصی را روی میز می گذارد و از دفتر خارج می شود. کات.

پلان سوم خارجی - رستوران
 

اینجا پاتوق همیشگی او و دوستانش است در حین صرف ناهار به همه چیز فکر می کند به اینکه چرا تلفنش را جواب نمی دهد؟ به اینکه برای آخر هفته به اجازه او برای رفتن به تفریح با هم قطارانش احتیاج دارد. به این که آخر هفته به چه بهانه ای او را بپیچاند بگوید مأموریت است؟ یا چه؟ کمی به فکر فرو می رود کاش هیچ وقت زن نگرفته بودم. کاش زیر بار این همه مسئولیت نرفته بودم کاش... کات.
روان شناسان عقیده دارند که اغلب مردها باورهای نادرستی در مورد زنان دارند که اغلب گله گذاری های آنان را شامل می شود. این باورهای اشتباه به دلیل عدم شناخت صحیح زنان و عدم درک روحیه آنهاست و چند نمونه از این باورهای اشتباه را برای شناخت بیشتر آقایان از همسرانشان بیان می کنیم:

باور اشتباه 1- زن ها سیری ناپذیرند
 

مردها، تمایل و گرایش همیشگی زنان برای بهبود و اصلاح کارها را با پر توقع بودن و سیرناپذیری مزمن آنها اشتباه گرفته اند. طبیعت زن را اینگونه است که به فکر بهبود، اصلاح و ارتقاء همه چیز است.
زن ها - دست کم بیشتر آنها - بسیار کم توقع هستند و می توان به راحتی با کوچک ترین چیز آنها را خوشحال کرد با یک لبخند، اظهار محبت و دلتنگی و... خواهید دید چطور از شادی لبریز خواهند شد.

باور اشتباه 2- حفظ و نگهداری زن ها مشکل است
 

حفظ و نگهداری روابط صمیمی کار مشکلی است. زن ها می خواهند رابطه خود را با همسرشان سالم و صمیمی نگه دارند و به همین دلیل از مردها توقع دارند برای این منظور وقت بگذارند و بر روی صمیمیت رابطه تلاش کنند.
زن ها استانداردهای بالایی برای روابط صمیمی خود دارند، نه از آن رو که ایرادگیر و پرتوقع هستند، بلکه به این دلیل که عمیقا متعهد و پایبند هستند و می خواهند که موفق باشند.

باور اشتباه 3- زن ها می خواهند مردها را کنترل کنند
 

مردها تلاش زن را برای سازمان دهی، برنامه ریزی و حل مشکلات می بینند و سپس آن را اشتباه به عنوان تلاشی از جانب زن برای کنترل مرد و بهره کشی از آن تعبیر می نمایند.
واقعیت امر این است که زن ها می خواهند کمک کنند، ایفای نقش کنند، بهبود بخشند، ارتقاء دهند و به حساب آورده شوند.
از مهم ترین و رایج ترین شکایت های زن ها از مرد زندگی شان این است که بیشتر مردها، به هنگام تصمیم گیری خود، زن ها را دخالت نمی دهند. از آن جا که زن ها از این احساس بیزارند. بنابراین تلاش می کنند تا خود را به نحوی در جریانات زندگی همسرشان وارد نمایند. یعنی که سوال می کنند و راه حل ارایه می دهند. مرد، علاقه و کمک همسرش را به معنای تلاش برای مداخله و سلطه جویی معنا می کند.
مهم ترین مسئله در زندگی یک زن محبت است. اگر همسرش را ناراحت ببیند، دوست دارد که به او کمک کند. اگر او را دچار مشکل ببیند، می خواهد راه حلی ارایه دهد، همه اینها به خاطر این است که همسرش را دوست دارد و به او عشق می ورزد.

باور اشتباه 4- زن ها حسود هستند
 

زن ها محافظ و نگهبان روابط صمیمی و نزدیک خود هستند و می خواهند از رابطه ی خود با مردی که دوستش دارند محافظت نمایند. نه به این دلیل که به همسر خود اعتماد ندارند، بلکه از آن رو که او را دوست دارند. به طور غریزی و فطری، زنان از هر چه برایشان ارزشمند باشد، مراقبت می کنند.

باور اشتباه 5- زن ها زیادی احساساتی هستند
 

از زیباترین ویژگی زن ها این است که می توانند حس کنند و احساس داشته باشند و این احساسات را نشان دهند و ابراز کنند و این موهبتی بس گران بهاست. اما باور غلط این است که نشان دادن احساسات، کیفیتی ضعیف و ناخواستی تر از پنهان کردن احساسات است. این همان پیامی است که اغلب مردها در کودکی و هنگامی که پسر بچه ای بودند دریافت کرده اند. این که گریه نکردن، بهتر از گریه کردن است. خشن و قوی بودن، بهتر از ترسو بودن است. مستقل بودن بهتر از نیازمند بودن است.
بنابراین مردها، اغلب احساسات طبیعی زن ها را به غلط، ضعف نفس تلقی می کنند و توانایی آنها را در حس کردن و احساس داشتن را به زیاده روی احساسی تعبیر می نمایند.
مردها به زن ها به عنوان موجودی بیش از حد احساساتی نگاه می کنند برای آن که مسئولیت گفتار یا رفتار نامهربانانه و احیاناً خشونت آمیز خود را نپذیرند.

باور اشتباه 6- زن های قوی نیازی به توجه و مراقبت ندارند
 

برخی از مردان قدرت و توانایی را با خودکفایی اشتباه می گیرند. صرف این که زنی قوی و با اعتماد به نفس است به این معنی نیست که دیگر هیچ نیازی به شخص توانمند و نیرومند دیگری نیاز ندارد و این طور نیست که هیچگاه خسته، ترسیده، وحشت زده و بی رمق نمی شوند.
اگر زنی به تنهایی هم بتواند همه کارها را انجام دهد، باز دوست دارد قدرت، توان، حمایت و مراقبت مردش را احساس کند. هر قدر هم زنی قوی و مستقل باشد، باز هم نیاز دارد که احساس کند که از او مراقبت می شود.
زن هایی بیشتر نیاز به توجه، حمایت و مراقبت دارند که از دیگران بیشتر حمایت و مراقبت می نمایند.

باور اشتباه 7- زن ها آزادی مرد را مختل می کنند
 

مردها درخواست های طبیعی و منطقی زن ها را برای شرکت در رابطه، با تلاش زن برای گرفتن آزادی مرد اشتباه می گیرند. زن ها دوست دارند روابطی متعهدانه و صمیمانه ایجاد نمایند.
هر فردی زمانی که وارد رابطه ای می شود، مقداری از آزادی های شخصی خود را از دست می دهد. زیرا از حالا به بعد فردی که با او رابطه برقرار کرده اید، به آنچه می گویید یا رفتار می کنید، واکنش نشان می دهد.
آزادی واقعی به این معنا نیست که چه کارهایی می توانید بکنید و چه کارهایی نمی توانید بکنید. بلکه به معنای آزادی در محبت ورزیدن آن هم بدون ترس و دریافت کردن بدون مقاومت و دادن و بخشیدن بی دریغ است.
زن ها نمی خواهند چیزی را از مرد سلب کنند، برعکس می خواهند محبت، فداکاری، از خودگذشتگی، تعهد، پایبندی و وفاداری خودشان را به مرد هدیه دهند. تلاش خانم ها برای ایجاد رابطه با همسرشان و صمیمیت و حل مشکلات است نه برای سلب آزادی مردشان.
منبع: ماهنامه شاهد جوان شماره 59



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.