در سرزمين خورشيد

سفر به ايلام، سفر به سرزمين تاريخ و طبيعت است؛ منطقه اي كوهستاني و مرتفع در جنوب غربي ايران و آرام گرفته ميان رشته كوه هاي زاگرس. مكاني كه به خاطر موقعيت جغرافيايي اش، تاريخ بسياري را از سر گذرانده؛ ايلام باستان كه در آن زمان «آلام» يا «آلام تو» به معني محل طلوع خورشيد خوانده مي شد، به خاطر همسايگي با بابلي ها و آشوري ها در غرب، همواره در جنگ و ستيز با آنها بود. با روي كار آمدن سلسله هخامنشيان در شرق، ايلام
يکشنبه، 21 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در سرزمين خورشيد

 در سرزمين خورشيد
در سرزمين خورشيد


 






 

سفر به ايلام، منطقه اي كه روزگاري ديار طلوع آفتاب ناميده مي شد
 

سفر به ايلام، سفر به سرزمين تاريخ و طبيعت است؛ منطقه اي كوهستاني و مرتفع در جنوب غربي ايران و آرام گرفته ميان رشته كوه هاي زاگرس. مكاني كه به خاطر موقعيت جغرافيايي اش، تاريخ بسياري را از سر گذرانده؛ ايلام باستان كه در آن زمان «آلام» يا «آلام تو» به معني محل طلوع خورشيد خوانده مي شد، به خاطر همسايگي با بابلي ها و آشوري ها در غرب، همواره در جنگ و ستيز با آنها بود. با روي كار آمدن سلسله هخامنشيان در شرق، ايلام سرانجام جزو قلمرو اين پادشاهي شد. سرزمين ايلام فعلي، با روي كار آمدن سلسله هاي مختلف، فراز و نشيب هاي فراوان به خود ديده است. سفر به اين مكان زيبا، سفري فراموش نشدني و خاطره انگيز است؛ چرا كه نه تنها بناهاي باستاني ايلام كه طبيعت زيباي آن هم در نوع خود منحصر به فرد است. براي سفر به اين منطقه مي توانيد با «شركت طبيعت گردي و جهان گردي آفتاب كلوت» همراه شويد كه سفر به اين نقطه را در فهرست سفرهاي نوروزي خود قرار داده است.
در سرزمين خورشيد

نکته
 

يادتان نرود
 

اينها لوازم ضروري اين سفر هستند؛ كارت شناسايي، دارو، ليوان، بشقاب، قاشق و چنگال شخصي، آب معدني، كفش راهپيمايي سبك، دمپايي، بادگير، لباس مناسب و گرم، چراغ قوه، كوله يك روزه، كلاه و عينك آفتابي، فلاسك چاي انفرادي.

برنامه سفر
 

در دل تمدن ايلام
 

در اين سفر شما به ديدار يكي از قديمي ترين تمدن هاي ايران در ايلام مي رويد
روز اول: از تهران به سوي «دره شهر» در 125 كيلومتري ايلام و 45 كيلومتري پل دختر حركت مي کنيد و پس از بازديد از ويرانه هاي شهر تاريخي و طبيعت «سيمره»، به ديدار قلعه فلک الافلاك رفته و پس از آن به شهر ايلام مي رويد تا شب را در آنجا بگذرانيد.
روز دوم: به سوي پل زيباي گاوميشان روي رودخانه سيمره مي رويد. سپس از تنگه بهرام و شهر باستاني دوره ساسانيان ديدار مي كنيد و پس از آن براي اقامت در شب به ايلام برمي گرديد.
در سرزمين خورشيد
روز سوم: در اين روز روستا و دره زيباي «كلم» بازديد مي كنيد و همچنين از آثار به جا مانده تاريخي، از جمله قلعه و آتشكده اين روستا كه احتمال قدمت و سابقه تاريخي منطقه را به دوران مادها افزايش داده است. شب سوم اقامت خود را هم در شهر ايلام مي گذرانيد.
روز چهارم: به سوي «شيروان» و «چرداول» مي رويد و راهپيمايي سبكي در منطقه خواهيد داشت. ديدار از شهر تاريخي «سيروان»، «لومار»، رود «سيمره» و «سرابله» در دستور كار اين روز است. پس از آن به ديدار روستاي زيباي «تنگ قير» از مناطق تاريخي استان ايلام و قبرهاي مربوط به هزاره اول قبل از ميلاد در آن مي رويد و سپس براي اقامت آخرين شب به ايلام باز مي گرديد.
روز پنجم: ديدار كوتاهي از «چوار» در حوزه ايلام خواهيد داشت و پس از آن به تهران بر مي گرديد.
منبع: نشريه سرزمين من شماره 31



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما