شعله (Flame)

شعله يک مخلوطي از گازهاي درخشان در حال سوختن مي باشد. در يک شعله ي معمولي گاز به عنوان سوخت با اکسيژن هوا ترکيب مي شود و نور و گرما توليد مي شود. هنگامي که يک شمع روشن مي شود ، گرماي شعله ي کبريت، چربي...
دوشنبه، 22 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شعله (Flame)

 شعله (Flame)
شعله (Flame)


 

مترجم: محمود کريمي شروداني
منبع اختصاصي فارسي: راسخون




 
شعله يک مخلوطي از گازهاي درخشان در حال سوختن مي باشد. در يک شعله ي معمولي گاز به عنوان سوخت با اکسيژن هوا ترکيب مي شود و نور و گرما توليد مي شود. هنگامي که يک شمع روشن مي شود ، گرماي شعله ي کبريت، چربي موجود در موم (پارافين) يا پي که فيتيله را احاطه کرده است ذوب مي کند. چربي مايع (که سوخت شمع مي باشد) از فيتيله بالا مي آيد و بوسيله ي گرما به گاز تبديل مي شود و يک شعله توليد مي کند. شعله شامل سه منطقه ي مخروطي شکل مي باشد: منطقه ي بدون احتراق؛ اين منطقه بدون رنگ و در اطراف فيتيله مي باشد و از هوا و گازي که براي سوختن بسيار سرد است تشکيل شده است.
منطقه ي احتراق ناقص؛ اين منطقه يک مخلوطي از نور سفيد مايل به زرد است که منطقه ي بدون احتراق را احاطه کرده است. در اين منطقه گاز سوخت به هيدروژن کربن مونواکسيد تجزيه مي شود که آن ها نيز شروع به ترکيب با اکسيژن مي کنند تا آب و کربن دي اکسيد را تشکيل دهند. ذرات کربن که با اين واکنش آزاد شده اند، آن قدر داغ مي شوند که شروع به درخشش مي کنند.
 
منطقه ي احتراق کامل؛ اين منطقه يک منطقه ي بيروني و غيرقابل رؤيت مي باشد که در آن پيوند هيدروژن و کربن منواکسيد با اکسيژن کامل مي شود. در اين منطقه به جاي نور گرما توليد مي شود، زيرا اکسيژن کافي براي ترکيب با همه ي هيدروژن و کربن وجود دارد.
گرماي يک شعله بوسيله ي افزايش ميزان اکسيژن و بنابراين افزايش اندازه ي منطقه ي احتراق کامل، قابل افزايش است. از اين قاعده در چراغ بونزن استفاده مي شود.
منبع: Howstuffworks.com




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط