كوسن به شكل گل

در اين كوسن كه بسيار هم ساده تهيه مي شود، هم از پارچه ي فتر و هم از هر پارچه اي كه لبه هاي آن بعد از برش ريش نشود مي توانيد استفاده كنيد. از پارچه اي كه در اختيار داريد و با رنگ لوازم منزل تان هماهنگ است،...
جمعه، 26 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
كوسن به شكل گل

كوسن به شكل گل
كوسن به شكل گل


 






 

لوازم موردنياز:
 

مقداري پارچه از جنس فُتر يا پارچه هاي نمدي لطيف در 3 رنگ
قيچي ساده و دالبر بُر
چسب حرارتي
پنبه يا الياف مصنوعيِ مخصوص براي پركردن كوسن
مداد يا گچ مخصوص خياطي
در اين كوسن كه بسيار هم ساده تهيه مي شود، هم از پارچه ي فتر و هم از هر پارچه اي كه لبه هاي آن بعد از برش ريش نشود مي توانيد استفاده كنيد. از پارچه اي كه در اختيار داريد و با رنگ لوازم منزل تان هماهنگ است، دو دايره ببريد. اين دواير بسته به اندازه ي كوسني كه نياز داريد، مي تواند متفاوت باشد. در اين جا قطر دواير سي و دو سانتي متر در نظر گرفته شده است. دايره ها را روي هم گذاشته، دور تا دور آن ها را بدوزيد و فقط يك قسمت را براي پر كردن كوسن باز بگذاريد. با مدادهاي مخصوص علامت گذاري روي پارچه و يا با گچ خياطي دايره اي را در مركز گل براي پرچم در نظر بگيريد. كشيدن اين دايره در ابتداي كار راهنماي خوبي براي شماست.

كوسن به شكل گل

روش كار:
 

1- از پارچه ي رنگي ديگر كه بهتر است با رنگ واقعي برگ هماهنگ باشد، چهار تكه پارچه به شكل اشك و به صورت هم اندازه ببريد و دور آن را بدوزيد. دوخت هايي شبيه رگبرگ، زيبايي كارتان را افزايش مي دهد.
2- داخل كوسن را با پنبه يا الياف مصنوعي مخصوص پر كنيد و سپس قسمت باز كوسن را بدوزيد يا با چسب حرارتي ببنديد. دور تا دور كوسن و برگ ها را با قيچي دالبر، برش زده و برگ ها را در كنار هم، روي لبه ي كوسن بچسبانيد.
3- براي گلبرگ هاي گل، هم مي توانيد مانند شكل از برش هاي هلالي و هم از برش هاي تيز براي نوك گلبرگ استفاده كنيد. باريك بودن و يا پهن بودن گلبرگ ها سليقه ايست و به نظر شما بستگي دارد. گلبرگ ها در دو اندازه ي بزرگ و كوچك تهيه مي شوند. اندازه ي بزرگ مخصوص گلبرگ هاي بيروني و اندازه ي كوچك در قسمت مركزي گل استفاده مي شود. اندازه ي گلبرگ هايي كه در اين شكل استفاده شده است، به اين ترتيب هستند: « گلبرگ هاي بزرگ هفت و نيم در چهار و نيم سانتي متر و گلبرگ هاي كوچك پنج در سه و نيم سانتي متر» بسته به اين كه پر يا خلوت كار كنيد، در حدود 60 عدد گلبرگ به بالا نياز داريد.
5- از بهترين نوع چسب حرارتي براي اين كار استفاده كنيد. يك خط چسب حرارتي را در پايين گلبرگ مطابق شكل استفاده كنيد.
6- مركز گلبرگ را جمع كنيد.

كوسن به شكل گل

كوسن به شكل گل

كوسن به شكل گل

7 و 8- گلبرگ ها را در كنار هم روي كوسن بچسبانيد. از رديف دوم به بعد، يك قطره چسب هم در وسط گلبرگ استفاده كنيد. ابتدا گلبرگ را جمع كنيد و سپس اين قطره را در وسط گلبرگ بزنيد تا هنگامي كه گلبرگ را جمع مي كنيد، چسب پنهان نشود. اين قطره چسب، براي تثبيت كار و دوام بيشتر آن است.
9- رديف دوم را هم تكميل نماييد.
10- گلبرگ هاي كوچك تر را نيز بچسبانيد تا به دايره ي راهنمايي كه در وسط دايره ي اصلي كشيده بوديد برسيد.
11- از پارچه اي كه براي پرچم در نظر گرفته ايد، دواير كوچكي را به وسيله ي قيچي دالبر جدا كنيد. دايره هايي كه در شكل مي بينيد، قطري در حدود دو و نيم سانتي متر دارند.( مي توانيد از دو رنگ براي پرچم گل استفاده كنيد.)
12- قطره چسبي در مركز هر دايره بريزيد و يك تاي كوچك به وسط دايره بدهيد.
13- از دست ديگرتان هم كمك بگيريد تا بتوانيد شكل تا را به صورت حرف Y درآوريد.
14- پرچم ها را در مركز گل بچسبانيد. كوسن آماده ي استفاده است. از ديدن هنر دستان تان لذت ببريد.

كوسن به شكل گل

كوسن به شكل گل

منبع:نشريه ترمه شماره 17



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط