با موهاي مان مهربان باشيم

ريزش مو از مشکل هاي شايع در دنيا است. ريزش مو از عوامل مختلفي نشأت مي گيرد که در اين مطلب نمي گنجد، ما در اينجا چند نکته را براي تقويت و جلوگيري از زيرش مو، براي شما بيان مي کنيم. 1-اگر روغن زيتون يا روغن اوکاليپتوس را به مقدار مساوي مخلوط کرده و محکم بر سر بماليد، از ريزش مو و طاسي سر جلوگيري مي کند. ضمناً با اين روغن مي توانيد صبح و شب سر را ماساژ دهيد.
شنبه، 27 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با موهاي مان مهربان باشيم

 با موهاي مان مهربان باشيم
با موهاي مان مهربان باشيم


 

نويسنده: زهره درويش




 
ريزش مو از مشکل هاي شايع در دنيا است. ريزش مو از عوامل مختلفي نشأت مي گيرد که در اين مطلب نمي گنجد، ما در اينجا چند نکته را براي تقويت و جلوگيري از زيرش مو، براي شما بيان مي کنيم.
 
1-اگر روغن زيتون يا روغن اوکاليپتوس را به مقدار مساوي مخلوط کرده و محکم بر سر بماليد، از ريزش مو و طاسي سر جلوگيري مي کند. ضمناً با اين روغن مي توانيد صبح و شب سر را ماساژ دهيد.
2-هرگز در هنگام استحمام، صابون را بر سرتان نزنيد و موي خود را با زرده ي تخم مرغ و روغن زيتون مخلوط شده بشوييد.
3-براي تقويت مو و جلوگيري از شکنندگي آن، ثعلب را با روغن گل مخلوط کرده، بر سر بماليد.
4-ماليدن روغن زرده ي تخم مرغ، موجب جلوگيري از ريزش مو مي شود، پياز مو را تقويت مي کند و در رويانيدن موي جديد خيلي مؤثر است.
5- براي تقويت ابروها، مي توان از روغن زرده ي تخم مرغ نيز استفاده کرد.
براي از بين بردن موخوره مي توان به روش زير عمل کرد.
قهوه ي خام، نخود خام، دانه ي خشخاش و روناس را ساييده و با زرده ي تخم مرغ خمير کرده و شب بر سر ببنديد و صبح با آب گرم بشوييد. پس از خشک شدن، موها را با روغن زيتون خالص چرب کرده و موها را جمع کنيد و با پارچه يا کلاهي سر را تا هشت ساعت بپيچيد تا بوي روغن زيتون، مو خوره ها را کاملاً از بين ببرد.
منبع:نشريه 7 روز زندگي-ش86.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.