کدبانو بايد بداند

لباس هايي که از بعضي پارچه هاي ضخيم مثل ماهوت و مخمل تهيه مي شود و خيلي زود انواع و اقسام پرزها بخصوص مو را به خود مي گيرد که نه با تکان دادن پاک مي شود و نه با برس کشيدن، براي زدودن پرز از روي اينگونه...
شنبه، 27 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کدبانو بايد بداند

 کدبانو بايد بداند
کدبانو بايد بداند


 

نويسنده: مريم عامريان




 

علاج پرز لباس
 

لباس هايي که از بعضي پارچه هاي ضخيم مثل ماهوت و مخمل تهيه مي شود و خيلي زود انواع و اقسام پرزها بخصوص مو را به خود مي گيرد که نه با تکان دادن پاک مي شود و نه با برس کشيدن، براي زدودن پرز از روي اينگونه لباس ها تکه يي نوار چسب برداريد و به آرامي روي قسمت هاي پرز گرفته ي لباس بکشيد. خواهيد ديد که همه ي موها و پرزها به آساني جذب نوار چسب خواهند شد.

مراقبت از لباس هاي پشمي
 

شست و شو:
 

لباس هاي پشمي را هيچ گاه در ماشين لباسشويي نيندازيد. طبق علائم راهنماي لباس که معمولاً در قسمت داخلي آن دوخته مي شود، اينگونه لباس ها را با دست و در آبي با دماي 40 درجه ي ساتني گراد بشوييد. بعلاوه اگر آنها را در آب ولرم محتوي يک قاشق گليسرين آبکشي کنيد، نرم و لطيف مي شوند و باعث خارش پوست نيز نخواهند شد.

خشک کردن
 

لباس هاي پشمي را روي بخاري، شوفاژ يا بند رخت در آفتاب رها نکنيد. همچنين از خشک کردن آنها در ماشين خشک کن بپرهيزيد. اين لباس ها را بر سطحي صاف و تميز پهن کنيد تا در هواي اتاق خشک شوند. مي توانيد يک پارچه کتان سفيد را روي سيني پهن کنيد و لباس پشمي را روي آن بگذاريد تا خشک شود.

اتو کردن
 

بهترين روش براي برطرف کردن چروک لباس هاي پشمي اين است که آنها را در بخارحمام قرار دهيد تا چروک ها برطرف شود. اگر مجبور شديد لباسي را اتو کنيد، پارچه يي نمدار روي آن پهن کنيد و با قرار دادن اتو روي درجه ي 2 (متوسط) لباس را به آرامي اتو بزنيد. اتو را بطور مستقيم روي لباس نکشيد.

شفافيت لباس
 

براي اينکه شفافيت لباس رنگي پس از شست وشو نيز همچنان حفظ شود پيش از آنکه براي نخستين بار آن را بشوييد، محلولي از يک سطل آب سرد و يک مشت نمک درست کرده و لباس را ابتدا درون اين محلول خيس کرده و سپس شست و شوي بعدي را انجام دهيد.

نگهداري از چرم
 

چرم از هر نوعي که باشد نياز به مراقبت دارد تا عمر بيشتري داشته باشد.
1-اول آن را گردگيري و خوب تميز کنيد.
2-حداقل ماهي يک بار با يک روغن گياهي که درصد شيميايي کمتري دارد (روغن نارگيل) چرم را چرب کنيد.
3-حداقل ماهي يک بار با واکس چرم، پوشاک يا کفش چرمي را واکس بزنيد.
4-چرم را شب چرب کرده يا واکس بزنيد و بگذاريد تا صبح بماند، نتيجه ي کار بهتر خواهد بود، زيرا اگر چرمي که چرب کرده يا واکس زده ايد بلافاصله بپوشيد، در معرض گرد و خاک قرار گرفته، غبار را به خود جذب مي کند و رنگ آن کدر خواهد شد. در ضمن اگر با پاک کردن گرد و خاک تميز نشد مقداري کف صابون درست کرده با فرچه ي نرم آن را پاک کرده و سپس با پارچه يي نرم و تميزخشک و صبر کنيد تا چرم خوب خشک شود. بعد آن را چرب کنيد و واکس بزنيد.
منبع:نشريه 7 روز زندگي-ش86.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط