فرزندان و اينترنت

آيا کودکان تان در آغاز ارتباط با اينترنت قرار دارند يا تجربه ي کار با وب را دارند؟ در هر صورت شما مي توانيد آنها را در استفاده از اينترنت، همچنان که رشد مي کنند و در گروه هاي سني متفاوتي قرار مي گيرند، راهنمايي کنيد. اين مقاله به شما کمک مي کند که بفهميد که کودکان در سنين مختلف از اينترنت چه استفاده هايي مي کنند. بنابراين شما مي توانيد درباره ي آنچه که بهبود امنيت کودکان تان در استفاده از اينترنت کمک مي کند، بيشتر بياموزيد.
شنبه، 27 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فرزندان و اينترنت

 فرزندان و اينترنت
فرزندان و اينترنت


 

نويسنده: فاطمه زماني




 
آيا کودکان تان در آغاز ارتباط با اينترنت قرار دارند يا تجربه ي کار با وب را دارند؟ در هر صورت شما مي توانيد آنها را در استفاده از اينترنت، همچنان که رشد مي کنند و در گروه هاي سني متفاوتي قرار مي گيرند، راهنمايي کنيد.
 
اين مقاله به شما کمک مي کند که بفهميد که کودکان در سنين مختلف از اينترنت چه استفاده هايي مي کنند. بنابراين شما مي توانيد درباره ي آنچه که بهبود امنيت کودکان تان در استفاده از اينترنت کمک مي کند، بيشتر بياموزيد.

سنين دو تا چهار سالگي
 

در طي اين دوره، استفاده از اينترنت مستلزم حضور والدين است. والدين مي توانند کودکان شان را روي پاي خود بنشانند و به عکس هاي خانوادگي نگاه کنند، از يک دوربين وب براي ارتباط با خويشاوندان استفاده کنند يا به سايت هايي که مخصوص کودکان طراحي شده، سر بزنند.

سنين پنج تا شش سالگي
 

زماني که کودکان به پنج سالگي مي رسند، احتمالاً خودشان مي خواهند به مکاشفه در اينترنت بپردازند. مهم اين است که والدين، کودکان شان را براي جستجو در اينترنت به صورت امن تر، هنگامي که استفاده از اينترنت را به تنهايي آغاز مي کنند، راهنمايي کنند. بعضي از سايت ها نيز براي همين گروه سني، يعني زير هشت سال طراحي شده اند و ابزار مناسبي براي جستجو در اختيار کودکان قرار مي دهند.

سنين هفت تا هشت سالگي
 

بخشي از رفتار طبيعي کودکان در اين گروه سني ايجاب مي کند که کمي شيطنت کنند. مثلاً در هنگام اتصال به اينترنت، اين رفتار ممکن است شامل رفتن به سايت ها يا اتاق هاي گفت و گويي شود که والدين شان اجازه نداده اند. گزارش فعاليت هاي آنلاين مي تواند بخصوص در طول اين سنين، مفيد باشد اين کار باعث مي شود که کودکان احساس نکنند که والدين شان آنها را تحت نظر دارند، اما گزارش نشان مي دهد که آنها به کجا سر زده اند. اين گروه از کودکان همچنان از استفاده از سايت هاي مخصوص خودشان احساس خوشايندي دارند.

سنين نه تا دوازده سالگي
 

در دوران قبل از نوجواني، کودکان مي خواهند از هر چيزي سر در بياورند. آنها در مورد آنچه که در اينترنت موجود است، شنيده اند. طبيعي است که سعي کنند آنچه را که وجود دارد، ببينند. والدين مي توانند با استفاده از ابزارهاي کنترلي، جهت کنترل دسترسي يا مسدودسازي بعضي سايت ها و موضوعات استفاده کنند. اين گروه هنوز مي توانند از سايت هاي مخصوص کودکان هشت تا سيزده سال استفاده کنند.

سنين سيزده تا هفده سالگي
 

کمک به نوجوانان براي امنيت در مقابل اينترنت، احتياج به مهارت خاصي دارد، زيرا آنها اغلب در زمينه ي نرم افزارهاي اينترنتي بيشتر از والدين خود مي دانند. والدين بايد نقش فعال تري در هدايت کودکان بزرگ تر براي استفاده از اينترنت بر عهده بگيرند. رعايت جدي قوانيني که بر سر آنها بين کودکان و والدين موافقت صورت گرفته و مرور مرتب گزارش فعاليت هاي آنلاين فرزندان بسيار مهم است. والدين بايد بخاطر داشته باشند که بايد کلمات عبور خود را محافظت کنند، تا نوجوانان نتوانند به عنوان والدين در جايي وارد شوند.
منبع:نشريه 7 روز زندگي-ش86.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط