جلوگیری از نشر آثار تفرقه انگیز

البته یکی از کارهایی که باید انجام بگیرد، تلاش برای جلوگیری از نشر آثار تفرقه انگیز است؛ چه در محیط شیعی، چه در محیط سنی.
پنجشنبه، 19 مرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جلوگیری از نشر آثار تفرقه انگیز
 

 

جلوگیری از نشر آثار تفرقه انگیز
 






 

رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی

البته یکی از کارهایی که باید انجام بگیرد، تلاش برای جلوگیری از نشر آثار تفرقه انگیز است؛ چه در محیط شیعی، چه در محیط سنی. الان برای ایجاد بغض و کینه، آثاری نوشته می شود و پولهایی خرج می شود. اگر بتوانیم، باید جلوی آنها را بگیریم. این گونه آثار، همه جا هم منتشر می شود. ما نمی گوییم که در ایران مطلقاَ منتشر نمی شود؛ نخیر، در ایران هم متأسفانه مواردی مشاهده می شود. آثار کینه برانگیز و تفرقه انگیزی از طرفین منتشر می شود. یکی از موارد توجه این مجمع، باید همین مورد باشد. بحث مذهبی بکنند، کتابهای متعدد بنویسند، استدلالات کلامی بکنند و فضایل مورد نظر خودشان را در کتابها بیاورند_ این مقوله دیگری است_ اما آثاری را که موجب تفرقه، کینه و تعمیق بغض است، منتشر نکنند؛ روی این نکته باید فکر بشود. ببینیم این مجمع واقعاَ چگونه می تواند به شکل مناسبی بر این معنا اشراف و نظارتی پیدا کند.
برای من کتابهای متعددی از نقاط مختلف عالم می رسد، که پیداست اصلاَ سعی افرادی بر این بوده که این کتابها برای ایجاد کینه و کدورت و بغض و نگرانی نوشته بشود. حالا که در
جمهوری اسلامی بحمدالله پرچم اسلام و قرآن بلند است و حالا که شعارها، شعارهای اسلامی و پر جاذبه است، سعی می کنند از طریق دیگری کینه این کشور، این ملت و این حکومت را در دل برادران مسلمان در نقاط مختلف عالم وارد کنند؛ کتابهایی مخصوص این کار می نویسند؛ دشمن که بیکار ننشسته است. (1)

پی نوشت ها :

1. دیدار با اعضای شرکت کننده در گردهمایی شورای عالی بین المللی مجمع التقریب بین المذاهب الاسلامیه، 1 مهر 1370

منبع :خامنه ای علی رهبر جمهوری اسلامی /رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی /ناشر موسسه فرهنگی قدر1385




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.