ژنرالی با شمشیر جدید (HTC HD7)

اگر از طرفداران پروپا قرص HTC باشید، قطعا اولین گوشی های هوشمندی که این غول دنیای اسمارت فون با نام خود به بازار عرضه کرد را به خاطر می آورید؛
جمعه، 27 مرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ژنرالی با شمشیر جدید (HTC HD7)
ژنرالی با شمشیر جدید (HTC HD7)
 





 
اگر از طرفداران پروپا قرص HTC باشید، قطعا اولین گوشی های هوشمندی که این غول دنیای اسمارت فون با نام خود به بازار عرضه کرد را به خاطر می آورید؛ گوشی هایی که معمولا با اولین نسخه های ویندوز موبایل کار می کردند و هیجان دید ن د کمه آشنای استارت ویندوز را به کاربرانی هدیه می کردند که به صفحه کوچک نمایش موبایلشان نگاه می کردند.حالاHD7 آمده تا روزگار خوش ویندوز موبایل را- البته بدون د کمه استارت- از سر بگیرد و برای همین HTC در آن از بهترین امکانات سخت افزاری موجود در بازار استفاده کرده است که البته شباهت بسیاری با تنظیمات مدل موفق Desire HD دارد.

صفحه نمایش

اچ تی سی بعد از یک جدال طولانی با سامسونگ بر سر تاخیر در تامین در خواست صفحه نمایش AMOLED این شرکت، در HD7 بر خلاف HD2 و Desire HD از یک صفحه نمایش 4/3 اینچی با فناوری جدید S-LCD استفاده کرده که ساخته شرکت سونی است. وضوح WVGA، فناوری لمسی خازنی و پشتیبانی از نمایش 16 میلیون رنگ از د یگر مشخصات این صفحه نمایش قدرتمند هستند؛ هرچند ابعاد بزرگ این صفحه نمایش مهم ترین نقطه قوت آن در مقابل د یگر رقبا و عاملی در جهت فروش بالای HD7 محسوب می شود اما از سوی د یگر از لحاظ کیفیت و قابلیت های این صفحه نمایش باید گفت در مقایسه با رقبای قدرتمند ش این پنل چندان هم فوق العاده نیست و کارشناسان سایت Engadget معتقد ند این صفحه نمایش حتی در مقایسه با دیگر مدل HTC در این کلاس -یعنی Mozart-ضعیف تر به نظر می رسد. رنگ های بی روح تصاویر، زاویه دید نه چندان گسترده و کنتراست نه چندان بالا جزء ویژگی های منفی صفحه نمایش HD7 به شمار می روند.

دوربین

گوشی HD7 به یک دوربین پنج مگاپیکسلی با دو فلش LED و امکان فیلم برداری P720 مجهز است که این وضوح فیلم برداری البته جزء استاندارد همه گوشی های مبتنی بر ویندوز فون 7 به شمار می رود. در حاشیه لنز دوربین HD7 یک Kickstand برای قرار گرفتن افقی گوشی روی سطوح صاف در نظر گرفته شده است.
تصاویر گرفته شده توسط این دوربین بنا بر اعلام سایت انگجت در بعضی موارد معرکه اند و بر عکس بعضی وقت ها خیلی معمولی به نظر می رسند. نکته منفی در این میان عدم حفظ حالت قبلی در منوی تنظیمات این دوربین است کاربر باید با هر بار گشود ن برنامه عکاسی دوربین نه تنها حالت قبلی (عکاسی یا فیلم برداری) را دوبار تنظیم کند بلکه باید به خاطر داشته باشد که هنگام فیلم برداری همیشه وضوح تصویر روی P480 است و برای تصویر برداری با وضوح HD باید هر بار آن را به شکل دستی بر وضوح P720 قرار داد.
اما در کل آزمایش سایت های مختلف متخصص در زمینه موبایل نمره قبولی به کیفیت فیلم برداری و عکس برداری HD7 می د هند؛ هرچند آن را فوق العاده توصیف نمی کنند.

امکانات سخت افزاری

پردازند ه HD7 مثل دیگر موبایل های معرفی شده در رد ه موبایل های مبتنی بر ویندوز موبایل هفت از نوع Qualcomm است که با سرعت یک گیگاهرتز کار می کند و برای بهتر اجرا شد ن ویندوز جدید در آن 576 مگابایت RAM و 512 مگابایت حافظه فلش در کنار دو حافظه 8 یا 16 گیگابایتی تعبیه شده است.
از کارت حافظه در این مدل خبری نیست اما از لحاظ امکانات اتصال خیالتان راحت باشد چرا که HD7 توانایی پشتیبانی از انواع استاندارد های اتصال به اینترنت پرسرعت مثل 802.11n (اتصال وای فای)، سرعت 7.2Mbps در اتصال 3G، گیرنده Gps با قطب نمای د یجیتالی و بالاخره جک 3/5 میلی متری هد ست اشاره کرد.
ژنرالی با شمشیر جدید (HTC HD7)

مشخصات

> پردازند ه: Qualcomm snapdragon QSD82501 GHZ
> حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت
> شبکه های ارتباطی: 3G-GpRS-WLAN-GPS-Blutooth
> صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی-رنگی اندازه 4.3 اینچ
> دوربین: 5.0 مگاپیکسل-فوکوس اتوماتیک-فلاش
> سیستم عامل: Microsoft Windows Mobile 7
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتال

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط