باتری فیلم نازک

یک شرکت کره ای موفق به ساخت باتری لیتیومی لایه نازک قابل شارژ گردید. اگر چه فعالیت اصلی این شرکت در زمینهی نفت و گاز و انرژی است اما
چهارشنبه، 1 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
باتری فیلم نازک
باتری فیلم نازک

 

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون



 
یک شرکت  کره ای  موفق به ساخت باتری لیتیومی لایه نازک قابل شارژ گردید. اگر چه فعالیت اصلی این شرکت در زمینهی نفت و گاز و انرژی است اما دست به تحقیقات گستردهای در زمینهی انرژیهای تجدید پذیر در مواردی مثل سلولهای سوختی، زیست سوختها، اَبَرخازنها و باتریهای فیلم نازک میزند.
باتری فیلم نازک
آخرین محصول این شرکت در این زمینه، باتریای به ضخامت کمتر از 300 میکرون است که همزمان با استفاده شارژ میشود. این باتری میتواند از منابع کوچک انرژی (مثل انرژی ناشی از حرکت بدن) برای شارژ شدن استفاده کند. همچنین از آن میتوان برای شارژ باتری موبایل استفاده کرد. چون همزمان با استفاده از آن، قابل شارژ شدن میباشد، همواره دارای مقدار ثابتی از انرژی ذخیره شده است.
از مزایای این نوع باتری، طول عمر بسیارِ پوستهی آن و نیز قابلیت شارژ آن به دفعات زیاد میباشد. این نوع باتریها به روش اسپاترینگ ساخته میشوند و در ساخت آنها از الکترولیت جامد استفاده میشود. بین دماهای 20- تا 120 درجهی سانتیگراد به خوبی کار میکنند و تا 8000 بار قابل شارژ شدن تا حد هشتاد درصد ظرفیت کامل خود هستند.
باتریهای آمادهی عرضهی این شرکت در حال حاضر محدودهای از 10µAh تا 500µAh را پوشش میدهد. این شرکت اعلام کرده است که به زودی باتریهای از این نوع با قدرت 1mAh تا 2mAh خواهد ساخت. از این باتریها میتوان در حسگرهای بیسیم، کارتهای دارای صفحهی نمایش، حسگرهای پزشکی و برچسبها استفاده نمود.
باتری فیلم نازک



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.