آدمکشی در برابر تصویر

شاید عجیب باشد اما همانطور که برای انجام هر کاری می شود یک نفر را استخدام کرد بعضی ها هم برای قتل و جنایت آدم استخدام می کنند؛ نکته جالب تر اینجاست که
يکشنبه، 2 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آدمکشی در برابر تصویر

آدمکشی در برابر تصویر
 

نویسنده: میترا شکری



 

معروفترین قاتلان اجاره ای زن در سینمای دنیا

شاید عجیب باشد اما همانطور که برای انجام هر کاری می شود یک نفر را استخدام کرد بعضی ها هم برای قتل و جنایت آدم استخدام می کنند؛ نکته جالب تر اینجاست که آدمکش های کرایه ای برای خودشان اسم و رسمی دارند و معمولاً خیلی سرشان شلوغ است. با این حال جذابیت ماجرای زندگی آنها باعث شده، افراد زیادی کوچک ترین خبرهای زندگی شان را هم دنبال کنند، همین موضوع باعث شده کارگردان های زیادی به آنها و شغل عجیبشان، به عنوان یک سوژه داغ برای فیلم هایشان نگاه کنند؛ قاتلان کرایه ای معروفی درعالم سینما به ایفای نقش پرداخته اند که محبوب ترین آنها «لئون» است. مردی که در ازای پول دست به آدمکشی های بی نقصی می زد. این مقاله با محوریت حضور زنان به عنوان قاتل حرفه ای نوشته شده است و در واقع به قاتلان اجاره ای زن می پردازد.

بیل را بکش/KILL BILL

محصول:2003
کوئینتین تارانتینو، یکی کارگردان های مشهوری است که با ساخت فیلم هایی مثل بیل را بکش ثابت کرد می توان روی او حساب ویژه ای باز کرد. این کارگردان جوان سال 2003 اولین قسمت از بیل را بکش را ساخت و قسمت دومش به سال بعد موکول شد.
یک زن بور با چشمان ریز و صورت رنگ پریده و سرخ که در چشم هایش چیزی جز نفرت و انتقام دیده نمی شود، شخصیت اصلی فیلم های بیل را بکش است. او تمام فنون رزمی را یاد گرفته و شمشیر زنی اش حرف ندارد. این زن یکی ازمعروف ترین کسانی است که در ازای پول، دست به آدمشکی می زند اما بعد از یک اتفاق مهلک در زندگی اش تصمیم به انتقام میگیرد.
شخصیت اصلی فیلم را درتمام دو نسخه به اسم «عروس» می شناسیم. عروس در ابتدا یک قاتل حرفه ای است که در ازای پول، مثل آب خوردن آدم می کشد. داستان این فیلم روایتی ازگذشته است که عروس تصمیم می گیرد ازدواج کند و قید کارهای خلاف را بزند، درکلیسا مورد هدف قرار می گیرد. چهار سال می گذرد و عروس هم چنان درکماست...
اتفاقات شوک آور فیلم آنقدر پشت سرهم رخ می دهند که نمی توان لحظه ای را بدون هیجان پای گیرنده نشست و در دلهره به سر نبرد. عروس را در بعضی پلان ها با لباس زرد رنگ رزمی می بینیم که در اصل ادای دین این فیلم و کارگردانش به بروسلی و رزم آوری اوست. «عروس» از هیچ چیزی نمی ترسد حتی وقتی او را زنده به گور می کنند تمام تلاشش را به کار می گیرد تا نجات پیدا کند. او در تابوت را از جا می کند و فرار می کند. هدف او کشتن بیل است. کسی که زندگی اش را به تباهی کشانده است. «عروس» دیگر یک قاتل اجاره ای نیست، او تنها کاری که دوست دارد انجام دهد هدف قرار دادن بیل است.
بازیگران: دیوید کارادین، اما تور من، بئاتریکس کیدو، داریل هانا، لوسی لیو و...

آقا و خانم اسمیت/Mr& Mrs Smith

بازیگران: براد پیت و آنجلینا جولی
جان و جین اسمیت تقریباً محبوب ترین زوج آدمکش در تاریخ سینما هستند؛ زن و شوهری که به عنوان معروف قاتلان کرایه ای پرده نقره ای هم شناخته می شوند. دوگ لیمن کارگردان این فیلم جنجالی است، نکته جالب اینجاست که داستان آقا و خانم اسمیت با تمام ماجراجویی و هیجانی که دارد لحظه های شاد و سرگرم کننده ای را هم برای تماشاچی ها رقم می زند. پلیس به دنبال مظنونانی است که در بوگوتای کلمبیا بمب گذاری کرده اند و این دو مظنون بدون اینکه یکدیگر را بشناسند با هم ازدواج می کنند تا پلیس ردشان را گم کند. هر دوی آنها از آدمکش های حرفه ای به حساب می آیند و هر کدام در ازای مبلغی از سازمانی که در آن استخدام هستند دست به آدمکشی می زنند البته آنها از آن دست قاتلانی هستند که مبلغ دستمزد شان نجومی است و با مبالغ پایین دست به این کار نمی زنند. ابتدای زندگی، همه چیز به خوبی پیش می رود و آنها در ازای پول دست به آدمکشی های مهیجی می زنند اما بعداز ماجراهایی که بین آنها پیش می آید و منجر به سردی روابط شان می شود آنها مأموریت پیدا می کنند که یکدیگر را به قتل برسانند. مدتی که آنها برای این کار نیاز دارند 48 ساعت است. جین تمام تلاشش را برای به قتل رساندن شوهرش به کار می گیرد اما نمی تواند این کار را انجام دهد چون علاقه شدیدی بین آنها شکل گرفته است. آنجلینا جولی نقش جین اسمیت را دراین فیلم بازی می کند. او با تمام شگردهای یک قاتل حرفه ای آشنا شد و با تمرینات سخت توانست دراین نقش حضور پیدا کند.

زنی به نام نیکیتا /LAFEMME NIKITA

بازیگران: آن پاریلو، ژان اوگ آنگلا، چکی کاریو، ژان مورو، ژان رنو، ژان بوایز و رولان بلانش
فیلمهای فرانسوی بیشتر با صحنه های آرام و بدون هیجان به تصویر کشیده می شوند و خیلی کم پیدا پیش می آید که کارگردان های این کشور دست به ساخت فیلم های خشن بزنند اما در سال 1991 این اتفاق رخ داد. نیکیتا اسم زنی است که درجریان یک سرقت مسلحانه به 30 سال زندان محکوم می شود. البته او سال های زیادی را در زندان نمی گذراند چون حکومت عوض می شود و دولت جدید به او پیشنهاد می دهد در ازای آزادی اش برای آنها آدم بکشد.
نیکیتا دوره های تخصصی را پشت سر می گذارد و با هویتی تازه از زندان آزاد می شود تا به قولی که داده است عمل کند. پلان های آغازین فیلم پشت سرهم و نفسگیر است. بیننده آن قدر میخکوب صحنه های ناب این فیلم می شود که ممکن است بعد زمان و مکان کاملاً از یادش برود. درطول فیلم نیکیتا دست به ترورهای نفسگیری می زند و داستان فیلم با همین روند جلو می رود.

نقطه بدون بازگشت /POINTOFNORETURN

بازیگران: بریجت فاندا، گابریل برن، درمن مالرونی، میگل فرر، آن بنکرافت، ریچارد رومانوس و هاروی کایتل
قصه همیشه این طور جلو نمی رود که عده ای در ازای پول دست به آدمکشی بزنند. خیلی وقت ها پیش می آید که آدم ها در ازای خدمات، دست به آدمکشی می زنند. داستان این فیلم هم از این قرار است که دسته ای از اراذل و اوباش به داروخانه ای حمله می کنند. پلیس زمانی وارد ماجرا می شود که بین این کشمکس، همه کشته شده اند جز «مگی». مگی به جرم قتل به اعدام محکوم می شود اما شخصی که در نیروی پلیس کار می کند به او می گوید، می تواند بین آدمکش بودن و مرگ یکی را انتخاب کند. «مگی» طبق این قرار داد آدمکش کرایه ای دولت می شود او دستور می گیرد و آدم ها را از سر راه پلیس ودولت برمی دارد. این فیلم را از روی فیلم فرانسوی نیکیتا ساخته اند و برخلاف آن اقتباس بی رمقی از آب در آمده است.

الکترا/Elektra

بازیگران: جنیفر گارنر، گارن و یسنجیک، ویل یان لی، هیروکاناگواو...
پلان های آغازین فیلم هیچ رد و نشانی از قاتل های کرایه ای ندارد اما کمی که جلو می رویم متوجه می شویم، نبرد جدی و بزرگی بین قطب نیکی و بدی در زمین شکل گرفته است. آنها دنبال موجودی هستند که به دنیا آمده وبرگزیده همه موجودات زمین است.
فرمانده قطب نیکی را شخصی به اسم استیک بر عهده دارد او می تواند در زمان، تغییر ایجاد دهد و مرده ها را به زنده تبدیل کند و از این حیث بسیار مشهور است. او مأموریت پیدا می کند زنی به اسم الکترا را زنده کند. از سوی دیگر قطب بدی که اعضای آن از یک ژاپنی شرور تشکیل شده روی یک معبد درتوکیو مستقر است.
الکترا بعد از زنده شدن با توجه به تغییراتی که در او ایجاد می شود به یک آدمکش حرفه ای تبدیل شده که در ازای زنده ماندن باید دست به کشتن آدم ها بزند. البته او دشمنان را از سر راه برمی دارد و برای این کار به استخدام نیروی مثبت در آمده است. او مأموریت دارد، دختری به اسم ابی که به همراه پدرش از قاتلان فوق طبیعی به حساب می آیند را بکشد اما این کار شدنی نیست، چون الکترا درگیر احساسات زنانه اش می شود و این، کار را برایش مشکل می کند، او یکی از مشهورترین قاتلان کرایه ای است که در فیلم ها ایفای نقش کرده است.
منبع: همشهری سرنخ شماره 110




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.