مهمانان ناخوانده زمین

موجودات غیر زمینی و تصاویر آنها، همیشه از جذاب ترین موضوعات برای انسان های روی زمین به شمار می آیند. البته بسیار طبیعی است که همه ما دوست داشته باشیم
سه‌شنبه، 4 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مهمانان ناخوانده زمین
 مهمانان ناخوانده زمین

نویسنده: سامرا قلی زاده



 

گزارش های بسیاری مبنی بر رویت موجودات فرازمینی وجود دارند که هنوز صحت آنها به طور کامل به اثبات نرسیده

موجودات غیر زمینی و تصاویر آنها، همیشه از جذاب ترین موضوعات برای انسان های روی زمین به شمار می آیند. البته بسیار طبیعی است که همه ما دوست داشته باشیم باقی موجوداتی که جهان را با آنها تقسیم کرده ایم، بشناسیم و برای همین است که در عصر دیجیتال، هر روز تصاویر بیشتری از بیگانگان فضایی به دست می رسد. مطمئناً افزایش تصاویر بیگانگان فضایی ارتباط مستقیمی با تعداد افرادی دارد که یکی از علاقه مندی هایشان، عکس گرفتن از ناشناخته هاست چرا که با داشتن دوربین، کمتر فرصتی از دست می رود و همه تصاویر ثبت و ضبط می شود. این روزها هم با وجود اینترنت و با یک کلیک، در چشم برهم زدنی اطلاعات، چه راست و چه دروغ در اختیار همه حتی آنهایی که هفت کوه و دریا با ما فاصله دارند، قرار می گیرد. اما آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که وجود بیگانگان فضایی تا چه اندازه صحت دارد؟ در این مقاله فهرستی از موجودات فضایی که تاکنون رویت شده، در اختیار شما قرار داده می شود. آیا آنها واقعیت دارند یا دروغی بیش نیستند؟ انتخاب با شماست.

بیگانه اهل سیبری

یکی از تصاویری که به تازگی در سایت های خبری پخش و تبدیل به یکی از موضوعات جنجال برانگیز شد، عکسی از یک موجود عجیب و غریب در میان برف ها بود که به هیچ عنوان ظاهر آدمیزاد نداشت و کاملاً شبیه به آدم فضایی بود. جالب اینکه بعد از انتشار، فیلم گرفته شده از این موجود 7000 هزار بیننده را از سراسر دنیا به خود جذب کرد و جالب تر اینکه خبرگزاری معتبر فاکس و روزنامه سان آن را منتشر کردند. بیگانه فضایی 60 سانتی متری بسیار لاغر، در حالی پیدا شد که دهانش تقریباً نیمه باز بود، قسمتی از پای راست او از بین رفته و تا نیمه در برف های نزدیک ایرکوتسک، یکی از بزرگ ترین شهرهای سیبری مدفون شده بود. از آنجا که این منطقه سیبری یکی از مهم ترین مناطقی است که گزارش های متعددی درباره دیده شدن یوفوها در آنجا منتشر شده است، با انتشار این خبر داغ طرفداران یوفو و آدم فضایی ها ادعا کردند که یا این موجود از سفینه خود جا مانده و پس از اینکه در برف و سرما نتوانسته دوام بیاورد، مرده است یا اینکه یک سفینه فضایی با زمین برخورد کرده، همه آدم فضایی ها از بین رفته اند و ارتش روسیه محل را پاکسازی کرده و این موجود از چشم آنها پنهان مانده است. البته یک ماه پیش از این ماجرا گزارش یکی از بومی های منطقه در مورد اینکه جسم پرنده ناشناخته ای را با نورهای نارنجی رنگ درست در همین منطقه دیده است، بر قوت این نظریه ها افزود تا اینکه پای ماموران پلیس روسیه به این ماجرا باز شد و تحقیقات نشان داد که تیمور هیلال 18 ساله و کریل ویلاسوف 19 ساله برای سرگرمی و شوخی این موجود عجیب و غریب را با استفاده از نان خشک و پوست مرغ ساخته اند و میان برف ها انداخته اند و از آن فیلم گرفتند و این فیلم ها به سرعت دراینترنت پخش شد و شایعه وجود آدم فضایی همه جا پیچید. جالب اینجاست که پلیس، مشابه این بیگانه فضایی را زیر تخت یکی از پسرها پیدا کرد. به گفته مامور ویژه این پرونده، مطمئناً با این دو جوان که چنین جنجالی را به راه انداختند برخورد قانونی خواهد شد.
مهمانان ناخوانده زمین

راز فضایی پدر

سال 2001 آلن لوئیس عکسی را به همراه یک نوشته منتشر کرد که توجه بسیاری از سایت های خبری را به خود جلب کرد. در این نوشته آلن این چنین آورده بود:«پدرم فوت کرده بود و من باید به خانه اش می رفتم تا وسایلش را مرتب کنم و اثاثیه اضافه را دور بریزم. او یک نظامی بود و در منطقه سری 51 کار می کرد. همان طور که مشغول جمع آوری وسایل بودم، چشمم به پاکتی خورد که روی زمین افتاده و چند عکس از آن بیرون ریخته بود. عکس ها توجهم را به خود جلب کرد. گوشه ای نشستم و مشغول تماشای عکس ها شدم. در میان آنها یکی از تصاویر واقعی مرا شگفت زده کرد. پدرم در کنار جسد موجودی ناشناخته ایستاده و عکس گرفته بود. در کنار این موجود، علامت ناحیه 51 که یکی از منطقه های سری جهان به شمار می آید نیز دیده می شد. هرچند هیچ وقت برای این سوال آلن که آیا پدرش در کنار یک موجود فضایی عکس انداخته یا خیر، پاسخی پیدا نشد اما این مورد از معروف ترین موارد دیده شدن بیگانه فضایی در زمین به شمار می رود.»
مهمانان ناخوانده زمین

کودک فضایی

معمولاً عکس هایی که از موجودات فضایی وجود دارد، همگی آدم فضایی های بزرگ را نشان می دهند اما آیا تا به حال فکر کرده اید که یک کودک فضایی چه شکلی است؟ یکی از عکس های عجیب و غریبی که از دهه 50 میلادی به جای مانده موجود کوچکی شبیه به کودک با سری بزرگ و چشمانی درشت است که با عنوان کودک فضایی دهه 50، یکی دیگر از این موارد گزارش دیده شدن کودک فضایی مربوط به کشور ژاپن می شود هرچند هیچ کس نمی داند که چگونه این موجود کوچک از فضا به زمین راه پیدا کرده ولی هرچه که باشد، این هم یکی از خبرهای داغ اما نادرست بود که در خبرگزاری های ژاپن و در دهه 80 منتشر شد البته علاوه بر این دو کودک فضایی، دیده شدن کودک های فضایی دیگری نیز گزارش شد.
مهمانان ناخوانده زمین
مهمانان ناخوانده زمین

فضایی در اوکلاهما

یکی دیگر از ماجراهایی که در آن موجود فضایی نقش پررنگی دارد، مربوط به تصویر آدم فضایی اوکلاهما می شود. ماجرا به دهه میلادی 80 و زمانی برمی گردد که معمولاً فیلم های عکاسی را باید در تاریکخانه ها ظاهر می کردند. «دیوید» و «لیزی رالف» برای تفریح به حومه شهر اوکلاهما رفته بودند و چند عکس یادگاری گرفتند. آنها برای خود تاریکخانه ای درست کردند تا عکس هایشان را چاپ کنند. وقتی دیوید تصاویر گرفته شده را ظاهر کرد؛ آنچه که می دید باورش نمی شد. در یکی از عکس ها تصویر موجود عجیب و غریبی معلوم بود که به دوربین دیوید خیره شده است. پس از این حادثه هیچ وقت معلوم نشد که این موجود ناشناخته از کجا آمده و معمای اینکه چگونه عکس او وارد دوربین این زوج اوکلاهمایی شده برای همیشه سربسته باقی ماند.
مهمانان ناخوانده زمین

کودک فضایی در روسیه

اعت هشت شب چهارم جولای سال 1983 هاله ای از دود و آتش آسمان منطقه کوهستانی «فروتنی» روسیه را در برگرفت با چنین اتفاقی نیروهای پلیس سوار بر هلیکوپتر راهی منطقه مورد نظر شد. وقتی ماموران به کوهستان رسیدند، تکه های شیئی عجیب و غریب را مشاهده کردند و برای همین نیروی هوایی روسیه را در جریان گذاشتند در نگاه اول به نظر می رسید که یک هواپیما سقوط کرده است اما به گفته متخصصان هوایی، آهن پاره ها متعلق به یک شی پرنده بود تقریباً 24 ساعت از این ماجرا می گذشت که یکی از کشاورزان با پلیس منطقه فروتز تماس گرفت و گفت کپسولی را پیدا کرده که به نظر می رسد داخل کپسول موجودی شبیه به یک کودک باشد. با رسیدن این گزارش متخصصان انستیتو پزشکی فروتز وارد عمل شده و کپسول تخم مرغی شکل را از پلیس گرفته و برای انجام آزمایشات به آزمایشگاه بردند. در پی این حادثه طی کنفرانس خبری ای که در مسکو برگزار شد، یکی از متخصصان انستیتو بعد از 11 هفته که از پیدا شدن کودک فضایی می گذشت، به خبرنگاران چنین گفت:«موجود در کپسول یک کودک فضایی بود، با چشمانی به رنگ بنفش. با وجود تمام تلاش هایی که برای زنده نگه داشتن این کودک صورت گرفت، متاسفانه به دلیل عفونت نتوانست زنده بماند و در سوم اکتبر به دلیل عفونت شدید جان سپرد و به این ترتیب تلاش های ما ناتمام ماند.» اما این گزارش نیز ناگهان به دست فراموشی سپرده شد و درستی یا نادرستی آن هرگز مشخص نشد.
مهمانان ناخوانده زمین

فضایی برزیلی

بعد از اینکه جسد موجود عجیب و غریبی در یکی از غارهای برزیل کشف شد، باز هم ظن و گمان ها به سمت موجودات فضایی کشیده شد. این آدم فضایی از وحشتناک ترین گونه های آدم فضایی است که تا به حال دیده شده شکل سر این موجود عجیب کاملاً با تصوری که ما از فضایی ها داریم، متفاوت است. برای همین هم این فکر که موجودات فضایی ممکن است شکل و شمایل گوناگونی داشته باشند در میان معتقدان به وجود فضایی ها پررنگ تر شد.
مهمانان ناخوانده زمین

دولتی ها و فضایی ها

در بیست و پنجم ژوئن سال 1942 دندانپزشکی با اداره پلیس تماس گرفت و گزارش دیده شدن یک جسم پرنده را که تقریباً یک دوم اندازه ماه کامل بود، داد. دو روز بعد شخص دیگری در یکی از شهرهای مکزیک خبر داد که جسم سفید درخشان پرنده ای را در بالای پایگاه نظامی وایت سندز دیده است. دقیقاً در همان روز یکی از کاپیتان های آن پایگاه گزارشی مشابه را به فرمانده خود داد. چند روز بعد یک متخصص و چند تکنسین همراه او که در همان پایگاه مشغول فعالیت بودند از دیده شدن صفحه بزرگ نقره ای رنگی که بر فراز صحرا به طرف شمال در حال حرکت بود، خبر دادند. در دوم جولای یعنی یک ماه بعد گزارشی مبنی بر دیده شدن یوفو در سه منطقه آلماگرودو، وایت سندز و راسول به دست ماموران پلیس رسید و در همان روز گزارش خانم و آقای دان ویلمونت از راسول، صحه بر چنین مطلبی گذاشت. آنها گزارش دادند که بشقاب پرنده ای با سرعت از بالای سر خانه شان رد شده و وارد مزرعه مک بریزل، یکی از دامداران منطقه شده است. پس از این ماجرا اسناد و مدارک بسیاری به رسانه های مختلف فرستاده شد تا وجود چنین جرم آسمانی پرنده ای اثبات شود اما از آنجا که به نظر یوفوشناسان هیچ کدام به صورت رسمی سندیت نداشت نمی شد به طور کامل به آنها اعتماد کرد. مورد راسول مکزیک که بیشتر به منطقه 51 مشهور است تا سال های سال موضوع مورد بحثی بود که البته در آخر هم هیچ توجیهی برای آن پیدا نشد و هرچند این حادثه به خودی خود بسیار اسرار آمیز بود اما عجیب تر از آن گزارشی بود که از والتر هالت، یکی از سربازان نیروهای هوایی در روزنامه ها به چاپ رسید. در این گزارش به ادعای هالت نیروی هوایی نه تنها باقیمانده یوفویی را پیدا کردند بلکه چند جسد که متعلق به آدم فضایی منتشر شد، از یک طرف و تکذیب فوری این خبر و سرپوش گذاشتن بر این ماجرا از سوی دیگر بیش از پیش به این ماجرا صحه گذاشت. البته در این مورد کتاب ها و مقالات بسیاری نوشته شد. گفته می شود گزارش راسول، یکی از منابع اصلی تحقیقات اجرام آسمانی پرنده است زیرا در پرونده راسول دستور دولت مبنی بر پنهان کردن این جریان از عموم مردم و گواهی شاهدانی که با امضای خود این شهادت را به ثبت رسانده اند، به چشم می خورد.
مهمانان ناخوانده زمین
مهمانان ناخوانده زمین

بیگانه چینی

از دیگر تصاویری که سرو صدای بسیاری به پا کرد، مربوط به تصویر موجود مرده ای روی تختی شبیه به تخت بیمارستان است. گفته می شود این موجود فضایی در چین پیدا شده و یکی از کارگران درست زمانی که این موجود را به آزمایشگاه منتقل کرده اند او را دیده و از او عکس گرفته است. به گفته شاهد ماجرا، هنگامی که این موجود عجیب و غریب را به بیمارستان منتقل کردند، بدنش دارای کبودی بوده و به نظر می رسید دچار تصادف شده. اما در این بین خبری از شی پرنده ای که بیگانه فضایی با آن به زمین آمده باشد، نبود. هرچند گفته می شود مقامات چینی خیلی زود روی این ماجرا سرپوش گذاشتند اما به نظر می رسد این ماجرا شایعه ای بیش نباشد.
مهمانان ناخوانده زمین

بیگانه خاکستری

از مشهورترین موجودات فضایی دیده شده، خاکستری نام دارد که با استناد توصیف افرادی که این موجود را دیده اند، طول آن بیشتر از چند سانتی متر نیست و دستانی بسیار کوچک چشمانی درشت و سیاه رنگ و جمجمه ای بزرگ و دایره شکل دارد. به نظر می رسد این چشم های درشت و سیاه رنگ، سیستمی شبیه لنز داشته باشند تا موجود راحت تر بتواند اطرافش را مشاهده کند، پوست این جانور کاملاً سفیدرنگ است. اینکه خاکستری ها از چه زمانی رویت شده اند، کاملاً مشخص نیست اما با نام این موجودات ناشناخته نه تنها در خبرهای جنجالی و گزارش های آدم ربایی توسط فضایی ها دیده شده بلکه به نظر می رسد آنها قدمتی به اندازه تاریخ بشر دارند، چرا که در صنایع دستی کشف شده از سومری ها نیز اشیایی یافت شده که چندان بی شباهت به خاکستری ها نیست.
مهمانان ناخوانده زمین

ما و فضایی ها

یکی دیگر از خبرهای داغی که در دهه 90 همه جا منتشر شد و حتی در برخی از روزنامه های آن زمان به چاپ رسید، حاکی از آن بود که آدم فضایی ها مانند انسان های معمولی بین ما هستند و ما اصلاً آنها را نمی شناسیم. حتی برای اثبات این ادعا در مجله ای به نام اسرار آمیز مقاله ای در این مورد نوشته شد که متن مقاله از این قرار بود:
محققان برای یافتن بیگانگان فضایی در بیم ما وسیله ای را اختراع کرده اند که شبیه دوربین عکاسی است و مخصوص عکاسی از فضا طراحی شده؛ یه این ترتیب که اگر عکس موجود فضایی توسط این دوربین گرفته شود، دور سر او هاله ای از نور را نشان می دهد. با استفاده از این دوربین تاکنون 76 نفر شناسایی شده اند که بیشتر تصاویر از اروپاییان است اما به نظر می رسد موجودات فضایی به جاهای دیگر کره زمین از جمله امریکا هم نفوذ کرده باشند. دکتر هوگو کورنهلم، فیزیکدان اهل سوئیتزرلند که کمک بسیاری به تکمیل پروژه دوربین فضایی کرد، در مورد آدم فضایی هایی که وجود آنها روی زمین لو رفته، این چنین می گوید: «بیگانگان فضایی با هاله ای که دور سر آنها را گرفته، کاملاً مشخص هستند و این نور به دلیل پرتوهایی است که از مغز آنها متصاعد می شود.»
اما در این بین یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن اینکه اگر چه موجودات فضایی شناسایی می شوند اما قابل ردیابی نیستند. چرا که هر بار تعقیب یک نفر از آنها را آغاز می کنیم. با دربسته مواجه می شویم و شخص را اصلاً پیدا نمی کنیم.
در این مجله آورده شده که دکتر کورنهلم او دکتر ماکس واندرافر، بسیار تصادفی این دوربین را هنگامی که در صدد ابداع وسیله ای بودند که از طریق آن بشود ماهواره های فضایی و لاشه آنها را با استفاده از ردیابی پرتوها شناسایی کنند، اختراع کردند و جالب اینجاست که این دو محقق بسیار تصادفی در فرودگاه متوجه این اختراع شان شدند.
دکتر واندرافر در سفر هوایی خود به جیناوا متوجه شد دوربینی که برای عکسبرداری از فضا اختراع کرده اند. دچار ضربه شده. او برای اینکه مطمئن شود دوربین سالم است. شروع به عکسبرداری از مسافران کرد و پس از ظاهر کردن عکس ها، متوجه شد دور سر بعضی از مسافران پرتوهای نور دیده می شود. بعد از این ماجرا به گفته دکتر کورنهلم با همکاری پلیس محلی سراغ این افراد رفتند تا ببینند آیا آنها در محل کار یا خانه در معرض تشعشعات خاصی هستند یا خیر. اما بعد از ماه ها جست و جو انگار که افراد مورد نظر ناپدید شده باشند؛ دیگر هیچ اثری از آنها نبود.
مهمانان ناخوانده زمین

دستگیری فضایی ها

29 سپتامبر سال 1990 خبر دستگیری یک موجود فضایی در غرب ویرجینیا همه جا پیچید و حتی تصاویر این ماجرا در تعدادی از روزنامه ها و مجله ها به چاپ رسید. با دستگیری این موجود فرازمینی، نشانی هایی که از او می دادند، بسیار عجیب و شگفت انگیز بود. او با بدنی سفید رنگ و سری گرد به زبان انگلیسی صحبت می کرد و عجیب تر اینکه او می توانست این زبان را وارونه هم حرف بزند. یکی از کارآگاهان این پرونده بعد از دستگیری آدم فضایی، به خبرنگار مجله اخبار هفتگی جهان این چنین گفت:«بالاخره آن لحظه ای که در انتظارش بودیم، رسید. ما از زمان آغاز مطالعات روی یوفوها در دهه 1940 منتظر چنین لحظه ای بودیم. تا پیش از این دروغ های بسیاری در مورد اشیای پرنده از زبان مقامات دولیت و مسئول می شنیدیم اما این بار همه چیز حقیقت دارد. چرا که ما از دستگیری این موجود فضایی تصویر هم داریم.» در مورد چگونگی رسیدن پای این موجود فضایی به زمین گفته شده که در صبح 29 سپتامبر گزارشی مبنی بر رویت یوفو به اداره پلیس ویرجینیا رسید و تا رسیدن ماموران به محل مورد نظر، خبری از شی پرنده نبود. اما در جست و جوهایی که بعد از این حادثه صورت گرفت؛ این بیگانه فضایی چندین کیلومتر دورتر از محل دیده شدن شی پرنده و در حالی که میان علفزارها پنهان شده بود، دیده شد. بعد از دستگیری موجود فرازمینی پلیس سی آی ای برای تحقیقات بیشتر او را به محل امنی منتقل کرد. هرچند این خبر در زمان خود بسیار سرو صدا به پا کرد اما بعدها مشخص شد دروغی بیش نبوده.
مهمانان ناخوانده زمین

آدم ربایی فضایی ها

یکی از معروف ترین تصاویری که درباره موجودات فضایی وجود دارد. مربوط به عکسی می شود که استان رمانیک اهل دنور امریکا از پنجره اتاق خوابش گرفته است. این عکس از مشهورترین عکس ها در مورد موجودات ناشناخته فضایی است؛ چرا که استان از جمله افرادی است که ادعا می کند آدم فضایی ها قصد ربودن او را داشته اند. تا جایی که در مورد این ادعای رمانیک کنفرانس خبری ای در دنور برگزار شد و او در این کنفرانس اعلام کرد که چندین بار مورد حمله آدم فضایی ها قرار گرفته است. اواخر ماه دسامبر سال 2000 استان مشغول فیلم برداری از مناظر زیبای منطقه ای توریستی در دامنه رشته کوه راکی بود. شب که از راه رسید تصمیم گرفت تا مناظر زیباتری را پیدا کند. به این ترتیب در جاده به راه افتاد. او مشغول رانندگی بود که ناگهان متوجه چند خودرو شد که کنار جاده متوقف شده اند و سرنشینان آنها به آسمان اشاره می کنند. هنگامی که استان سرش را بالا گرفت. آنچا را که می دید، باور کردنی نبود. تعداد زیادی شی پرنده در آسمان در حال پرواز بودند. اما این تازه اول ماجرا بود تا اینکه یک سال بعد استان با ضربه ای به در اتاق پذیرایی اش از خواب بیدار شد. وقتی چشمانش خواب آلود در را باز کرد، در کمال ناباوری سه موجود فرازمینی را دید که روبه روی او ایستاده اند و دیگر چیزی نفهمید. هرچند این ماجرا بیشتر شبیه خواب است اما صبح روز بعد استان از شدت درد بدن از خواب بیدار شد آنچه می دید باورش نمی شد. روی بدنش پر از زخم بود و عجیب تر اینکه وقتی او زخم ها را زیر نور فلورسنت قرار می داد، حالت درخشندگی داشت. پس از این ماجرا استان رمانیک ادعا کرد در سال 2001 نیز با یوفوها روبه رو شده است که این خبر توسط شبکه خبری فاک نیوز منتشر شد.
مهمانان ناخوانده زمین
منبع: نشریه همشهری سرنخ، شماره 91

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.